Proloog
Luke en Michael leven een normaal leven, met hun 3-jarige zoontje, Jaydon.
Jaydon gaat dagelijks naar het kinderdagverblijf en komt in aanraking met anti-homo mensen.
Luke heeft het er zwaar mee dat Jaydon denkt dat iedereen denkt dat homo's raar zijn.
Langzaam heeft Luke zijn knuffel, Pengu weer nodig.
Komt hij er nog bovenop...?Michael
Samen met Jaydon lig ik op de bank tv te kijken.
"Jongens, het is echt tijd om naar bed te gaan!" Zegt Luke, terwijl hij de kamer inkomt gelopen.
"Ik nie wil!" Roept Jaydon.
"Kom op kleine man, we moeten doen wat papa zegt" zeg ik terwijl ik hem optil.
Mokkend laat hij zich naar boven dragen.
Luke loopt achter ons aan.Als we boven komen, geef ik Jaydon meteen aan Luke.
"Succes met deze bromtol" grinnik ik.
Luke zucht en neemt Jaydon mee naar zijn kamer.Luke
Als ik even wegloop om Jay's pyjama te halen, hoor ik meteen gehuil uit zijn kamer komen.
Snel haast ik me terug naar zijn kamer en zie ik dat hij van de tafel is gevallen waarop hij zat.
Ik til hem op en zet hem op mijn schoot.
"Niet huilen, Jay, heb je auwie?" Vraag ik.
Hij knikt en wijst naar zijn knie.
"Doet je knie auwie?"
Weer knikt hij.
Zachtjes wrijf ik over zijn knie, totdat zijn gehuil veranderd in zachte snikken.
"Zullen we papa Michael roepen en naar bedje toegaan?"
Hij knikt en krult zich tegen me op.
"Michael!" Roep ik.
Ik hoor wat geschuif in de andere kamer en dan komt Michael de kamer in.
Als hij de rode ogen van Jaydon ziet, wordt hij bezorgd.
"Wat is er gebeurd?" Vraagt hij terwijl hij voor ons op zijn hurken gaat zitten.
"Gevallen" antwoord ik.
"Dat is een teken dat we naar bedje toe moeten" zegt Michael met een glimlach.
Ik til Jaydon op en leg hem in bed.
Michael slaat de deken over hem heen en drukt een kus op zijn wang.
Ik pak Pengu van de kast en geef hem aan Jaydon.
Sinds kort slaapt Jaydon met Pengu, en overdag bewaakt Pengu het huis.
Hij blijft mijn maatje.
"Luke, jouw beurt" fluistert Michael, waardoor ik uit mijn gedachten raak.
Snel loop ik naar Jardon's bed en geef hem een kus op zijn voorhoofd.
"Slaap lekker, Jay" fluister ik, waarna ik het nachtlampje uitdoe.
Zachtjes sluipen Michael en ik de kamer uit.
JE LEEST
Beloofd? {Pengu 2}
FanfictionDeel 2, van "Pengu" Luke en Michael leven een normaal leven, met hun 3-jarige zoontje, Jaydon. Jaydon gaat dagelijks naar het kinderdagverblijf en komt in aanraking met anti-homo mensen. Luke heeft het er zwaar mee dat Jaydon denkt dat iedereen denk...