Welcome to my first fanfic !
------------------
Nayeon yang sampai ke sekolah berjalan dengan relaxnya . Dan destinasinya hanya satu . Mana lagi kalau bukan kelas. Tiba tiba ...
Bahh !! Sergah seseorang.
" Opocot mak kau kucing " latah Nayeon.
" Hahahaha , mak kau kucing " gelak orang itu berguling - guling.
" Pagi - pagi dah buat aku terkejut. Nanti aku dapat darah tinggi. Aku lenyek kau buat cekodok ." Marah Nayeon.
" Ok , sorry ." orang itu minta maaf .
Hihi . Tau takut .
" Lepasni Hara , waktu rehat , kau belanja aku makan , ok ?" Ugut Nayeon. " Ha ? Belanja kau ? Hmm.. ok ok ". Hara bersetuju . " Yeay ! Sayang kau. " Nayeon membuat flying kiss.
" Eeee , dah jom masuk kelas. " Hara buat muka menyampah. " ok, jom." Ajak Nayeon pout.
" Anyyeong , guys." Kata Nayeon gembira.
Namun tiada pun dalam kelas . Aik ? Mana pulak kawan - kawan aku ni-_-? Dating ? Tak logik . Sebab tak kan satu kelas pergi dating . Gila . Tak pasal keluar berita sekolah aku ada gay dengan lesbian . Seram . Macamtu aku pindah sekolah terus .
" Hara, kau nampak diorang pergi... " aku menoleh ke tempat Hara berdiri tadi. Tapi Hara dah lesap dari sebelah aku. Amboi. Guna taktik ninja ka?
" Hara ! ." Jeritku kuat .
" Asal kau jerit ha -_- ? ." Tiba - tiba Si Hara muncul sebelah aku .
" -_- . Kau pergi mana ha ?." Soalku .
" Ouh . Tadi aku pergi tengok dekat bilik guru. Ada budak baru katanya. Kau tengah excited tadi . Malas aku nak ajak . Aku blah je la. " cerita Hara.
Nayeon pukul kepala Hara ." Lain kali ajak aku . " Nayeon merajuk. " Yela , sorry. " ucap Hara.
Cikgu pun masuk kelas .
" Good Morning , everyone!. " kata cikgu kelas kitaorang . Madam Hyebin.
" Good Morning, teacher ! ". Ucap semua orang bersemangat.
Amboi . Bergegar kelas habis . Ni mesti kata ada budak baru tu . Tak kan masuk kelas kitaorang ni.
" Ok guys, harini kita ada murid baru . Baru transfer semalam. Sila masuk ye. Jangan malu - malu. " Cikgu Hyebin menjemput murid baru tersebut.
Murid baru tu pun masuk dengan penuh kesopanannya. Eee -_- , geli tulis tu . Aku pun apa lagi . Buat eksperimen budak tu. Hmm , not bad . Rambut kemas , baju kemas, hensem pun bolehla. Hensem ? Tu yang aku tak suka . Aku ingatkan perempuan. Bolehla buat geng sekali dengan Hara . Huhu. Nasib.
" Annyeonghaseyo . Cheoneun Park Jimin. Nice to meet you ! " ucap Jimin dengan ramahnya.
Budak - budak dekat kelas semua terjerit histeria macam tengah beranak. Siap cakap " I Love You " la " Dah ada gf belum la. Jimin tu tersengih macam kerang busuk.
" Ok Jimin,kamu boleh duduk sebelah ..... " Cikgu Hyebin belum sempat menghabiskan ayatnya...
" Saya ! Saya ! Duduk sebelah saya Cikgu ! " Jerit Choa. " Woii ! Habis aku ni nak campak mana?" Ujar Yuna tak puas hati.
" Ok , stop fighting ! Jimin, kamu duduk belakang Nayeon ye ." Arah C.Hyebin.
Nayeon tersentak. Kenapa belakang aku? Macam dah tak de tempat lain dalam kelas ni. Eee , madam ni kan.
" Ok, madam ". Jimin tersengih lalu menuju ke belakang Nayeon .
Waktu Rehat
" We jom rehat . Kau dah janji nak belanja aku kan ? ". kata Nayeon mengangkat kening. " Kau ingat lagi ? Melepas aku ". Nayeon ni kan . Buat aku bankrap tak habis - habis .
" Jom ". Kata Hara mengeluh malas.
Nayeon menarik - menarik tangan Hara menyuruh kawan baiknya mempercepatkan jalannya .
" Cepatla, aku lapar ni " . Rungut Nayeon. " Iyelah ". Hara menjawab .
" Aku nak kimchi, ddeobeokki , mi ". terang Nayeon teruja. " Kau biar betul? Banyak tu. Boleh habis ke? " Hara menguji Nayeon.
" Of course boleh , see leg ah ". Balas Nayeon bangga . Hara sudah menyampah dengan adegan Nayeon terus blah beli makanan . Nayeon tergelak kecil.
" Hmmm, sedapnya. " Nayeon memuji . But makan, ish ish, punya gelojoh. Macam tak makan sebulan. " Aku tau kau lapar. Tak payah gelojoh sangat, tak manis kot ". Tegur Hara . " Whatever . " Balas Nayeon selamba.
Sedang mereka berdua rancak berbual dan makan , sepasang mata ligat memerhati Nayeon dan Hara. Dalam hati, ingin kenal dengan mereka berdua . Tapi entah kenapa, dia rasa bukan waktu yang sesuai sekarang .
" Comel... " puji lelaki itu.
" Kau usya sapa ha ? " Tegur lelaki lain yang datang dari belakang.
Lelaki tu tersentah. Aduh ! Macam mana nak coverline nih ? Arghh! Serabutnya.
#TBC
YOU ARE READING
Hard Love ♡ p.j.m. [Slow Update]
Fanfiction" Aku tak pernah bercinta lepas apa yang jadi dekat aku selama ini . Banyak lelaki yang meluahkan perasaan dekat aku tapi aku tolak . Kenape ? Kene bace cerita ini . - Nayeon - " Aku akan cuba dapatkan hati kau . Hanya jodoh dan maut di tangan Tuha...