BTS pulang menaiki bas . Kebetulan pulak rumah dekat-dekat. Pada mulanya, situasi dalam bas agak sunyi . Akhirnya J-hope memecahkan kesunyian tersebut .
" We, seram kot waktu Nayeon marah." Kata J-Hope memulakan perbualan. " Kan, dah lama tak tengok dia naik angin. " sambung Jungkook.
Jimin mendiamkan diri. Dia malas nak ambik tahu pasal Nayeon . Yang penting sekarang ni dia kena rapatkan diri dengan Nayeon.
" Bro, boleh tolong aku get closer dengan Nayeon tak?" Jimin memecahkan kesunyian yang hampir 5 minit tu . BTS yang sedang bersandar di kerusi bas terus menjadi tegak.
" Apa kau kata ?!! " BTS menjerit. Penumpang dalam bas itu melihat BTS dengan pandangan pelik.
" Err, mianhae. ". BTS bow. " Kau biar betul bro?". Suga ingin mendapatkan kepastian. " Ye, aku serius nak buat dia jatuh cinta dengan aku ". Jimin menjawab yakin.
" Unbelieveble. Kau tak tahu. Nayeon tu jual mahal yang teramat. " kata Rapmon. " Ha'ah betul³" Jungkook bersetuju.
" Aku tau yang Nayeon tu jual mahal. Tapi tolong la aku, pleaseeee ..." Jimin merayu. " Ok ok, kitaorang just boleh cadangan je. Yang lain kau yang buat. Lebih - lebih kitaorang tak nak masuk campur , deal? " Jin memberi cadangan.
" Deal " Jimin bersetuju.
" Eomma, Nayeon 's back !!! ". Jerit Nayeon memasuki kawasan rumahnya. Waktu tu eomma Nayeon . sedang siram pokok.
" Opocot, Nayeon kawin cepat. " Eomma Nayeon A.K.A. Puan Im melatah. Nayeon tergelak besar. Puan Im hanya menggelengkan kepala. Tak habis - habis dengan perangai prank dia tu. Nasib Nayeon ni buat dekat family dia je. Kalau tak, mau tiap - tiap bulan keluar surat saman dari jiran tetangga.
" Eomma, apa ni cakap Nayeon kahwin cepat. Nayeon muda lagi eomma. Baru 18 tahun. " Nayeon mencebik. " Ala bagusla kawin cepat . Nanti bolehla eomma dengan appa timang cucu. " Puan Im mengusik satu - satu anak perempuannya .
" Eomma!!! " Nayeon menjerit lalu terus masuk ke bilik. Dihempasnya pulak tu. Terkejut Puan Im. Nayeon memang tak suka disebut pasal kawin. Nanti Nayeon mengamuk tak pasal haiwan dalam zoo keluar kandang.
Whatsapp:
Nayeon : Eomma, esok Nayeon dengan Hara pergi mall. Nak jalan - jalan release tension. Boleh tak eomma?
Telefon Asus Zenfone 5 Puan Im berbunyi. Dia melihat Nayeon menghantar whatsapp. Apa lagila Si Nayeon ni . Nasib adik dia tak macam Nayeon. ( What? Nayeon ada adik? Just wait and see .)
Eomma : Pergi mall? Hmm boleh boleh. Jangan balik lambat tau.
Nayeon : Thank you so much eomma . Love you .
Eomma : Welcome dear . Love you too .
Nayeon bangkit awal keesokan harinya. Takdela awal sebenarnya . Dalam pukul 9 : 50 macam tu . Dia bersiap nak pergi mall dengan Hara . Nayeon mengenakan dress berwarna purple pink lembut paras lutut . Rambutnya pula dilepaskan .
" Eomma . Nayeon pergi dulu tau . Hara dah tunggu dekat depan . "
" Ok . Hati - hati bila berjalan tu . Jangan jalan sorang - sorang tau ". Nasihat Puan Im . " Alright " . Nayeon membuat simbol ok.
" Jom Hara ". Kata Nayeon selepas memasuki kereta Hara. " Ok sis jom!! " Hara bersemangat lalu menekan pedal minyak.
Perjalanan dari rumah Nayeon ke Mall K ambik masa lebih kurang 30 minit. Sesampai je dekat mall tu, mestilah nak cari parking kan? Nasib kitaorang sampai awal. Kalau tak alamatnya sampai ke besok tak jumpa parking.
" Jom jom, aq nak pergi beli novel !" Hara terlompat - lompat. Eh eh makcik ni . Kena rasuk ke apa?
" Eeh, dah la jom jom " Nayeon menarik tgn Hara. Sebenarnya dia malu sebab semua sibuk tengok Hara yang terlompat lompat macam baru lepas kena rasuk tu.
" Cepat sikit pilih novel . Senang - senang borong satu kedai. Aku sekejap je nak pilih. " Nayeon membebel.
" Ye la, nenek oii " Hara mencebik. Dah serupa mak dengan nenek membebel.
