++Kediaman Keluarga Jung++
Pn. Jung://tengah masak//
J-Hope:omma~~
Pn. Jung:nae? //still masak//
J-Hope:pasal kelmarin tu...
Pn. Jung://berhenti masak// kamu setuju ke?! //teruja//
J-Hope:ermmm... Mian... Tapi Hoseok tak setuju...
Pn. Jung:Jung Hoseok... Kenapa kamu tolak semua lamaran tu? Omma pening lah fikir pasal kamu ni... Takkan kamu nak hidup bujang selamanya?
J-Hope:kalau boleh... Hoseok tak nak kahwin... Kecuali yeoja tu Hee Eun... Tapi Hoseok sedar dia isteri orang... Mian omma... Tapi sampai masanya Hoseok akan kahwin juga... Percayalah...
Pn. Jung:hurmmm... Yelah //sambung masak//
J-Hope:Hoseok keluar sekejap... Nak tengok office...
Pn. Jung:Hati2 jalan... Cepat balik...
J-Hope:arasso...++Hee Eun and Jimin Side++
Hee Eun:pergi mana ni?
Jimin:entah... Bosan lah...
Hee Eun:saya pun... Pergi shopping nak?
Jimin:tak nak lah... Duit bulan ni dah sikit tahu tak...
Hee Eun:ye ke... Mian... Mesti sbb sy selalu belanjakan duit tu...
Jimin:bukan salah Eun... Mmg omma dengan appa masukkan duit sikit bulan ni...
Hee Eun:habistu nak buat apa ni?
Jimin:kita pergi makan dulu... Lepastu kita decide nak pergi mana eh...
Hee Eun:boleh je... Eun nak makan dkt restoran depan pejabat J-Hope tu... Dah lama tak lepak situ... Jajangmyeon dia sedap...
Jimin:haa boleh juga... Kajja...++Restoran Depan Pejabat J-Hope++
Hee Eun:oppa order... Eun duduk dulu...
Jimin:okay...
Hee Eun://duduk// manse manse manse yeah! //nyanyi kecil lagu manse//
??:naega nareul bwo taemyeon wo! Ahahaha... Hye Hee Eun!
Hee Eun://terkejut// eh... Sir Sungcheol...
Sir Sungcheol:datang dengan siapa? Jimin ke?
Hee Eun:a,ah... Datang dengan Jimin... Sir pula?
Sir Sungcheol:saya kan orang bujang... Manalah nak bawa yeochin... Ahahah... Saya bawa si galah... Si pendek dengan si yeoja...
??:siapa pendek? //angkat gitar//
??:wo...wo... Lek... Dia gurau der...
Hee Eun:ahahaha... Sir Woozi ni janganlah sensitif sangat... Pendek tu cute tau... Hai Sir Mingyu
Sir Woozi:nasib baik student cute aku ni ada tau hyung... Kalau tak meninggal dah kau dengan gitar aku ni...
Sir Mingyu:kau boleh stop sebab student cute kau je... Kalau tak...
Hee Eun://blushing// apa Sir ni...
??:oi budak! Sapa suruh kacau namchin2 gwa?
Hee Eun:sorry lah unnie... Saya tak kacau pun... Namchin unnie yang cute pendek2 ni ha ngorat saya... Ahahahaha... Ape lah Sir Jeonghan ni...
Sir Jeonghan:haa... Kau curang ye pendek?
Sir Woozi:kau diam hyung... Aku pelangkung kau sia2 je... Kau ajak gay kau balik sana...
Sir Sungcheol:ape ni cakap mcm tu dpn student ni... Malu woii
Sir Mingyu:sejak bila kau reti malu hyung?
Sir Seungcheol:sejak Hee Eun dekat sini lah...
Sir Jeonghan:heh... Geli aku... Bila pulak dia gay aku?! Ish!
Sir Mingyu:kau dah siap bungkus ke hyung? Nanti kebulur budak2 dekat rumah tu...
Sir Jeonghan:sekejap... Jun dengan Jisoo punya belum siap... Lambat betul! //kipas muka ala2 diva//
Hee Eun:korang semua duduk serumah ke? 13 orang?
Sir Woozi:yup... Kitorang duduk serumah...
Hee Eun:mesti meriah kan... Seronoknya... Eun duduk berdua je... Sunyi tau...
Sir Mingyu:cepat2 dapatkan aegi... Nanti takdelah sunyi... Hahah!
Hee Eun:Sir! //blushing//
Sir Seungcheol:alamak jii!! Dia blushing lah...
Sir Woozi:Hee Eun jangan seksa Sir dengan jadi cute macam tu please... Eun tu wife orang... Uhuk!
Sir Mingyu:tabahlah hyung...
Tiba2 ada pelayan datang...
Pelayan:Cik... Pesanan cik dah siap...
