Tarih: 26 Ekim 2010
Yer: Papua Yeni Gine, Southern Highlands (Güney Highlands)Yirmi kişilik avcı grubu, kabile halkının girmeye en çok korktuğu büyük ormanın kenarında son molalarını verdi. Maksatları yaban hayvanı bolluğu bulunan ve aynı zamanda görünmez tehlikelerle dolu bu ormanda birkaç gün avlanıp köylerine yiyecek av etiyle dönmekti. Epeyce zorlu geçecek olan bu av organizasyonu, bir yerli kabilesine mensup olan bu avcılar tarafından üç ayda bir düzenli olarak tertipleniyordu.
Et yiyen kalabalık kabilenin tek gıda ve geçim kaynağı olan bu av onların üç aylık yiyecek ihtiyacını neredeyse karşılıyordu. Üstelik avladıkları hayvanların deri, kemik ve sakatatlarından da faydalanıyor, bunlardan silah ve çeşitli eşyalar yapıyorlardı. Tabii avcılar başarılı olup da avdan elleri dolu dönerlerse.
Şafakla birlikte dörderli gruplar halinde tüm av silahları ve malzemeleriyle ormanın çeşitli bölgelerine dağılmaktı planları şimdi. Her grupta en az biri, daha önce bu ormanda avlanmış olan tecrübeli avcı olmak üzere, ormanı hiç bilmeyen gençler vardı. Tecrübeli olanlar hem ormanı daha iyi biliyorlardı hem de avcılık yetenekleri oldukça iyiydi. Gençler ise onların yanında ormanı ve avlanma tekniklerini öğreniyorlardı.
Bu düzen içinde, planlandığı şekilde dörderli dört grup aralarında yaklaşık ellişer metre arayla ve farklı istikametlerde ormana dağıldılar. Beşinci dört kişilik grup ise orada kalıp kampı korumakla görevliydi. Aynı zamanda avcı grupların getirdiği av etlerini kendi yöntemleriyle bozulmayacak şekilde stoklamak da onarın görevleri arasındaydı. Çünkü avcılar bir av yakaladıklarında, geldikleri yönden geri dönerek ormanın kenarında kurdukları kampa bırakıp tekrar ava dönüyorlardı.
Bu şekilde iki gün geçirdiler ve bütün kabileye neredeyse iki ay yetebilecek av eti stoklamışlardı. Lakin henüz yeterli değildi...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gezgin Ruhlar
Fantezie"Onlar" sıradan insan değil ve artık asla sıradan olamayacaklar. Ya en mükemmel hale gelecekler ya da yitip gidecekler bilinmeze.