Papa

5.2K 222 15
                                    

De volgende ochtend word ik wakker. Ik fris me op en loop dan met me zwarte legging en shirtje naar beneden. Younes en Jaouad zijn al wakker en zijn tv aan het kijken. Ik loop naar de keuken en maak alvast het ontbijt. 'Younes kan je Amine roepen en zeggen dat het ontbijt klaar is?' Younes rent naar boven en komt even later met Amine terug. Amine loopt met zn zwarte Nike pak, een ochtend gezicht en zijn haren door de war de keuken in😍. 'Goeienmorgen babe, wat doen we vandaag?' 'Goeienmorgen, me pa komt langs, daarna zien we wel wat we gaan doen.'

Na het ontbijt bedenk ik me dat me vader zo komt. Ik ren snel naar boven, ga douchen en trek een zwarte broek aan met een bordeaux rood shirtje. Als ik terug naar beneden kom zie ik dat Younes, Amine en Jaouad allemaal niet omgekleed zijn. 'Amine, ik zei toch dat me vader zou komen. Waarom ben zijn jullie niet opgekleed?' 'Wow sorry hoor dame. Was het vergeten. Younes en ik gaan nu wel omkleden dan kan jij Jaouad doen.' Ik knik en trek voor Jaouad zijn kleren aan.

Even later hoor ik de deurbel gaan. Ik loop naar de deur en zie me vader voor de deur staan. 'Salaam hbiba, hoe gaat het met je?' Voordat ik nog iets wil zeggen, barst ik in tranen uit. Ik omhels me vader stevig en laat de tranen komen. 'Het komt goed benti(dochter).' We lopen naar de woonkamer waar Amine, Younes en Jaouad rustig op de bank zitten. Me vader groet ze allemaal, en blijft maar met Jaouad spelen. 'Ma shaa Allaah wat is hij groot geworden. En jij Younes, hoe bevalt het je hier?' 'Is echt leuk, alleen het is anders. Papa, ik mis mama heel erg.' Younes rent naar me vader toe en knuffelt hem. 'Iedereen mist haar, ze was een prachtige vrouw. Ik heb nog nooit zo een mooi persoon gezien van binnen en van buiten. Altijd te vertrouwen, als je wat nodig had ze kon je altijd helpen.' vertelt me vader. Ik krijg steeds meer en meer tranen. Ik mis haar zo erg.

Aan het einde van de dag besluit me vader om naar huis te gaan. We hebben veel gepraat en we hebben samen besloten dat Younes nu bij me vader gaat wonen. Niet dat ik niet wil dat hij hier blijft wonen, het is super gezellig, maar hij zou het veel fijner vinden om samen met een van z'n ouders te wonen dan met z'n zus. Morgen zou me vader weer langs komen en zouden we alle spullen van Younes inpakken zodat hij dan gelijk mee zou gaan.

Het is inmiddels al 8 uur en we hebben voor de rest helemaal niks gedaan. Yassine belde net en vroeg of we mee uiteten gingen. Dus we gaan zometeen naar een restaurant toe. Als het half 9 is besluit ik me te gaan omkleden. Ik trek een zwarte jurkje aan, zilveren hakken en een zilveren tasje. Amine, Yassine, Younes en Jaouad hebben allemaal een blousje met een broek aan.

Bij het restaurant aangekomen, nemen we plaats aan een grote tafel en bestellen wat te eten. Tijdens het eten kijkt Yassine me steeds aan, alsof er iets ergs is ofzo. Ik besteed er geen aandacht meer aan en geniet van het heerlijke eten.

Yassine rijd met ons naar huis. Als we thuis zijn aangekomen, trek ik voor Jaouad zijn pyjama aan en leg hem in z'n bedje. Younes is ook gelijk gaan slapen en Amine is boven op de ps4. Ik zit alleen in de woonkamer met Yassine en het is heel ongemakkelijk. Normaal gesproken lachen we altijd, maar nu is er een rare stilte. 'Yasmina, ik wil je al de hele dag wat vertellen.' Ik wist dat er wat was. 'Vertel, je weet je kan me alles vertellen.' 'Kijk ik heb al 3 jaar contact met een meisje. Eerst dacht ik dat ze net als al die andere meiden was. Ik zou eerst gewoon met haar spelen en haar daarna gewoon loesen. Maar wollah, ik kreeg een raar gevoel in me buik toen ik met dr sprak, het voelde echt goed. Dus ik ging gewoon met dr praten en ze had me helemaal verliefd gemaakt. Dus nadat we een jaar gewoon hebben gepraat, namen we 2 jaar geleden een relatie. En ze is net 18 geworden dus ik wil haar hand komen vragen bij haar ouders.' 'OMG YASSINE!! Ik ben zo blij voor je omg. Me grote broer word nu echt een man he.' 'Wat man? Ik ben altijd al een man geweest hoor. Mohim, ik wil dat je haar leert kennen. Ze heet Sarah en ze is net als jij. Lief, rustig meisje.' 'Omg ja isgoed. Geef dr nummer dan conect ik dr meteen. Ik ben zo blij voor je.' Zeg ik en knuffel Yassine stevig. 'Wow rustig aan, je bent nog blijer dan ik.' Ik schiet in de lach. We blijven de hele nacht nog praten over van alles en nog wat. Ik heb dit zo erg gemist sinds ik niet meer bij me moeder thuis woon. Dat Yassine altijd laat thuis kwam terwijl iedereen al aan het slapen was en Yassine altijd steentjes naar me raam gooide zodat ik de deur open zou doen. Dat we dan altijd die lange gesprekken hadden en we uiteindelijk in slaap vielen op de bank. Maar nu gaan we allebei onze eigen kant op. Ik heb een gezinnetje en hij later In shaa Allah ook. Na veel gepraat te hebben met Yassine, vallen we net als vroeger in slaap op de bank.

Amine en YasminaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu