Angie POV
Dagen zijn voor bij. Dagen die ik nooit meer ga vergeten. Herman hielp me om me blij te maken. Om nog plezier te maken! En dat is hem gelukt. Ik ben hem zo dankbaar daar voor. Maar nu zie ik het einde voor me. Zo slap heb ik me nog nooit gevoeld. 'Angie?!' Herman komt naast me op de bank zitten. 'Wat?' Ik kijk hem vermoeid aan. 'Gaat het wel?' Hij kijkt bezorgt. Ik schud mijn hoofd. Tranen springen in mijn ogen. 'Ik moet naar het ziekenhuis.' Zeg ik dan. 'Nee...' Fluister hij. 'Ik kan het niet meer herman' ik kijk hem aan. Hij blijft maar naar voor staren. Ook hij heeft tranen. 'Ik wil vechten! Maar mijn lichaam laat het niet meer toe. Het is tijd! Ik wil niet, echt niet. Maar ik kan niet anders. Ik vecht tot het laatste, maar ik ben bang dat het me niet lukt.' Ik leg mijn hand op zijn been. 'En Clari?' Hij kijkt in mijn ogen. 'Ze is in goede handen bij je! Het gaat je lukken. Ik vertrouw je. Ik heb een brief geschreven waarin staat wat ik nog wil zeggen tegen jullie. Lees het alstublieft pas wanneer ik weg ben.' Langzaam ga ik met mijn hand naar zijn wang en wrijf er zachtjes over. 'Ik ga je missen, Angie.' Fluistert hij. 'Ik jou ook. Heel erg.' Ik ga langzaam met mijn hoofd naar de zijne. Nog een laatste keer wil ik zijn lippen voelen. Herman buigt zich ook naar voor. Niet veel later voel ik zijn lippen op de mijne. 'Ik hou van je.' Zegt Herman wanneer we na een minuut of vijf loslaten. Deze kus was echt geweldig. 'Ik ook van jou, met heel mijn hart.' Een grote glimlach verschijnt op zijn gezicht.
Aangekomen en wel! Hier lig ik dan in het ziekenhuis bed. Dagen heb ik in zo'n bed gelegen. Maar nooit met zoveel angst. Ik was vaak bang, maar ik kreeg altijd moed aan de gedachten dat het me ging beter maken. Maar nu lig ik hier dan....verslagen en bang. Bang voor de dood. Hoe zal het zijn om dood te zijn? 'Het komt goed.' Herman legt zijn hand op mijn hand. Ik glimlach zachtjes naar hem. 'Zal het pijn doen?' Vraag ik dan. 'Nee, dat beloof ik je.' Zegt hij zacht. Hij komt naar me toe en geeft me een kus. 'Ik ga je lippen missen.' Zegt hij zacht. 'Ik de jouwe ook.' Hij wilt zich terug naar voren buigen maar dan komen violetta, Clara en Maria binnen. 'Mama!' Clari komt naar me toe en knuffelt me. 'Je mag niet weg.' Tranen stromen over haar wangen. 'Het komt goed lieverd, je bent veilig bij hun. Herman gaat goed voor je zorgen net als violetta en Maria.' Ik veeg wat tranen bij haar weg. Zelf heb ik ook tranen. Één voor één krijg ik nog een knuffel van iedereen. 'Bent u klaar?' Een dokter komt mijn kamer ingelopen. Ik knik zachtjes. 'Ik ga je missen mama.' Fluister Clari nog. 'Ik jou ook.' Zeg ik zacht. 'Ik ga jullie allemaal missen. Maar onthou ik hou van jullie! Niet te lang treuren om mij maar ga verder met jullie leven met mij in jullie hart.' Iedereen weent zowat. Het doet me pijn om hun zo te zien. De dokter komt naar me toe en geeft me een spuit, de spuit die me op een pijnloze plek neemt.
