18 ; [ Jangan Tutup Hati Kau ]

86 10 0
                                    

Akhirnya cuti 2 minggu pun berakhir . Nayeon bangun dalam keadaan yang tidak semangat . Pucat saja mukanya . Eommanya hanya mampu melihatnya .

Tak mampu nak masuk dalam percintaan budak - budak sekarang . Dulu lain , sekarang lain .

Harini , Nayeon hanya berjalan kaki ke sekolah . Malas nak tumpang appanya . Nayeon hanya berjalan sambil mengelamun jauh .

Dalam hatinya , masih sedih dengan perbuatan Jimin terhadapnya . ' Kenapa dia buat aku macam tu ?'

Hatinya masih memberontak menanyakan soalan itu . Tapi , hanya dibiarkan saja kerana Nayeon malas nak buat hatinya sakit sekali lagi . Nayeon melihat sekolahnya . Kalau diikutkan hatinya , rasa malas nak jejak sekolah ini balik .

Banyak kenangan yang dia tak nak ingat . Tapi biarla . Lagipun , lagi beberapa bulan je dia nak sekolah . Lepastu tamat zaman persekolahan menengah .

Kaki Nayeon melangkah berat masuk kedalam sekolah . Dia berjalan tanpa melihat keadaan sekelilingnya . Dia melihat jam di tangannya . 6 : 40 pagi . Masih awal lagi .

Means , bolehla aq tenangkan fikiran aku sekejap . Yeppie !

Nayeon pantas meninggalkan kelas yang masih tiada sesiapa tu lalu menuju kearah rooftop .

" Hello rooftop . I'm back ! " kata Nayeon . " Rooftop , rooftop rasa kenapa dia buat Nayeon macamtu ? Nayeon sedih tau tak ? Sanggup dia tak balas mesej Nayeon ... buat penat Nayeon type ... tapi langsung dia tak balas ... rooftop rasa kenapa dia buat Nayeon macamtu ? " tiada jawapan yang keluar .

" It's okay , rooftop . Cukupla rooptop sorang je yang dengar . " Nayeon memandang ke atas langit .

" Noona ? " pintu rooftop dibuka perlahan . Nayeon menoleh kearah belakang . " Jungkook ? Awal datang ... " Nayeon pusing mengadap ke hadapan . Jungkook disebelah Nayeon .

" Noona masih ingat lagi dengan kejadian haritu ? " soal Jungkook . Nayeon melihat Jungkook . " Jungkook rasa ? " soal Nayeon kembali . " Nampak sangat ye . Tertulis jelas dekat muka noona . Dengan muka pucatnya . " Jungkook menggelengkan kepalanya .

Nayeon hanya tersengih . " Jungkook ... Jimin ade call or kate ape ape tak dekat Jungkook ?" tanya Nayeon yang ingin tahu . Jungkook hanya terdiam , terkedu, tak tahu mana nak tuju.

" Erkk ... " Jungkook tak pasti sama ada dia patut bagitau Nayeon ataupun tak . Dahla Jimin hyung larang Jungkook bagitau Nayeon.

" Ade kan ? " Nayeon tiba - tiba meneka . Jungkook memandang Nayeon . Serba salah rasanya nak bagitau . Dia taknak noona dia hampa dengan jawapan yang dia nak bagitau .

Walaupun Jimin hyung larang, lama - lama akan terbongkar jugak.

" Ade tu memang la ade , tapi Jungkook rasa kalau Jungkook bagitau noona pun belum tentu noona akan bahagiakan noona balik. " kata Jungkook dgn tenang .

" I know, but please ... Just tell me.. " rayu Nayeon. " Jimin hyung perlukan masa untuk berfikir, noona. " kata Jungkook.

" Fikir ape Jungkook?! Tak cukup lagi ke dia dah sakitkan hati noona ni.. " teresak - esak Nayeon berkata.

" Ye noona, Jungkook tahu tu tapi Jungkook Jimin ade sorok sesuatu drpd kita... " Jungkook berkata. " Macam mana Jungkook tahu ? " Nayeon curious.

" Entah la. Drpd percakapan dia dengan Jungkook , Jungkook rasa macam dia tengah gelisah, macam mane nak kata... Ha! Macam dia tengah risaukan seseorang. And Jungkook syak Jimin hyung risaukan noona. Walaupun dia tak cakap depan - depan " Jungkook berkata dalam keadaan tegas.

Hard Love ♡ p.j.m.  [Slow Update]Where stories live. Discover now