Elindeki defterde bulunan numaralarin cogunun karsisinda saat yaziliydi, randevu koparamadigi birkac kisi bulunuyordu fakat onemli degildi. Cunku defter gercekten kalindi, telefonu acmayanin yeri 4 satir sonra doluyordu. Kafasini sayfalardan kaldirip Köhm'e bakti. Bunu 5-6 kez yapmisti ve her yaptiginda baska bir sigara ictigini gordu. Isin sorumlulugu hakkinda artik hicbir sey dusunmuyordu. Ne olacaksa olsun...
Aynadan baktigi Köhm, koltuga dogru gelirken seslendi.
-Marshall, kac kisiye randevu aldin?
Kalemle sayarken, Köhm kapinin disindan iceri bakmaya basladi. Uc sayfa boyunca saydi ve gulerek soylendi. "38 kisi."
Köhm saskinlikla sordu.
-Onlara kac para onerdin?
-250 bin dolar, kisi basi.Marshall gülerken Köhm'ün yabanci kaldigi dunyayi kisaca anlatmaya calisti.
-Dunya cok degisti Köhm. Insanlar senin isini 100 bin dolara bile yaparlar.
-Oyleyse neden 250 verdin?
-250 bin dolara kusursuz yaparlar.
Güldu, inkar edemeden soylemek durumunda kaldi.
-Sanirim birbirimizden ögrenecegimiz cok sey var...
Elindeki deftere bakmak icin aldiginda gordugu onu daha cok sasirtti, ondan istedigi herseyi kelimesi kelimesine not almisti.*8 Muhendis= 2 milyon $
*20 Insaat iscisi= kisi basi 100 bin; 2 milyon $
*En iyi reklam firmalari (Bulundu=200 bin $)
*2 avukat (kisi basi 200 bin $= 400 bin $)
*5 rüsvetli polis (bu köpeklere toplam 100 bin $ harcanacak)
*Kargo gemileri, firmalari, ucaklari (sona sarkitildi)
*ozel jet, ulasim araci, iletisim sistemi (300 bin $)
*faks numarasi (Yapilacak=bugün)
* 1 hacker ( 300 bin $ )
* 2 bilim insani (kisi basi 500 bin $ dan = 1 milyon $)
*Her radyoya reklam istiyorum, her markete afis. Her binanin duvarina boyutuna gore reklam (Oldugu kadariyla halledildi. 200 bin $)
*Urunun tam anlamiyla zararlari hakkinda acik verecegimiz zamanin en uzun surecini istiyorum. 1 ayda kimsenin ogrenmemesi gerekiyor.
*ürün dagitimi: bedava
Toplam harcama= 6.500.000 $
Kalan bütçe= 13.500.000 $Köhm, is yaptigi adamin zekasina daha cok guvenmeye baslamisti. Kendisine zaten guvenirken, hem butcesini hesaplayip hemde ezeli dusmani icin onun isi adina yardim istemesi onu tamamen cezbetmisti.
Marshall, Köhm tekrar ölene kadar onun tek dostu olarak kalacakti. Birden mirildandi.
-Suan farkettim... Bu cehennemde daha zevkliydi.
-Nedir o?
-Insanlara sahip olmadigi seyler teklif edip karsiliginda gunah isletmek.
Marshall buna gülmedi, surat ta yapmadi. Anlamis gibi yapti, Köhm bazen kendini kaptirabiliyordu ama Marshall'da onu bozmuyordu. Sadece basini salladi, biraz daha oturup kalkti.
-Yarim saat basina randevum var, bunlari bugun halledersem tarihe gececegiz.
-Ben seni tutmayayim, ne yapacagini biliyorsun. Bekle! Parayi vermeyi unuttum.
Marshall buna gulmustu ve gerekcesini de soyledi.
-6.500.000 $ pek te unutulacak bir rakam degil, patron.
Bir spor cantasina sigdirmayi denemisti fakat yapamadi. Geriye 2 milyon $ kalmisti. Marshall onlari motor cantasina sigdirdi. Cantayi da omzuna gecirip motorun kontagini cevirdi. Marshall gazlayacakken, Köhm bagirdi.
-Buradan motorla ayriliyorsun, otobusle donebilirsin.
Bunca ise kalkismisti, para tasiyordu. Hayatini yuzde yuz degistirecek bir karar verdigine artik zaten emindi. Oyle olmasini umdu ve Köhm'ün sardigi sigarayi sigarayi cebine koyarken yarim kaskini kafasina gecirdi ve duvarin ardina gecip corak topragin tozunu araziye yayarak gozden yavasca uzaklasiyordu.
Icinden bir ses reddemeyecegi bir tonda bildirdi.
-Fabrika kullerinden yeniden doguyor.
Hersey bittiginde ise, sen küllerine döneceksin...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hatta kalın, tanrıya bağlıyorum.
Science-FictionSeytanin bizzat egosunu tatmin edecek rekoru kirabilecegi proje olan "Tütün"ün ilk adimi olan fabrikanin yanmasina sebep olan Köhm Wecthz, sigarasiz bir dünyaya ikram edilen sigarayla baslayan kaos, bagimliligin ne kadar liderlik ozelligine sahip ol...