Sudah sebulan aku bergelar tunang kepada buaya darat tu...aku tak mampu nak bantah...aku terpaksa juga menerima lamaran ni...tapi kadang2 terdetik dekat hati aku yang dia mampu berubah...entahlah...
++Sekolah++
Ji Won:mana J-Hope ea? Dah sebulan dia menghilang...
Jin Hee:betul tu...aku tak dengar berita langsung pasal dia..V pon tak cakap apa2 pasal dia...
Hee Eun:semuanya salah aku...dia hilang sebab aku...
Ye Sul:kau janganlah salahkan diri kau...mungkin ada sebab dia menghilang...
Joon Yi:tapikan...aku rasa yang geng2 abang aku tahu dia dekat mana...cuma diorang taknak cakap je...
Hye Jin:aku pun rasa macam tu...
Hee Eun:hurmmm...aku rindukan dialah...aku rindu sangat2 nak dengar lawak dia...sengal dia...haih...
Ji Won:dahlah...jangan fikirkan sangat...sekarang ni kau cuma perlu fikirkan tentang wedding kau minggu depan...
Hee Eun:aku taknak kahwin lah...dah nak kahwin pun perangai tak berubah...asyiklah berkepit dengan perempuan lain...
Hye Jin:kau jeles ye? Kau suka dia ea? Baik kau mengaku!
Hee Eun:manada! Mengarut lah korang ni! //blushing//
Jin Hee:Eun...kitorang kenal sangat dengan kau...yang kau tiba2 blushing ni kenapa?
Joon Yi:a,ah...baik kau ngaku...
Hee Eun:korang ni megarut je...by the way hujung minggu ni pusat jagaan anak yatim dah panggil...siapa yang pergi?
JW/YS:aku!
Hee Eun:okay...nanti aku cakap dengan pengetua...++Hujung Minggu++
Seronok je rasa main dengan budak2 ni...dalam masa yang sama...hati aku ni sayu seba terkenangkan hidup diorang tanpa kasih sayang ibu bapa...sedangkan aku sendiri pun kekurangan kasih sayang omma n appa aku...haih...
Budak1:eonni! Jomlah main...kenapa eonnie temenung ni?
Hee Eun:ani...aniyo...jom eonnie teman main ye...Tiba2 ada sebuah kereta meluncur masuk kedalam perkarangan rumah anak yatim ni...aku rasa macam kenal kereta ni...ha! Kereta Park Jimin!
Kanak2:wah!! Appa hensem dah datang lah!!!
Hee Eun:*appa hensem*
Jimin://keluar dari kereta// annyeong anak2 kesayangan appa! //senyum//
Hee Eun:*biar betul yang dia ni Park Jimin yang aku kenal?!*
Jimin://pandang Hee Eun// *siapa tu?*
Hee Eun://menyorok// dia nampak aku tak? Minta2 lah tak...
Jimin:*siapa pula yeoja tu?* anak2 appa apa khabar?
Kanak2:sihat...appa sihat? Kitorang ada hadiah untuk appa...
Jimin:appa sihat je...wahh!! Anak2 appa dah siapkan appa hadiah? Cepatlah tunjuk dekat appa!
Kanak2:jom ikut kitorang!
Jimin:okay...
Hee Eun://tiba2 bahu dia dipegang// ahhh....kkamjagiya!
Pengetua:maaflah sebab buat kamu terkejut...dari tadi saya tengok kamu terintai2...ada apa2 ke?
Hee Eun:takda apa...cuma saya nak tahu...lelaki yang baru datang tu siapa ye?
Pengetua:oh...dialah pemilik rumah anak yatim ni...
Hee Eun:mwo?! Pemilik rumah anak yatim ni?! Park Jimin pemilik rumah anak yatim ni?!
Pengetua:ye...kamu kenal dengan dia? Kenapa kamu macam terkejut tahu dia pemilik rumah anak yatim ni?
Hee Eun:saya takda lah kenal sangat dengan dia...saya tak percaya yang dia pemilik rumah anak yatim ni sebab...
Pengetua:sebab dia seorang playboy?
Hee Eun:lebih kurang macam tu lah...
Pengetua:dia seorang yang baik...cuma kisah silam dia yang buat dia jadi macam tu...saya yakin dia akan berubah...cuma masa yang menentukan...++rumah Hee Eun++
Ayat pengetua masih terngiang2 dalam kepala aku...betulkah itu Park Jimin yang aku anggap sebagai playboy dan angkuh? Aku masih tak dapat nak terima semua benda ni...minggu depan aku akan menjadi isteri yang sah kepadanya...tapi mampukah aku menerima dia dalam diri aku? Lebih tepat lagi pelengkap hidup aku...