Sir Jeonghan:kamsahamnida... Btw... Saya namja //flip hair and blah dari situ//
Sir SC/Sir MG:bye Eun! //ikut Jeonghan//
Pelayan:namja cantik macam tu? Lagi cantik dari aku?! //meroyan//
Hee Eun:erkk...++Esok at sekolah++
Miss Ai:baiklah... Saya ada meeting... Saya akan tinggalkan kamu... Tapi sebelum tu... Waktu balik nanti saya nak jumpa Park Hee Eun di bilik guru... //keluar//
Hee Eun:asal dia nak jumpa aku eh? //tongkat dagu atas meja//
J-Hope://angkat bahu//
Jimin:saya keluar sekejap... //blah//
Hee Eun:Hoseok-ah~
J-Hope:pahal?
Hee Eun:Jimin bagi tiket pegi Jeju-do...
J-Hope:haa! Ni mesti honeymoon kan!
Hee Eun://tekup mulut J-Hope// kepala hotak kau cakap kuat2?! Dengar pompuan gila tu naya aku!
V:woi!! //sergah Hee Eun ngan J-Hope//
HE/JH://terkejut//
V:kau nak pegi honeymoon ngan Jimin eh?
Hee Eun:diam lah! Ish!
J-Hope://sentap//
V:aku nak anak buah banyak2 tau!
Hee Eun:kitorang pegi jalan2 jelah... Aihh...
J-Hope://terus keluar dari kelas//
V:apahal tu?
Hee Eun:entah?++waktu balik++
Aku masuk jumpa Miss Ai... Apelah yang dia nak cakap...
Hee Eun://masuk bilik guru// ada apa Miss?
Miss Ai:betul ke apa yang saya dengar dari 13 ekor mangkuk ayun tu?
Hee Eun:*13 ekor mangkuk ayun? Sir2 ka?* dengar apa Miss? Saya tak faham...
Miss Ai://pandang sekeliling// yang kamu... Dah kahwin?
Hee Eun:*kurang asam punya Sir!* betullah tu //tunduk//
Miss Ai:siapa suami kamu?
Hee Eun:Park Jimin...
Miss Ai:jinjja?! Playboy tu?
Hee Eun:dia... Dah berubah...
Miss Ai:maafkan saya...
Hee Eun:tak apa Miss... Saya faham...
Miss Ai:saya cuma nak tanya tu je... Maaflah kalau buat awak tak selesa... Menyibuk pulak saya ni kan...
Hee Eun:tak ada apa lah Miss... Benda baik tak elok sorok... Oh Miss! Yira... Sihat?
Miss Ai:dia sihat... Tapi sekarang dia dengan appa dia dekat China... Saya rindukan dia... Haihh... Nasiblah dapat bekas suami duduk jauh mcm ni...
Hee Eun:sabar lah Miss... Nanti dia baliklah tu... Kalau Miss call dia... Sampaikan salam saya dekat dia ye...
Miss Ai:no prob... Saya harap... Perkahwinan kamu tak berakhir macam saya...
Hee Eun:saya cuba pertahankan perkahwinan ni... Thanks for the advice... Saya balik dulu... //klua dri bilik guru//Tengah aku jalan nak pergi dekat kereta... Terserempak dengan J-Hope... Ni aku nak angin ni... Ponteng tak ajak!
Hee Eun:woi! Ponteng dah tak reti ajak eh!
J-Hope:diamlah //suara mendatar//
Hee Eun:kau... Kenapa? //pegang lengan J-Hope// aku ada buat salah ke?
J-Hope:kau tak ada salah... Aku yang salah... Sebab cintakan kau lagi... Masih tak sedar harapan untuk kita bersama memang dah tak ada... Kau akan pergi honeymoon dengan Jimin... Mesti.. Kau dah ada niat untuk bagi dia zuriat kan?
Hee Eun:apa yang kau cakap ni? Aku belum bersedia lagi untuk bagi dia anak... Jangan kata sebab honeymoon ni kau nak mengelak dari aku?! Mana janji kau sebelum ni?! Mana?!
J-Hope:lambat laun... Kau mesti bagi dia zuriat jugak... Sorry Eun... Janji aku tu tak ada makna dah... Maafkan aku... //blah//
Hee Eun:yah! Yah! J-Hope! Hobie! Hoseok! Yah!! Jung Ho Seok!#tbc
#part 26Huaaa lama gile namatey tak update... Author busy lorhh... Tak sempat2 nak updateuu.... Uhuk! Ff ni still on going... But slow update... Maaf sangat2 dekat readers sbb buat korang tertunggu... Ada masa lagi author update bnyk2 eh... Lup youu muahh😘
By:
aq_shera77
YOU ARE READING
I Love You Mr. Playboy!
RomanceDikahwinkan dengan PLAYBOY?! siapa yang setuju? orang gila je yang setuju untuk dikahwinkan dengan Playboy...itulah yang terjadi kepada Park Hee Eun...dia dipaksa berkahwin dengan Park Jimin...siapa yang tak kenal buaya darat macam dia tu? semua per...