Roomate

154 12 5
                                    

Entri 1
3 Sept 2016
20:22

Hai korang. Author lama dah tak update cerita kan. Author mintak maaf ye. Author buzy sikit dengan persiapan nak masuk U , orientasi. Sorry k dear readers.

Dorm author best tau. Untuk dua orang je. Tapi... Dah siap habis orientasi. Roomate pun tak nampak batang hidung. Senior kata kalau minggu ni tak ada roomate jugak, author boleh pindah dorm lain. Dorm yang ada senior. Err. Doa2 la roomate author tu cepat masuk ye. Amiiinnnn.

Entri 2
7 Sept 2016
03:45

Hai korang!!! Hahaha. Alhamdulillah. Doa kalian di makbulkan. Author dah ada roomate. Dia baru mai dari Sarawak. Baru sampai sejam lepas. Author tolong dia angkut barang semua. Yelah. Excited kut dapat roomate dari Sarawak. Boleh belajar cakap Sarawak nanti. Boleh balas komen korang yang dari Sarawak tu. Haha. Tapi kan. Roomate author ni tak banyak cakap tau. Senyap je. Angguk geleng. Paling sedap pun ayat dia Hmm je. Macam mana nak belajar cakap Sarawak cam niiii. 😒😒

Entri 3
14 Sept 2016
13:56

Guys. Author baru tahu yang roomate author pun menulis kat wattpad jugak tau. Banyak gila jalan cerita dia. Author nampak kat atas meja dia. Aippp! Author tak curi idea dia ok! Author baik! Author kemas meja dia. Sebab bersepah sangat!! I mean like sangat! Sangat! Sangat! Bersepah! Author celik mata dia dah tak ada . Katil bangun tido bukan kemas. Author yang baik hati ni jugak yang tolong. Sabo je lah. Dapat roomate tahun tikus. Eleyh, author pun tahun tikus gak. Xdepun bersepah.

Entri 4
1 Okt 2016
00:11

For real guys. Roomate author pi main conteng-conteng dinding pulak. Semua nota dia conteng kat dinding. Maybe dia stress. Maybe author tak patut tido bilik ni malam ni. Atau maybe dia yang tak patut tido bilik ni malam ni.

Entri 5
19 Okt 2016
17:30

Kepala author sakit sangat-sangat. Korang tahu. Author balik kampung sebab emergency. Bila author balik U. And masuk je bilik. Bau bangkai semerbak. Ada kucing hitam mati dalam bilik ni. And roomate author boleh duduk kat meja belajar dia. Menulis apa pun tak tahu.

Bila author tanya "Kau tak tahu ke ada bangkai dalam ni" .
Dia jawab "Tahu" . Tanpa eye contact ok! Dia masih dok menghadap kertas kosong tu.
Menyirap pulak lah author dengan dia ni.

Bangkai dah berulat weyyyy! Tolong authorrrrrrr!  Author tak sanggup!!!

Entri 6
11 Nov 2016
02:57

Author rasa author boleh jadi gila sebab roomate author ni. Dia sepahkan buku, kertas jalan cerita wattpad dia, notes, begs, semuanya kat atas lantai. I nearly.. NEARLY!! Pijak paku tekan information board kecik-kecik colourful tu. And dia ada!!! Tidur!!!!

Entri 7
29 Nov 2016
10:07

I don't know why. But my parents here. Pengetua hostel pun ada. Masuk bilik author. Tengok author. Tengok bilik author yang memang dah dijahanamkan roomate author. Roomate author tak ada pulak. Locker dia kosong. Cadar bantal dia tak ada. Dia dah pindah bilik agaknya. Tapi kertas jalan cerita dia masih bersepah di seluruh ruang. Notes kat dinding. Kat tilam pun habis dia conteng. Lantak lah. Author sakit kepala sangat dah ni.

Entri 8
30 Nov 2016
13:00

Author celik mata je. Author nampak mama dengan papa. Diorang depan mata author. Menangis. Sebelah author ada sorang doktor kot. Sebab dia nampak macam bijak. With the white cot semua. Nampak nametag dia. Pakar Psikiatri.

Hahahhaahhaahahahahahahaha!!!!!

***

"She looks normal dalam kelas. Tak pernah tahu dia ada masalah jiwa sebab duduk sorang kat inapan." - Dr. Fadzil. Pensyarah.

"Bila keluar dari kelas. Dia akan terus keluarkan kertas dan start menconteng. Dia tak pernah tegur sapa kami. I thought dia memang loner." - Farah. Coursemate.

"Dia tak ada roomate. Dia selalu mengadu kat cleaner yang roomate dia suka bersepah. Tak nak buang bangkai yang dah berulat. I thought she just stress sebab you know. Lifestyle dekat U ni. Memang hard. " - Pn. Sabrina . Penyelia Inapan.

***

"I thought it just my imagination. Tak tahu pula ianya betul. Yang saya ni dah gila. " - author.

==========================

Dan dah cukup gila lah aku buat cerita yang gila kali ni. Maaf kalau tak best. Jangan risau. Itu imaginasi aku je. Aku tak gila lagi. Betul. Serius ni.

So. Rasa x best ke? X cukup rencah ke?Silakan komen. Kritikan membina. Mencarut dilarang. Puji jangan melambung tinggi sangat, takut jatuh nanti. Sakit teruk. Sekian.

Kisah Tak SempurnaWhere stories live. Discover now