.
Selepas tamat sesi persekolahan , Nayeon segera mengemaskan beg untuk pulang . Amboi 😂
Hara yang pelik dgn gerak geri Nayeon menegurnya . " Ni dah tetibe kenapa kalut semacam je aku tengok ? Nak kejar ape kak oi ? " Hara rasa macam ade tahik di sebalik jamban je Nayeon ni .
" Err . Tak delah . Mak aku suruh teman dia pi mall . Tu yang nak cepat ni ." Terang Nayeon . " eh ? Bukan mak hang jarang pi mall ke ? Ni dah buang te -- "
" Bye Hara ! " Nayeon segera keluar drpd kelas sambil melepaskan flying kiss . " Aku belum habis cakap dia dah blah . Kurang gula betul la " Hara menggelengkan kepalanya .
Tak pernah - pernah pulak si Nayeon happy go lucky .
Mmmm . Something suspicious . 😏
" Taehyung ! " Hara memanggil V yang sedang berjalan dengan BTS . " Wae , chagiya ? " V melihat Hara . Hara memberikan satu das tumbukan yang agak kuat kepada bahu V . V mengadu kesakitan .
" Nape ni pukul - pukul ? " V menggosok - gosok bahagian yang dipukul oleh Hara . " Toksah la panggil macam tu bile kat luar . " Hara menjeling . " Tak takpa . Geli taudak " J - hope memegang badannya . V hanya tersengih .
" Ni kenapa dok lari - lari ? Rambut tu dah macam hantu kak limah balik rumah ja . " V menegur Hara yang agak slps berlari speed . " Oh ye ke ? Hehehe .." sambil tersengih Hara memperbetulkan rambutnya yang kusut itu .
" Ni ha , nak bgitau ni -- . Aik , mne Jimin ? " Hara bertanya slps terperasan Jimin takdak kat situ . " Dia dah balik . Kate ade hal penting . " Jin tolong terang .
" Mne bestfriend kau tu ? " Suga bertanya . " Dia kate nak teman mak Dia pergi mall . " jelas Hara . " Aik ? Bukan selalunya Nayeon je ke yang pergi mall beli barang? Mak dia buang tebiat ka ? " Rapmon menggelengkan kepalanya . Makin pelik zaman sekarang ni .
Hara masih memikirkan sesuatu . Takkan Nayeon dengan Jimin date ?
Adakah ini kebetulan saja ataupun betul ? I think tak kot . Think positive la , Hara . Kalau betul pon , apa boleh buat ... aku dah ade my baby boo , Taehyung ..
" Hmm , nak pakai baju ape ni ? " Nayeon membebel sorang - sorang sambil memilih baju di dalam almarinya .
Aku rase banyak je baju dalam almari kau tu . 😂
" Takde bju yang sesuai la ! " Nayeon mendengus geram . " Ni dah kenapa ni , Nayeon ? " tegur Puan Im . " Omma , tgk ni . Nayeon tak tau nak pilih baju ape dah ni . " adu Nayeon .
" Nak pergi mne sampai baju - baju ni terbang ke lantai ? " Puan Im melihat sekeliling bilik anaknya . Tudia . Habis dia lempaq baju . 😂
" Nak keluar dgn Ji -- eh kawan . " nasib tk kantoi . " Yeke ? Kamu nak keluar dengan lelaki kan ? " Puan Im meneka .
" Mne ade . " jawab Nayeon memuncungkan mulutnya . " Eleh . Jangan nak tipu omma . Omma pon pernah jadi muda . So , takpayah nak tipu la . " Ha , tu la . lain kali jgn bohong mak . Cepat je dia detect kite tipu or tak . Pro we .😂✌
" Kan kan ? " Puan Im mengangkat keningnya smbil smirk . Rare gile mak dia 😂🌚. " Hish ! Ye la ye la . I mengaku . " habis bocor rahsiaku 🙈
" Agak dah . Ade ape - ape ke dgn lelaki tu ? " ommanya bertnya . " tak ade la . Nayeon bgi denda dkt dia . So , ajak dia keluar dlm seminggu . " terang Nayeon .