" Jom, aku nak pergi kedai kasut tu. "
Nayeon menuju ke kedai kasut converse. Salah satu jenama kegemarannya. " Kasut kau dah koyak ka we ? Baru beli dua bulan lepas. Takkan tapak dia dah haus kot " Hara membetulkan dressnya.Nayeon menjeling sahabat baiknya. " Eleh , salah sapa jugak. Sapa tah yang ajak aku keluar tiap - tiap minggu " . Nayeon menjeling lagi. " Hehe, aku la tu " Hara ketawa.
Nayeon masih memilih kasut converse kegemarannya. Akhirnya dia memilih kasut converse berwarna merah. Sebelum ni dia pakai warna hitam. Kali ni tukar la pulak. Hihi.
" Terima kasih, cik. Datang lagi. " Pelayan itu melayan mesra. Sebab tu Nayeon ke kedai ni. Layanannya perghh! Mesra gila ! Thumbs up!
" Ha! Lepas ni kau nak pergi mana pulak ? aku dah beres . " Nayeon membuat thumbs up. " Hmm . Aku nak masuk dalam kejap . Mak aku pesan barang " . Hara tersengih .
" Patutla kau ajak aku. Rupanya ada niat lain. " .
" Hihi. Jom jom " .
Hara membeli barang yang diliskan oleh eommanya. Patutla eomma baik semacam je bagi aku keluar dengan Nayeon . Hara memukul - mukul dirinya. Nayeon yg pelik melihat Nayeon dari atas ke bawah.
" Woii! " Nayeon menolak kepala Hara dengan kuat. " Pe ni tolak tolak kepala orang, bengong la nnti " Hara mengusap kepalanya yang ditolak Nayeon.
" Jom makan, aku lapar la " Hara merengek . "Ish ! Adik aku pun takde macam kau ,lapar 24 jam . " Nayeon membebel lagi . Hara hanya memekakkan telinganya .
" Dahla nenek . Aku lapar . Jom pergi kedai tu . " Hara menunjukkan satu kedai makan yang menarik perhatiannya.
" Lamb Chop and Soda Float. Kau? " Nayeon menanya Hara yang masih tekun membaca menu. " Hmm, Spagetti Cabonara and Strawberry Smoothie " Pelayan itu beredar selepas mengambil pesanan.
" We, aku tengok Jimin macam suka kat kau je " Hara memulakan gossip terhangatnya. " Ape yang kau merepek ni ? Mustahil dia suka aku. Hati aku ni dah takkan terbuka untuk mana - mana lelaki. I hate them. They just players. " Tiba tiba Nayeon menjadi sedih. Terimbau kembali saat detik - detik bersama dengan orang yang pertama mencuri hatinya.
" Not all of them, Nayeon . Cuba bukak hati kau yang keras tu. Aku tengok Jimin macam serius je nak rapat dengan kau. " Hara memujuk. Dia tak nak sahabat baiknya bersedih hanya semata mata disebabkan oleh seorang lelaki. Bukan semua lelaki curang, Nayeon." I don't know Hara. But I will try ". Nayeon kembali tersenyum. " Ha? Macam tu la kawan aku. Jangan jual mahal, nanti sampai ke tua kau mereput sorang sorang ". Hara mengusik .
" Eleh lantakla aku mereput sekali pun. Kau minat kat sapa ? " Nayeon mengangkat keningnya. Dia tahu siapa lelaki yang diminati Hara. Saja nak tengok riak muka Hara.
" Ha ? Mana ada aku suka sapa sapa. " Hara bohong. " Tipu. Kau suka V A.K.A. Taehyung kan ?" Haha. Comel je bila Hara blushing.
" Mana kau tau ni ha ? " Hara terbangun dari kerusi. " Well, takkan kau sorang je perasan Jimin minat kat aku. Aku pun boleh perasan jugak yang kau minat kat V. " Nayeon smirk.
" Kau ni! Malu la aku! Rahsiakan eh? " Hara membuat muka comel. " Ye ye aku rahsiakan . " Kebetulan waktu tu makanan sampai. Apalagi Nayeon terus menyambar lamb chop kesukaanya itu.
" Woii woii, kau yang kebulur ke aku ? Hara menanya. Nayeon tersengih serupa kerang busuk. " Janji ehh rahsiakan pasal tadi tu? " Nayeon hanya membuat simbol ok.
Selepas daripada membayar makanan ,diorang terus balik ke rumah masing - masing. Esoknya?
Entah apa la yang esoknya kan ?#TBC
Hi guys! Lama tak update. Haha. Rene tengah bosan tu yang update pagi buta ni. Best. Sunyi ja. Yang pasal makanan kat atas tu sebenaqnya my favourite food tuh ! Haha. Peace ! BTW, keep voting ok !
Support my ff too !!! Love you all!
YOU ARE READING
Hard Love ♡ p.j.m. [Slow Update]
Fanfic" Aku tak pernah bercinta lepas apa yang jadi dekat aku selama ini . Banyak lelaki yang meluahkan perasaan dekat aku tapi aku tolak . Kenape ? Kene bace cerita ini . - Nayeon - " Aku akan cuba dapatkan hati kau . Hanya jodoh dan maut di tangan Tuha...