I Love You Mr. Playboy

498 21 2
                                    

Hee Eun:haruman neowa naega hamkke halsuittamyeon~~//nyanyi lagu Just One Day//
Jimin:kau kenapa nervous ke?
Hee Eun:sikitlah...sebab lepas ni giliran solo saya...
Jimin:nak aku hilangkan nervous kau?
Hee Eun:macam mana?
Jimin:macam ni //peluk Hee Eun//
Hee Eun:lepaslah...nanti orang nampaklah...
Jimin:biarlah orang nampak...aku dah tak peduli...
Hee Eun:gomawo...
Jimin:for what?
Hee Eun:sebab sudi jadi suami saya...
Jimin:aku tak layak untuk dipanggil suami oleh kau //leraikan pelukan//
Hee Eun:past is past Jimin...I don't judge people through their past...
Jimin:tapi...
Hee Eun:tak ada tapi...saya anggap awak dah berubah sekarang ni...
MC:Park Hee Eun! Standby!
Hee Eun:ne! Thanks sekali lagi...
Jimin:sebab apa pula?
Hee Eun:sebab hilangkan rasa nervous saya...//senyum//
Jimin:hahah...cheonma...//kiss dahi Hee Eun// I love you...
Hee Eun://senyum// *I love you Mr. Playboy!*

Aku dapat tawaran untuk buat persembahan solo pada hari pertandingan...tak sangka Sir Woozi offer...lepas je dengar aku nyanyi hari tu dia terus offer aku...mula2 aku taknak...tapi lepas Jimin desak and sampai Sir merayu aku terima jelah...ada juga Jimin ajar aku menyanyi sebab diakan salab sorang vocalist dalam BTS...rindu J-Hope...apa khabar dia sekarang? Macam mana BTS nak perform nanti? Tanpa J-Hope...rapper paling berkarisma bagi aku...aku naik atas pentas dengan jantung yang tak reti nak duduk perlahan...semua memberi tepukan untuk aku...aku mula menyanyikan lagu A Song For You yang dinyanyikan oleh Roh Ji Hoon...jangan tanya kenapa aku memang suka ballad...

++persembahan Kumpulan Hee Eun++

Kali kedua naik pentas dah rasa kurang sikit...korang mesti nak tahu kumpulan kitorang buat apa kan? Sebab kitorang tak pernah cakap...

{babak 1}
Jimin://berlari dekat pentas sambil pegang tangan Hee Eun//yah! Cepatlah sikit! Nanti dia tangkap kita!
Hee Eun:kaki saya sakitlah!
Jimin:cepat masuk sini! //masuk dalam satu tempat//
Hee Eun:eo? Kenapa kita masuk panggung wayang?(panggung wayang? Rasanya readers tahu kut cerita apa? Komen kalau tahu XD)
Jimin:diam jelah...saya dah penat...duduk diam2...tengok je cerita tu...//pejam mata//
Hee Eun:tapi saya tak faham cerita english...
Jimin:Lelaki tu cakap...kelmarin aku bertemu seorang gadis...
Hee Eun:ouh...
Jimin:nama gadis tu Park Hee Eun...
Hee Eun:macam mana awak tahu nama saya?
Jimin:lelaki tersebut ingin tahu siapakah Park Hee Eun...dan bersama dengannya...
Hee Eun://fokus dengar//
Jimin:hokshi...naneun naega joahae?

{babak 2}

Seseorang buka pintu rumah...aku tak melihat siapa orang tersebut...aku mengganggap ianya Park Jimin...

Hee Eun:dah sampai? Saya baru nak pulang...//pandang tuan punya badan// //pelik// nuguseyo?
Hyolyn:I am the one should ask you that question...who are you?
Hee Eun:and you are?
Hyolyn:I tunang dia...tunang pemilik rumah ni...siapa you ni? Kenapa tak jawab?! Berapa kali saya kena tanya baru awak jawab?!
Hee Eun://terkedu//
Hyolyn:apa yang you buat ni?! Dah tak ada mulut nak jawab ke?! //tendang beg Hee Eun//
Hee Eun:apa masalah awak?!
Hyolyn:cuma nak pastikan yang you tak ambil apa2 dari rumah ni...//smirk// nampaknya hanya pakaian you je yang ada dalam beg tu...kemas balik and keluar dari rumah ni! Sebelum Jimin balik!

Aku beranggapan mungkin ada hal mustahak yang perlu diuruskan...tetapi aku tak mahu tinggalkan dia tanpa khabar...aku cukup terhutang budi kerana dia yang menyelamatkan aku di negara asing ini...

Hee Eun://tulis surat// //tampal dekat pintu rumah Jimin// //pergi//

Lepas sejam Jimin pon balik...

