Hujan lebat turun membasahi bumi . Macam mana aku tahu ? Sebab aku dapat dengar macam bunyi peluru jatuh dekat atas atap zink yang dah berkarat tu. Bau hujan dapat aku hidu di sebalik pintu besi itu. Aku rasa tenang. Walau seketika. Aku nak sangat keluarkan tangan aku menadah air hujan. Sejuk. Aku nak sangat keluar. Rasai kesejukan air hujan dengan seluruh badan aku. Tapi boleh ke aku? Sedangkan aku takut dengan dia . Manusia .
Bunyi 3 kali ketukan kasar di pintu . Tanda makanan akan dihidangkan. Aku tersenyum. Memang aku tengah lapar. Tetapi kalau korang rasa makanan aku ni macam makanan untuk manusia biasa yang sedap-sedap belaka. Kau salah. Hari ini hari Sabtu. Menu aku , Smash Brain : otak yang dihancurkan. Atau lebih tepat lagi , otak manusia yang dipukul rata bersama dengan sos lada hitam. Dan Sirap Darah. Jangan mintak penjelasan. Aku rasa kau dah perasan.
Aku...bukan manusia biasa.
Ingat tak tadi aku cakap aku takut dengan manusia ? Aku memang takut. Aku sangat takut dengan manusia. Kenapa aku takut? Hahaha.. Kau tak takut ke, benda yang kau makan. Kau hadam. Kau cerna. Ada disekeliling kau. Pernah berbual dengan kau. Pernah berkasih sayang dengan kau. Pernah percaya kau. But in the end, kau makan dia. Kau tak takut ke? Kau.. Tak rasa bersalah ke?
Bukan.. Bukan aku yang bunuh. Ada orang lain yang bunuh. Orang lain yang masak. Orang lain yang hidang. Aku , orang yang makan. Aku makhluk yang dikeji Tuhan. Sebab tu, aku kena kurung kat dalam ni. Dalam bilik kecil ni. Bila ada orang bukak pintu. Aku terus cari manusia untuk di makan. Aku pelahap. Aku mintak maaf.
Siapa? Kau tanya aku siapa. Kau tanya kami siapa? Kau sungguh tak tahu? Kau... Betul tak tahu? Aku ada di antara kamu semua. Kami ada dalam kalangan kamu semua. Antara kau sedar atau tak. Antara hidup dengan mati. Tapi tak pe, kau betul tak tahu kan? Biar aku kenalkan.
Tugas untuk membunuh manusia, aku gelarkan diorang PEMFITNAH, diorang akan bunuh seseorang manusia tu , dari dalam. Sampai manusia tu, tak nak hidup lagi. Dan ini jadi tugas yang memasak, aku bagi nama BATU API . Diorang akan masak seseorang manusia tu, sampai dia tak ada perasaan lagi tentang kebaikan orang lain. Bila ia dah jadi begitu, ini tugas yang menghidang. Aku suka panggil diorang PENYEBAR. Cool kan? Golongan ni, yang bagi makan kat aku. Dan aku adalah salah satu golongan yang diberi nama PENGUMPAT . Golongan yang makan seseorang tu, sedikit demi sedikit. Dan tak tinggalkan apa pun untuk disimpan.
Aku nak makan ni. Jangan kacau aku . Ok?
YOU ARE READING
Kisah Tak Sempurna
Mystery / ThrillerCerita sekadar cerita. Bila si pekak mendengar si bisu berkata si buta melihat si kudung berjalan. Aku seorang amatur dalam seni penulisan. Jadi.. Mohon komen atas sebarang kekurangan. AMARAN KERAS. 18tahun keatas. Cerita-cerita dalam kompilasi in...