6 : [Bahagia dan Menyakitkan]

180 23 3
                                    

Malam tu Jimin makan tak kenyang , tidur tak lena , mandi tak basah .

" Arghh ! Dah ! Aku malas nak pikir . Banyak lagi perempuan lagi cantik dari Nayeon tu . Baik aku tidur lagi tenang ". Jimin menghempaskan badannya dan akhirnya tertidur lena.

Puan Park hanya mendengar keluhan anaknya dari luar hanya menggelengkan kepala . Budak zaman sekarang ni . Putus cinta la tu .

--------------

" Ok class , saya nak bagitau satu berita gembira ni " Madam Hyebin memulakan bicara. " Apa - apa ? Madam nak kahwin ke? " Ujar salah seorang pelajar . Satu kelas tergelak dengan kata - kata pelajar tersebut.

" Ish ,merepek . Saya dah kahwin 4 tahun lps . Buat apa nak kahwin lagi " Madam Hyebin menggeleng. Nasib dia dapat pelajar merapu. Pelajar hanya terkekek gelak mendengar loya buruk budak tersebut.

" Ok ok , back to the story , sekolah kita akan adakan perkhemahan ! " Ujar Madam Hyebin teruja. " Wow ! Camping la we ! Arghh!! Tak sabarnya ! Bila Madam ? " Tanya seorang pelajar perempuan yang terexcited lebih tu.

" Sabtu ni. Semua wajib hadir tau . Kali ni ada orang sponsor , so jangan lepaskan peluang " . Madam Hyebin mula mengagihkan kertas kebenaran perkhemahan dan alat alatan yang perlu dibawak.

Semua dalam kelas itu bergembira sepuasnya . Tetapi tidak kepada manusia yang bernama Park Jimin A.K.A. tengah jeolous sekarang ni -,- . Mata dia dicemarkan oleh pasangan yang sedang bermesra dihadapannya . The Hottest Couple In Bihoon Laksa Highschool . Nayeon dan Jungkook .

Jimin P.O.V.

' Sakit pulak mata aku dok sini - sini lama - lama . Menggedik betul si Jungkook tu. Aku tengok Nayeon tu takde pulak terlebih over ' desis Jimin dalam hati.

Sedang aku ralit memerhatikan isi kandungan surat perkhemahan , mata aku dicemarkan lagi dengan adegan Jungkook melentokkan kepalanya di bahu Nayeon . Ingatkan Nayeon buat bodo ja . Tapi sangkaan aku salah . Malah Nayeon mengusap - ngusap rambut Jungkook hingga membuatkan mereka membalas senyuman antara satu sama lain.

' Eeee , nak je aku lenyek Jungkook jadi cekodok pisang ( wuuu, my favourite ) , tapi hati ni kata tabah ² . Hati aku membara macam nak meletus gunung berapi je . Takpe , sekarang mungkin masa kau . But, next time , masa kau akan menjadi aku pulak. Haha hahahahahaha ' kata aku ketawa terbahak bahak meyebabkan hampir satu kelas menoleh ke arah aku. Aduhh! Macam mana boleh terlepas gelak ni ? Takpe takpe , control.

End Jimin P.O.V.

" Weh Jimin , kau ada masalah mental sampai cakap and gelak sorang sorang " tegur Rapmon . Takkan aku nak jawab aku tengah jeolous . Malu tujuh keturunan macam tu .

" Errrr , takde aku just release tension ja , tak sedar sampai tercakap and tergelak ." Jimin menekankan perkataan ' ter ' itu . Rapmon hanya mengangguk - angguk . Dan menyambung menulis lyric rapnya .

Kring ! Kring ! Kring !

Jimin P.O.V.

' Oh my ! Finally babeyh ! Aku memang ternanti saat ni dengan you ! ' Jimin menggigit bibir . ' Ahh ! Keluarkan segala - segalanya dari tempat ni . Aku tak tahan dah ' Jimin mendesis kuat dalam hatinya .

Dalam hatinya mengatakan supaya dipercepatkan masa ni supaya dia dapat merasakan kenikmatan berada di tempat ini .

' Finally ! It's done ' aku melompat seronok.

Rupa - rupanya Jimin hanya menantikan kawan - kawannya pulang supaya dia dapat merasakan kebebasan dan kebahagiaan berada di dalam kelas yang sunyi . Baru tenang sikit pemikirannya . Dah serupa orang gila dia memikirkan perkara itu . Entah kenapa dia susah melupakan seorang gadis yang berjaya mencuri hatinya buat kali pertama. Berbeza sekali dengan gadis yang pernah dijumpanya sewaktu ketika dahulu.

Hard Love ♡ p.j.m.  [Slow Update]Where stories live. Discover now