Jimin://nak buka pintu// //nampak sampul yang tertampal depan pintu// //buka surat//

Isi Surat:

Malam yang aku lalui bersamamu...bagaikan mimpi di musim panas. Sekarang aku akan menghilang...seperti mimpi yang dimimpikan malam tadi... SELAMAT TINGGAL!

{Babak 3}

Park Hee Eun...aku tak dapat nak keluarkan nama tu dari fikiran aku...setiap masa nama tu akan muncul dalam otak aku...aku dah tak mampu nak tahan keperitan ni...aku akan kembali ke Korea untuk cari dia!

Jimin:home sweet home! Welcome back to Big Hit Park Jimin...
Jungkook a.k.a appa Jimin:welcome home son...
Jimin:gomawo appa...

Aku memerhati keliling bangunan syarikat milik appa aku...sambil2 tu aku hack acc SNS si Hee Eun...

Jimin:aishh! Kenapa tak ada balasan?
Hyolyn a.k.a omma Hee Eun://mengemop lantai//
Jimin:annyeonghaseyo //bow 90°//
Hyolyn://tunduk hormat//
Jimin:*wait! Baju tu...macam baju yang aku dengan Hee Eun pakai masa dekat California! Mungkin dia ada dekat sekitar sini*

{babak 4}

Aku ingat nak cari ketenangan...aku pun naiklah bumbung bangunan Big Hit ni...sejuk je rasa...tiba2 telefon aku bergegar...

Incoming Call:

-Park Jimin -..-

Answer!

Hee Eun:hello?
Jimin:hello Sydney!
Hee Eun:apa motif awak minta nombor telefon saya? Untuk main2 macam ni ke?! Bende ni tak lawak k!
Jimin:pusing belakang...
Hee Eun://pusing belakang// //terkejut// P-Park Jimin...
Jimin:yes...It's me...nice to see you again Park Hee Eun...
Hee Eun:macam mana awak boleh ada dekat sini?
Jimin:cuba teka...
Hee Eun:adakah awak anak kedua CEO dari Big Hit Ent.?
Jimin:eo...
Hee Eun:jadi awak tahu yang saya cuma trainee? Dan tentang omma saya yang jadi cleaner dekat sini?!
Jimin:everything...
Hee Eun://nak pergi//
Jimin://jerit// Park Hee Eun adakah...
Hee Eun://berhenti berjalan//
Jimin:saya rindukan awak?

{babak 5}

Hari pertama sebagai seorang trainee baru di Big Hit Ent? Jawapannya perit! Wu Yi Fan~~nama yang paling aku benci!

++flashback++

Finally...rehat...aku tak sabar nak rehat~~

Hee Eun://duduk// wah...mashitta!
Jimin://duduk sebelah Hee Eun//
Hee Eun:err...
Jimin:jangan banyak cakap and makan...
Kris://duduk depan Hee Eun// annyeong pelajar baru //smirk//
Hee Eun:annyeong...//meluat//
Jimin:kau nak apa?!
Kris:relax la bruh...aku nak kenal dengan budak baru je...
Jimin:semak tahu tak?!
Hee Eun:sudahlah! Makan diam2 boleh tak?!
Kris:garangnya~~ makan dengan banyak pelajar baru~~
Hee Eun:awak pun...makan dengan banyak...
Jimin://bangun// ikut aku! //tarik tangan Hee Eun//
Hee Eun://terpaksa ikut langkah Jimin//
Kris://sadung kaki Hee Eun//
Hee Eun:arghh! //jatuh//
Jimin:neol! //nak tumbuk Kris//
Hee Eun://tahan Jimin// geumahae! Jebal! Bawa saya pergi dari sini!
Jimin:kajja //blah//

{babak 5}

Perlu ke bawa aku sampai rooftop? Gila punye Park Jimin!

Jimin:sini biar saya tengok luka awak...
Hee Eun:hajima!
Jimin:biarlah saya tengok! //pusingkan Hee Eun menghadap dia//
Hee Eun:hajima! //telefon bergegar// *ugh!*
Jimin:nugu?
Hee Eun:Kris...
Jimin:jangan angkat!
Hee Eun:I need to...
Jimin:for what?!
Hee Eun:dia dah tahu yang saya seorang trainee kerana ihsan appa awak! Cukuplah dia yang tahu rahsia saya!
Jimin:biarlah dia tahu sekali pun!
Hee Eun://angkat// yeobo- //terkejut//
Jimin://kiss Hee Eun// //break kiss// buat lagi kalau nak tengok saya jadi gila...
Hee Eun:tapi...
Jimin:saya cintakan awak trainee biasiswa Park Hee Eun...sudikah awak menerima cinta anak luar nikah Park Jimin?
Hee Eun://peluk// saranghae Park Jimin!

-The End-

#tbc
#part 15

Part ni tak habis lagi tau...ada kejutan dekat part seterusnya...hope readers sabar tunggu author update ye...

By:

aq_shera77




I Love You Mr. Playboy!Where stories live. Discover now