" Dia buat ape sampai denda mcm ni 😮 ? " soal ommanya . " Dia tak layan Nayeon haritu . So , I shentap sat . " sengih Nayeon ." Lol . 😂 Itu je pun . " ommanya tergelak . Itu pun nak shentap 😂 . Sensitip gila .
" Dia dtg pukul brpe ? " soal ommanya . " Pukul 3 . " jawab nayeon sepatah . " Ha , lekas la . Dh dkt pukul 3 tu . " ommanya membebel . Lumrah seorang emak 🌚 .
" Tapi takde baju la omma " rungut Nayeon . " Ape yg takde bajunye .. omma dah beli berapa stok dah haritu . Tak kan takde yang berkenan ? " ni la masalah perempuan . 🌚
.
Pin Pin ! Pin Pin !
Kedengaran hon kereta di luar rumah Nayeon . Nayeon meneka itu adalah Jimin .
" Nayeon , Jimin dah smpai . " bgitau ommanya . " Ha ? Kejap - Kejap . " Nayeon membetulkan rambut dn bajunya . " Ok , perfect ! " puji Nayeon sendiri .
.
" Sorry lambat . Hihi " Nayeon meneliti muka Jimin . Pakai t-shirt dgn jean pon hnsem . Apa la nasib ku ~
" Takpe . Lain kali , kalo lambat lagi , aku tinggal teros . Taknak jadi tugu negara kat sini . " Jimin merungut . " Pftt . Perempuan . Normal la kalau lambat . " Nayeon membela diri sendiri .
" Ye la yela " Jimin mengalah . Nayeon tersenyum kemenangan .
.
Slps meletakkan kereta di tempat parkir , Nayeon mcm ade sesuatu di fikirannya .
" Jimin ? "
" Ya? "
" Ko rase dgn geng kau dgn Hara tau tak pasal kite keluar ? "
" Ntahla . Kalau depa tau pun , bagusla . "
" Nanti Hara merajuk . Naya la aku . Dahla payah nak pujuk Hara tu .
" Rilek la . Aku rase diorang tak tahu . "
" uishh . Takkan . Diorang tu dah la expert bab - bab ni . " Nayeon mengeluh . Apa la reaksi diorang bile tahu pasal ni ?
" Just rilek , ok ? " Jimin menenangkan Nayeon .
Harap mereka tak tahu pasal ni . Aku memang sayangkan Nayeon . Tapi , aku buat macamni pun bersebab .
.
" Korang rase tak pelik Jimin dgn Nayeon takde ? " Hara bertanya . " Knpe pulak ? Jin mengangkat kening .
" Tak la , sebab i think diorang date . " Hara meneka . " Whut ?! " BTS berkata serentak .
" Bukan sebab ape . Harini aku tengok diorang dua tu happy go lucky je . " Hara meletakkan jarinya di dagu . Ala - Ala detective Conan .
" Mmm...lantak la . Ape kate kite pegi mall nak tak ? " J-hope bercadang . " Ok jugak tu . Lame dah aku tak pegi mall . " Suga pon bersetuju .
" Kau Hara ? " Rapmon bertnya . " Aku ok je . Sekarang ke nak pegi ? " Hara blur sementara . Hanya untuk 5 minit sahaja .
" Ye la nenek oi " V meluku kepala Hara . " Sakitla pakcik " Hara menggosok kepalanya .
" Apo lagi ? Jom la ! " J-hope bersemangat . " Jom ! " Kite akan melihat rombongan kanak - kanak riang yang pegi ke mall dan diketuai oleh J-hope .
Bile difikirkan pasal Nayeon dgn Jimin . Takkan kebetulan . No way . Something suspicious in this situasion .
🌚
#TBC
Sorry lmbat update . MAAF kalau ade typo . And sorry pendek update kali ni .
@Irene_GoddessInPeace .
YOU ARE READING
Hard Love ♡ p.j.m. [Slow Update]
Fanfiction" Aku tak pernah bercinta lepas apa yang jadi dekat aku selama ini . Banyak lelaki yang meluahkan perasaan dekat aku tapi aku tolak . Kenape ? Kene bace cerita ini . - Nayeon - " Aku akan cuba dapatkan hati kau . Hanya jodoh dan maut di tangan Tuha...