.
" Firstly kau tutup mata dulu . " jimin mengarahkan Nayeon . " Kenape pulak ? Nanti macam mane aku nak jalan ? " eh kau ni Nayeon . Jimin tu kan ade .
" Aku ade la . " jimin mengambil kain lalu menutup mata Nayeon . Jimin menarik Nayeon keluar dprd mall dan masuk ke dalam kereta balik .
" We , kau nak bawak aku pergi mane ni ? " Nayeon meraba - raba tempat sekelilingnya . " Duduk la diam - diam " . Nayeon berhenti drpd aktiviti merabanya . Eh , raba kusyen . Silap 😂
" Ok . " jawab Nayeon sepatah .
.
Suasana di dalam kereta hanya dihiasi dgn bunyi alunan radio . Jimin dan Nayeon hanya krik krik krik krik .
" Kau nak bawak aku pergi mane ni ? " soal Nayeon . " Ikut je la . " jimin menjeling . " Taknok . Kot - Kot nanti hang nak buat something kat aku . " Nayeon memegang badannya .
Tak boleh jika dirinya.... omg ! 😱
" Baik kau cakap kau nak bawak aku pergi mane ? " Nayeon membuka seatbelt kereta Jimin . Tunggu masa je nak fly ni ✈ . Lul 😂 .
Jimin memberhentikan kereta di tepi jalan . Kuat pulak dia pusing stereng tu . Nasib Tak terpelanting Nayeon tu . Tingkap terbukak tu . Jaga - Jaga na .
+ Pahal mamat ni ? 😓
Tarik nafas nayeon . Kalau si Jemeng ade buat something , kau tendang dia then blah .+ ok . mission complete !
" nayeon , kalau aku nak buat ape - ape dekat kau , lame dah aku try . " jimin memandang nayeon lama .
" kot kot la kau tunggu masa yang tepat ke nak buat " nayeon menjauhkan diri dri jimin . " aku ni waras lagi . Buat ape aku try perempuan yang bukan hak aku . " jimin meneruskan perjalanan mereka .
Nayeon menghela nafas lega slps mendengar kata - kata jimin tadi . Waras lagi dia ni .
.
" dah sampai . " kereta jimin betul - betul berhenti diantara sebuah restoran dan di tepi pantai . " dah ? punya jauh kau bawak aku ke sini je ? " rungut Nayeon .
" mata kau tutup . mane la nak nampak . " jimin memukul kepalanya sendiri . nasib engkau la ade kawan macamni .
" eh ? ha'ah la . Aku pun tak perasan mata aku still tertutup . Lul . " Nayeon hanya ketawa kecil . " tu la kau . Nyanyuk mengalahkan opah aku . Opah aku pun kuat ingatan dia . "
jimin menggelengkan kepalanya ." hehe . " Nayeon hanya menunjukkan barisan giginya yang tak berapa nak putih tu . " lekas la bukak ni . Mata aku dah naik lebam ni . " Nayeon menggoyangkan baju jimin .
" yela . Sabo jap . " jimin mendekati Nayeon lalu membuka ikatan di matanya .
Nayeon yang hanya merasakan hembusan nafas jimin hanya kaku . Matanya hanya terkedip - kedip di dalam ikatan kain tersebut .
" kenapa tak bukak lagi ni ? Nayeon pelik . " taknak bukak . " balas jimin .
" kau ni melambatkan masa je la . Biar aku bukak sendiri la . " tangan Nayeon hendak mencapai ikatan kain tersebut namun dihalang oleh jimin .
" kenapa ni ?! " Nayeon menaikkan tone suaranya . " just shut up for a while . " jimin berkata dalam nada yang agak mencairkan hati .
" huh ? " Nayeon lost . Jimin membelai rambut Nayeon perlahan . Dia mendekatkan mukanya ke dahi nayeon .
Nayeon hanya terkaku dengan perbuatan terkejut Jimin . " Nayeon , kalau aku takde , macam mane ? " soal Jimin.
" ape kau merepek ni ? " nayeon memproses kata - kata jimin . " aku tnye je . Kalau ade takde , mcam mne ? Ape yang kau akan buat? " jimin merepeatkan soalannya kembali.
" kalau kau takde... Aku... Eh jap... Knpe kau tanya soalan macam ni ? Kau nak pergi mane mane ke ? " soal nayeon bertubi - tubi .
" takdela . Aku just tanya . Bile aku dah takde or tak sekolah sekali dengan kau... Mcm mne kau nk buat? " soal jimin . Bunyinya kelihatan sedih.
" aku.. Aku....aku sendiri pun tak pasti . I'm sorry . " jawab nayeon . " takpe . Aku tak paksa pun suruh jawab . Maaf kalau aku tanya soalan yang mengejut macam ni... " jimin berkata dgn kesal .
" it's okay . "
🍃🍃🍃🍃🍃🍃
Nayeon bersemangat apabila bangun untuk hari - hari yang seterusnya . Yup, walaupun cuti 2 minggu . First date Nayeon dan Jimin haritu sebelum cuti . Means hari Jumaat .
Seminggu yang pertama memang Nayeon dan Jimin menghabiskan masa bersama .
Tapii....
#TBC
Maaf sekiranya lambat update. And sorry for the short update. Seriously, lost idea..
@Irene_GoddessInPeace
💕💕💕💕💕💕
YOU ARE READING
Hard Love ♡ p.j.m. [Slow Update]
Fanfic" Aku tak pernah bercinta lepas apa yang jadi dekat aku selama ini . Banyak lelaki yang meluahkan perasaan dekat aku tapi aku tolak . Kenape ? Kene bace cerita ini . - Nayeon - " Aku akan cuba dapatkan hati kau . Hanya jodoh dan maut di tangan Tuha...