Pray for paris

137 8 9
                                    

Vanavond ging je gezellig met je vader naar een voetbalwedstrijd.
Er werd nog luid gejuicht toen er de eerste luide knal hoorbaar was.
Men dacht aan vuurwerk. Na de tweede knal werd het duidelijk dat het om een bom ging.
De paniek was te zien op de gezichten van de mensen om je heen die begonnen te rennen.
Jij schuilde onder de grote arm van je vader terwijl tranen van je wangetje af druppelde.
Gelukkig ben jij nog veilig thuis gekomen vanavond.
Maar ooit nog zorgeloos genieten van een voetbalwedstrijd zit er niet meer in.

Vanavond ging je gezellig met je geliefde uit eten in jullie lievelingsrestaurant.
Verliefd keken jullie elkaar aan toen er mensen om jullie heen begonnen te schreeuwen.
Het enige dat je jezelf nog kunt herinneren wanneer je bijkomt in het ziekenhuis,
zijn de schoten die volgden op het ondraaglijke gegil.
Wat je niet wist is dat je vanavond ten huwelijk gevraagd zou worden.
De ring werd gevonden in de zak van je vriend bij de identificatie van zijn lichaam.

Vanavond ging je samen met je beste vriend naar het concert van jullie favoriete band.
Het was nog een verlaat cadeautje van hem, omdat je cum laude bent afgestudeerd in september.
Nog een heel leven lag voor je. Je zou nota bene arts worden in het ziekenhuis waar ze jou nog hebben gereanimeerd.
Maar het mocht niet meer baten.

Mijn gedachten en medeleven gaan uit naar de slachtoffers en de families in Parijs.
Ik heb er geen woorden voor, ik word er ontzettend verdrietig van.
Ik wil niet meer naar het nieuws kijken, maar ik kan ook niet wegkijken.

Ik weiger om bang te worden, want dat is precies wat ''ze'' willen.
Maar diep van binnen voel ik het.
Is dit de wereld waarin mijn kinderen op moeten groeien?

#prayforparis

Sorry dat het geen update is !!

SilenceWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu