Happy Reading!
----------------
" Err... " lelaki itu gagap.
" Nama kau apa? ". Soal lelaki yang menegurnya itu.
" Jimin.Park Jimin. " jawabku .
" Kau budak baru ke ? Tak pernah nampak pun sebelum ni . " lelaki itu bertanya lagi.
" Ha'ah. Baru pindah sini 2 minggu lepas ". Jawabku .
" Ouh . By the way, nama aku Kim Nam Joon ataupun org panggil aku Rapmon . " cerita Rapmon.
Aik? Elok - elok nama Namjoon pi tukar Rapmon. Ish ² .
" Err, sorry tanya. Kenapa tukar Rapmon? " tanya Jimin keliru. " Bukan tukar .Just gelaran. Kalau kau nak panggil aku Namjoon pun tak kesah ". Jawab Rapmon selamba.
" Ouh, ok " . aku menjawab.
Aduh ! Aku dah hilang idea nak tanya ni. Nanti diam stranger pulak.
" Kau tak jawab lagi soalan aku lagi Jimin. Kau usya sapa tadi sampai sebut comel bagai? " Rapmon tiba - tiba bersuara.
Alamak! Kantoi! Kalau dia tahu aku usya Nayeon dengan Hara , habis dimalukan tujuh keturunan weh !!
Aku tidak menjawab . Lost idea nak cakap . Entah kenapa aku jadi bisu sekejap.
" Kau usya Nayeon dengan Hara kan? " tanya Rapmon selepas tak mendapat respons daripada Jimin.
Tepat lagi benar tekaan Rapmon ni. Malu la aku lepasni. Huhu.
" Err , mana ada ". Jimin menafikan perkara itu. " Kalau nak bohong biar bertempat. Dari kau masuk kelas lagi, kau dok usya Nayeon dengan Hara kan? " Teka Rapmon lagi.
Dush ! Kepala Jimin seperti diketuk oleh penukul. Kenapa la aku tak perasan yang Si Rapmon sekelas dengan aku. Salah kau jugak. Sampai angau tengok Nayeon dengan Hara.
" Ye la, aku usya Nayeon dengan Hara. Puas? " Jimin mengalah. Malas mahu berdebat dengan Rapmon ni.
Rapmon tersenyum kemenangan.
" Kau minat yang mana? Nayeon or Hara? " Soal Rapmon. " Perluka bagitau kau? " Jimin mula menyampah. Suka hati nak sibuk life orang. Aku bagi penumbuk baru tau.
" Sorry la . Kau nak join group kitaorang tak? " cadang Rapmon. Groupnya memang kekurangan seorang ahli.
" Group ? " . Aku menjawab sepatah . Ada pulak group - group kat sekolah ni. Pening - pening .
" Ye. Group kitaorang nama BTS. Bangtan Seongyeongdan ." Terang Rapmon.
" Hmm, Aku on ja. Group kau ramai tak ? " Soal Jimin . " Tak la ramai. Dalam 6 orang ja. Masuk kau 7 la. Jimin mendengar dengan teliti.
Rapmon dengan Jimin berjalan beriringan sambil menceritakan perkembangan semasa kat sekolah. Ouh, patutla orang gelar di Rapmon. Dia ni hebat dalam rap . Ish ² . Tak sangka ada kawan macam ni. Hihi.
" Hello guys! " Tegur Rapmon ceria. Kawan - kawan Rapmon yang group BTS toleh. Pastu dibalas dengan senyuman. Then, diorang tengok aku.
Ha , ni aku tak suka. Dok tengok aku atas bawah. Macam baru lepas bunuh 10 orang." Hyung, sapa tu? " tanya salah sorang dari member BTS. " Ni ha V , member baru kita Jimin . Jimin this is V. " Jawab Rapmon. " Ooo " V mengangguk tanda faham.
" Jimin , aku Suga . " Suga memperkenalkan dirinya. Begitu juga dengan yang lain.
Hmm, boleh tahan ramah jugak BTS ni. Untung aku .
YOU ARE READING
Hard Love ♡ p.j.m. [Slow Update]
Fanfic" Aku tak pernah bercinta lepas apa yang jadi dekat aku selama ini . Banyak lelaki yang meluahkan perasaan dekat aku tapi aku tolak . Kenape ? Kene bace cerita ini . - Nayeon - " Aku akan cuba dapatkan hati kau . Hanya jodoh dan maut di tangan Tuha...