Hee Eun://masuk bilik Jung Jin// oppa?
Jung Jin:oh..sangie...museunsuriya?
Hee Eun:Eun kacau ke?
Jung Jin:ani...oppa tak buat apa2 pon...Eun nak apa?
Hee Eun:oppa...Eun macam tak percaya yang Eun akan kahwin dengan Jimin...
Jung Jin:kenapa pon?! Jangan cakap yang Eun dah jatuh hati dekat dia?!
Hee Eun:oppa! Aniyo! Eun memang tak suka dia...tapi Eun nak cuba ubah diri dia...
Jung Jin:maksud Eun?
Hee Eun:Eun nak ubah dia dari playboy kepada setia...Eun yakin yang dia mampu berubah...
Jung Jin:biar betul Eun?
Hee Eun:Eun akan cuba untuk terima sia seadanya dalam hidup Eun dan Eun akan cuba lupaka J-Hope...
Jung Jin:wahhh!!! Adik oppa dah matang! Terharunya //buat2 nangis//
Hee Eun:eh eh...aku tampar pula dia ni kang! Over acting pula...
Jung Jin:heheh...sekali sekala...++Joon Yi P.O.V++
Riuh betul rumah aku ni kalau BTS datang...maklumlah...semua otak tak betul...tapi BTS dah tak lengkap sejak J-Hope hilangkan diri...BTS pun macam kehilangan sebab dialah member paling gila...hurmmm...dahlah berdua je dengan oppa dekat rumah...kenelah aku buat air tuk diorang...tengah aku nak masuk bilik tu aku terdengar yang diorang tengah cakap pasal J-Hope...
Joon Yi://curi2 dengar//
V:bosan lah...bila J-Hope nak balik dari Istanbul...rindu dekat dia!
Jimin:semuanya salah aku sebab terima perkahwinan ni!
Rapmon:rileklah bro...bukan salah kau...kau pun tak tahu yang diorang tengah couple masa tu...
Jungkook:betul tu...
Joon Yi://terlepas dulang yang ditatang//
Suga:Joon Yi?!
Joon Yi://buka pintu bilik Suga// oppa! apa semua ni?!
Suga:saeng dah dengar ke?
Joon Yi:yes! everything! I want to hear from you all where is J-Hope!Diorang pun mula cerita dekat aku semuanya...terkejut sangat bila dengar semua ni...kesian dekat Hee Eun...Jimin ada bagi aku surat terakhir yang J-Hope tinggalkan sebelum dia berangkat ke Istanbul...niat dia suruh bagi dekat Hee Eun...
End P.O.V
++esok at sekolah++
Aku datang awal hari ni...sunyinya aku rasa tak terkata...sebulan aku kesepian...kesunyian tanpa J-Hope...sebulan juga aku kehilangan kasih sayang dari dia...aku dah banyak berubah...
Jimin://masuk kelas//
Hee Eun:Jimin-ah...
Jimin:mwo?! //death glare//
Hee Eun:aku cakap baik2 kan?! Tak boleh jawab elok2 sikit ke?!
Jimin:yang kau nak melenting apahal?! Sukati aku lah!
Hee Eun:erghh! Pergi matilah kau!
Jimin://duduk tempat dia// *mianei Eun aku terpaksa buat kau benci aku*
Hee Eun:*aku baru nak terima kau Park Jimin...aku cuba anggap kau mampu berubah...aku cuba padamkan nama Jung Ho Seok dalam hidup aku semata-mata untuk kau*++rehat++(banyaknya skip)
Kringg!!
Yes! Finally rehat...aku dah tak mampu nak hadap Miss Ailee lagi dah...kelas English dia memang dasyat...sebab dia garang gila kut...kitorang semua apa lagi...perut dah buat konsert dah...kantin lah jawapnya...
Joon Yi:Eun...balik nanti aku nak jumpa kau...in person...just both of us...at the park...
Hee Eun:okay...lagipun hari ni tarikh keluar dengan BTS kan...
Joon Yi:a,ah...lupa pula aku...#tbc
#part 5By:aq_shera77
YOU ARE READING
I Love You Mr. Playboy!
RomanceDikahwinkan dengan PLAYBOY?! siapa yang setuju? orang gila je yang setuju untuk dikahwinkan dengan Playboy...itulah yang terjadi kepada Park Hee Eun...dia dipaksa berkahwin dengan Park Jimin...siapa yang tak kenal buaya darat macam dia tu? semua per...