3. září
Dneska jsme se už poprvé učili. Je to tady mnohem lepší než u lidí.
Jakmile zazvonilo na hodinu, běžely jsme se Sandrou do třídy. Sedly jsme si na naše místo k oknu. Vytáhla jsem si sešit a penál a dala si ho před sebe na pařez. Když přišla profesorka, postavili jsme se, pozdravili se s ní a zase si sedli. Profesorka hned začala hodinu.
,,Takže dnes jako první máme hodinu Mystického života. Nejdřív si řekneme něco o tom, jak jste se stali vílami a vílími kluky."
Vzala křídu a začala na tabuli psát GENY VÍL. Napsala jsem si přes dva řádky nadpis a mezitím, co profesorka mluvila, jsem se malovala s nadpisem. Naštěstí jsem stíhala psát.
,,Takže jsou čtyři způsoby, jak se víla stane vílou.
1. způsob: Oba rodiče jsou víly. Bývá to nejčastější způsob
2. způsob: Jeden z rodičů je víla, většinou to bývá matka. Zde je to problematičtější. Pokud máte mladšího sourozence, většinou bývá po otci, ale může po otci být i starší sourozenec. Ale někdy se třeba třikrát po sobě narodí víla. Například v rodině Delco jsou víly všechny děvčata."Andrea přerušila profesorku: ,,Náš nejmladší bratr Radek je faun po otci." Profesorka přikývla a pokračovala.
,,3. způsob: Když vypijete nějaký čaj určený k proměně v mystickou bytost a představujete si křídla, tak se také můžete proměnit. To je ale ne tak častý způsob a moc tomu tak nebývá.
4. způsob: Když je někdo ve vaší rodině víla či vílí kluk ale vaši rodiče ne, tak se také můžete proměnit ve vílu, i když je to nepravděpodobné. Ale váš spolužák Denis třeba je vílí kluk po jeho pradědečkovi." Denis přikývl.,,Další věc, kterou si řekneme, jsou pravidla, která každá víla musí dodržovat. Je jich celkem šest." Napsala jsem si do sešitu PRAVIDLA VÍL a barevnou třpytivou gelovkou si je pod sebe začala psát.
,,1. pravidlo: Ve škole a ve společnosti víly chodí se sklopenými křídly, aby měli i ostatní prostor k chození, a ve škole nelétají.
2. pravidlo: Neproměňovat se před nemystickými bytostmi.
3. pravidlo: Do školy chodit v uniformách a s umytými křídly. Každý máte na pokoji speciální přípravek na mytí křídel, aby se vám nepoškodily šupiny.
4. pravidlo: Neukazovat náhrdelník nemystickým lidem
5. pravidlo: Když se nemůžete proměnit v člověka či ve vílu, poraďte se s nějakým dospělým.
6. pravidlo: Když máte jakkoliv poraněná křídla, nahlaste to dospělému, který vám může pomoci."
Všechno bylo strašně zajímavý. Zvýraznila jsem si to, co jsem pokládala za hodně důležité, a pak jsem zvedla ruku.,,Ano Sarah?"
,,Paní profesorko, a co když si nějaká víla křídlo zlomí?"
,,Dobrá otázka. Když si víla křídlo zlomí, většinou nesmí nějakou dobu mezi lidi a do školy. Zlomeniny jsou v ošetřovně natřeny speciální bylinnou mastí, kterou si musí víla potírat svá křídla. Asi o tři týdny později zlomeniny srostou. To si napište pod další nadpis: VÍLÍ KŘÍDLANapsala jsem si to a poslouchala profesorku.
,,Vílí křídla jsou podobná motýlím, ale nejsou skutečně motýlí. Kromě žil a tepen v křídlech jsou kanálky s mízou. K čemu jsou se dozvíte postupem času. Na příští hodinu mi vypracujete projekt o motýlovi, jehož křídla máte."
Zapsala jsem si to do svého úkolníčku.,,Poslední věc, kterou si dneska řekneme, je proměna ve vílu. Víly se většinou proměňují tak, že si v hlavě odmyslí křídla a pak je nemají. A když se proměňují zpět, tak si představují, jak jim křídla ze zad rostou. Ale někdo musí použít gesto, jako třeba já." Profesorka zavřela oči, pohnula křídlem nahoru a dolů, opsala jakoby kruh a pak jí křídla zmizela. Poté rukou opsala kruh a na zádech se jí křídla objevila.
,,Většinou to tak mají kluci, ale někdy i holky. Toto si zapište. Máme ještě chvilku a tak se můžete ptát."
Vystřelila jsem ruku.
,,Ano Sarah," vyvolala mne profesorka.
,,Když bych se chtěla proměnit pomocí gesta a nikdy před tím jsem to nedělala, podaří se mi to?"
,,Ano, ale většinou je to těžší a trvá to déle. Ano Sabino?"
,,Já mám mámu a ségru nymfy a někdy mne v proměně člověka bolí nohy a páteř. Je to normální?"
,,Ano je. Když máte každého rodiče jiného mysta, tak vám to způsobuje menší či větší problémy, ale když jste rok víla, tak se ty problémy vytratí a žádné mít nebudete."
Pak jsme se ptali dál a po zvonění jsme měli ještě 4 hodiny. Komunikace s jinými bytostmi, Naslouchání přírodě a dvě hodiny Nauky hry na flétnu.
ČTEŠ
✔Sářin vílí život ✔
Fantasi⚠️ Upozornění hned na začátek ⚠️ Příběh jsem psala, když mi bylo 11-12, takže je možné, že něco nebude dávat smysl. Jop, je to cringe. Pokud i přes to všechno si příběh přečtete, děkuju :) Hlavní hrdinkou této knihy je jedenáctiletá Sarah Delco, kte...