"Tolong...aaaaaa!!!! Sakittttt!!!" Suara garau menjerit pekik. Memekik melolong. Macam ni ke lelaki menjerit? Memang patut jenis mereka tak boleh beranak. Kalau tak, boleh pekak budak.
Dalam sibuk jerit pekik dengar suara angin berbisik... Orang-orang mula tak sedap hati.. Bacaan Yaasin bergema lagi. Penuhi ruang yang boleh diisi..
Sarung kuning buah pauh
Perasap lembing gua laut
Pergi dekat pergi jauh
Keluarlah makhluk sakiti tubuh
Datang menghiris si perut busung
Datang menikam si hati busuk
Datang membakar si tubuh khianat
Datang menghancur si mulut musibat
Cuma pergi dengan redha
Orang yang teraniaya.."Cari Jasmin dengan Johari. Cari diorang. Cepattt!!!" Tempik seseorang dari jauh.
***
"Aku rasa aku da bagi tahu kau awal-awal... Sekarang da jadi macam ni.. Kau nak salahkan aku pulak ke? Bayar la. Naik 2% je" Aman mematikan panggilan.
"Uncle , Ari nak minta ..."
"Kau nak apa pulak! " Aman menjegilkan mata memandang Johari.
"Aku da bela kau. Aku da jaga kau . Dari mak kau buang kau kat aku. Duit pun tak bagi. Bapak kau . Lagi lah. Haram!"
"Ari nak minta tandatangan je la Uncle. Tak minta duit pun." Balas budak 15 tahun tu sambil tunjukkan kad laporannya. Dengan sengihan yang manis dipandang.Aman merampas kad laporan tu. "Buat pe belajar pandai2. Lepas PT3 ni tak payah belajar dah. Kerajaan bukan ada duit nak tanggung ramai sangat budak pandai ni. " Aman membebel. Sejak bila pula la ada fatwa macam tu. Tak pernah pulak Ari tahu. Nanti dia kena tanya cikgu. Ari sekadar sengih je. Aman mencampak kad laporan atas meja. Ari ambil dan berlari masuk stor. Stor a.k.a bilik dia syurga dia dengan kakak dia.
"Min... Minnnn!" Jerit Aman. "Mana la pulak budak ni! " marah Aman.
"Jasmin!!!!!!!!!!""Uncle.. Sorry Uncle. Min dekat belakang. Sidai kain. Min..."
Panggg!
Satu tamparan hinggap ke pipi.
"Aku nak kau ....!!!""Uncle......." Air mata membasahi pipi. Entah berapa kali.
***
"Anak-anak?" Suara garau bersuara.
"Diorang okay. Sehat" Aman buat muka seposen. Malas melayan lelaki depan dia ni. Tapi dalam hati. Lubuk weii. Lubuk.
"Aku nak jumpa diorang.."
"Buat apa? Bukan diorang nak jumpa kau pun. Kau tak pernah wujud dalam hidup diorang. Kau ceraikan Mar masa Ari dalam kandungan lagi. Sampai meroyan adik aku tu kau kerjakan. Bawak berubat kampung. Mati pulak." Aman mencucuk jarum dalam bisul."Tak payah la ungkit. Aku da janji aku bagi duit tiap bulan kan. Tanda maaf. Ni duit belanja diorang untuk bulan ni. RM 5k. Cukup kan" suara garau tu kedengaran lagi.
"Emm... Cukup la ni." Aman buat muka masam.
"Dah la.. Aku nak gerak. Nak amek Ari."***
"Uncle.. Kenapa buat kami macam ni. Apa salah kami!" Jerit Ari dalam hujan. Ari memangku Min yang tak sedarkan diri lepas dibelasah teruk oleh Aman.
"Bapak kau da mati! Aku tak dapat duit lagi. Mak kau pulak. Lepas mati. Menyusahkan hidup aku. Kau nak aku buat apa? Aku ada life la bodoh. " jawab Aman mabuk. Air hujan tidak mampu lagi menyedarkan dia dari khayalan.
Ari mengerut wajah.
"Abah.. Abah bagi Uncle duit. Tapi Uncle kata.."
"Aku guna duit tu. Untuk life aku. Dan aku dah jual kau dua beradik dekat Joshua. Jap lagi dia kutip kau kat sini. Chauuuuu"Ari menggenggam penumbuk.
"And you know what the best part is?" Aman dengan muka bingungnya memandang Ari.
"Dia mati dengan gambar korang berdua kat dada dia...hahahahaahahaaha...." Aman gelak setan. Ye. Memang dia setan pun kan."Babi!!!!" Ari menusuk perut Aman dengan pisau lipat. Kecil je luka tu sebenarnya. Ari diterajang jauh. Dikunci pintu pagar. Di biar dua beradik dalam kehujanan.
"Kak Min... Abah sayang kita. Uncle tipu. Lepasni, Ari jaga akak. Ari janji." Darah mengalir dari belakang kepala dibiar. Sakit . Tak sesakit jiwa dan jasadnya. Didera.
***
"A..ku .. Kat mana ni" Kepala Ari pusing. Matanya pinar. Apa yang dia ingat. Sebentar tadi ada sekumpulan manusia sedang mengejar dia dengan kakaknya. Tiba-tiba ada seorang lelaki tua muncul. Dan menjadi gelap. "Akak.. Kak Min!!"
"Ari jangan risau. Jasmin ada dekat bilik sebelah. Rehat." Seorang lelaki tua dengan baju pagoda serta janggut putih mendekat.
"Si..siapa..."
"Nama Wak. Wak Tu. Atuk yang rawat ibu kamu sampai dia sembuh. "
"Tapi dia mati masa berubat ..."
"Aman tipu. Dia yang bunuh Mar. Sebab harta. Mar tahu. Mar beritahu ke Tok. "
"Babi!!!" Carut Ari sambil menendang angin. Membelasah tikar mengkuang. "Aku nak kau bunuh dia." Mata Ari bertentang dengan Wak Tu. Wak Tu memain janggutnya yang panjang dan putih.
***
44 hari dia membuang kedua beradik itu. Luka kecil yang boleh sembuh dua tiga hari menjadi membengkak bernanah hitam dan membusuk. Busuk satu rumah boleh bau. Suara angin berbisik bermain ditelinga. Siti kekasihnya duduk disitu mendengar cerita. Memanggil jiran tetangga. Buat bacaan Yaasin bersama. Ada yang bisik dia lintah darat. Ada yang bising itu busung keramat. Ada yang cebik itu balasan akhirat. Ada yang mengeluh inilah kesan menyantap. Yang pasti, di situlah akhir pada mula cerita.
Bila jarum WakTu berlalu pergi naik ke atas. Sampai masanya jarum itu menunjuk bawah juga.
YOU ARE READING
Kisah Tak Sempurna
Mystery / ThrillerCerita sekadar cerita. Bila si pekak mendengar si bisu berkata si buta melihat si kudung berjalan. Aku seorang amatur dalam seni penulisan. Jadi.. Mohon komen atas sebarang kekurangan. AMARAN KERAS. 18tahun keatas. Cerita-cerita dalam kompilasi in...