Herman POV
Daar ligt ze dan met haar ogen gesloten op het bed. Om me heen hoor ik alleen maar gesnik en geween. 'Oneerlijk.' Hoor ik Clari mompelen. Ik loop naar haar toe en geef haar een knuffel. 'Het is niet eerlijk papa. Ze mag niet dood. Ze moet bij ons blijven. Voor ons zorgen. Met ons plezier maken. Door haar ben ik wie ik nu ben. Ze hielp me met alles.' Zegt Violetta die ook bij de knuffel komt. 'Ik weet het vio, maar het is beter voor haar.' Fluister ik. We blijven nog zo even staan en dan denk ik ineens aan de brief die ik pas mocht lezen wanneer ze weg was. Snel pak ik hem uit mijn zak en begin te lezen.
Lieve allemaal,
Ik heb zeker al vijf keer aan een nieuwe brief begonnen maar ik hoop dat het me nu lukt. Het is moeilijk maar ik wil jullie nog wat zeggen.
Clari: mijn lieve lieve dochter. Ik ben zo trots op je! Je bent een geweldige dochter. Een heel leven staat nog op je te wachten. Maak je dromen waar en wees gelukkig. Onze band ga nooit weg. Al ben ik hier in de hemel wij twee zijn voor altijd. Je bent het beste wat me ooit is overkomen. Ik hou van je lieve prinses.
Violetta: je bent mijn nichtje! Maar je voelt net als een dochter. Ik ben blij dat ik een deel van jou leven kon zijn. Je hebt je droom waar gemaakt. Je hebt veel talent! Je zegt vaak dat het door mij komt dat je nu bent wie je bent. Maar het komt ook een deel door jou. Want jij vechte voor jou droom. Ik ben heel trots op je. Ik hou van je allerliefst me nichtje.
Maria: mijn zus! Toen ik dacht dat je 'dood' was vond ik het oneerlijk. Ik ging kapot. Maar uiteindelijk was je daar weer. Ik was blij, blij omdat ik je terug had. Jammer genoeg moet ik nu vertrekken. Wie had ooit gedacht dat ik eerder weg ging dan jij. Je bent een geweldige zus, een zus die er altijd voor me was. Het spijt me van Herman en mij. Maar mijn gevoelens waren gewoon te sterk. Ik hou van je zus!!!
En dan Herman: je hebt me vaak gekwetst. Maar je maakte me ook altijd weer blij. Toen ik je voor het eerst zag was je een echte serieuze zakenman en een overbezorgde vader. Maar uiteindelijk koos je toch het goede! Je liet je dochter haar droom waarmaken. Zelf werd je ook weer gelukkiger. Elke dag voelde ik meer en meer voor je. Ik wou vechten tegen me gevoelens maar ze waren en zijn nog steeds te sterk. Nu ik er niet meer ben kan je gelukkig zijn met Maria. Zonder dat je moet kiezen. Wees gelukkig met haar. Maar hopelijk denk je nog soms aan mij en aan de tijd die we samen hadden. Ik hou van je met heel mijn hart. Ik zou niet weten wat ik zonder je zou gemoeten hebben.
Voor iedereen: wees niet verdrietig om mij. Mensen komen en gaan maar we blijven altijd in het hart. Als je verdrietig bent neem dan deze brief. Dan weet je dat er wel mensen zijn die om je geven en van je houden! Ik ben nu in de hemel. Ik zal jullie beschermen voor iedereen. Wees allemaal gelukkig en ga verder met jullie leven. Maar denk af en toe aan mij, niet slecht maar goed. :) het gene wat ik eigenlijk wil zeggen is. Jullie zijn het beste wat me ooi is overkomen, voor jullie stond ik elke morgen op, jullie gaven me moed! Ik hou van jullie met heel mijn hart
Xxxx Angie
~EINDE~
Ik hoop dat het boek leuk was!! Ik weet niet of het een goed einde is maar ik hoop van wel :') lees aub mijn andere boek: all I want for Christmas is you...
En dankje dat je dit boek las :)
JE LEEST
Silence
RomanceAlles ging goed. Herman en Angie waren gelukkig, iedereen was blij voor ze. Tot op een dag dat er een oude bekende opdook. Hun relatie kon niet meer! Angie verliet Buenos Aires maar niet alleen...