Hoofdstuk 26

486 29 9
                                    

{Dioni's outfit❤️}

Pov Dioni

{Verre tijdsprong}

Vandaag begint school weer..
Totaal geen zin in. De rest van de vakantie heb ik niet veel gedaan. Sarah en ik hebben geen contact meer helaas en de jongens zijn alleen maar bezig met hun chickie. Het is alweer lekker winter, dus dat betekent truien.

Ik slenter rustig de gangen door, opzoek naar de jongens. Uiteindelijk heb ik ze gevonden en staan ze bij de kluisjes.

'Eyy boys!' roep ik. Ze draaien zich om.
'Yo' roepen ze in koor. Ik ga erbij staan en zie dat Samuel er niet bij staat.

'Waar is Sam?' vraag ik verward.
'Komt zo' zegt Jai geconcentreerd naar zijn telefoon kijken. Ze zitten allemaal op hun telefoon.
'Juist ja.. Ehh ik ga alvast naar de les' zeg ik ongemakkelijk en loop weg.

Ik hoor de bel en zie dat er meer mensen beginnen te lopen.
Ik loop lokaal 001 binnen en ga helemaal achterin zitten.
Ik zet mijn tas op de stoel naast me zodat niemand daar kan zitten.
Ik doe mijn oortjes in en zet "I can't feel mt face" op van The Weeknd. Ik scrol een beetje door mijn tijdlijn heen en zie ineens een tweet van Sarah.

"Sarahxo: Vandaag nieuw huis.. Nieuwe school.. :("

Balen voor haar, Maarja. Ik zie d'r waarschijnlijk toch nooit meer. Ik scrol verder door twitter. Niks bijzonders. Ik hoor de deur met een klap dicht gaan. Mevrouw Hardorf, de docent geschiedenis, kijkt door de klas en glimlacht breed.
'Nou mensen! Ik hoop dat jullie een fijne vakantie hebben geha-'

Ik hoor de deur weer dicht slaan maar kijk niet op. Het boeit me echt geen zak.

'Sorry we konden het lokaal niet vinden' hoor ik een bekende meisjes stem zeggen. Ik kijk meteen op en zie Sarah met een ander meisje staan. Mijn ogen vergroten en kan mijn ogen niet van haar af houden. Het andere meisje kijkt lachend de klas rond en kijkt me lief aan.

'Aha! De nieuwe leerlingen, en jullie zijn..' Zegt mevrouw Hardorf en zeg klungelig haar brilletje op.
'Sarah en Villa' maakt ze af.

'Ehm mevrouw, het is Vila. Je spreekt het uit als Wiela maar schrijft Vila' zegt het meisje naast Sarah. Ze giechelen.

'Aha Aha, oké nou euh.. Vila ga jij maar naast Dioni zitten en Sarah mag daar naast Johanneke' zegt ze wijzend. Sarah's ogen vergroten wanneer ze mijn naam hoort. Ze kijkt de klas rond en kijkt mij recht in de ogen aan. Ik grijns lichtjes en stop mijn telefoon weg. Vila komt naast me zitten en Sarah voor mij. Ik lach zachtjes naar Sarah waardoor ze rood word.
Ik kijk Vila aan en knipoog. Ze glimlacht en pakt haar boeken.

'Zo.. Vandaag gaan we het hebben over de Eerste Wereld Oorlog!' Zegt mevrouw Hardorf  vrolijk.

'En dat heeft allemaal een beetje te maken met Servië en Bosnië..' Zegt ze en schrijft wat op het bord. Vila begint te lachen en kijkt naar het bord.

'Mevrouw, ik bén Servisch' lacht ze. 

'Wat toevallig' hoor ik haar zeggen. Ik zie een aantal jongens haar uitlachen en wijzen.

'Joshua dat jij nou aandacht wilt is niet haar probleem' zeg ik. Ik hoor de klas lachen en roepen. Mevrouw Hardorf klapt in haar handen en gaat weer verder.

'Zo? Een Servische Chick naast me?' Grijns ik. Ze kijk me aan en lacht wat ongemakkelijk.
'Tja..' Zegt ze zacht.

'Ik ben Dioni' zeg ik en steek mijn hand naar haar uit.
Ze schudt mijn hand. 'Vila' zegt ze lief. Ik knik en zie dat Sarah naar ons toedraait.

'Hey' zeg ik, en glimlach zachtjes.
'Hey..' Zegt ze zacht. Geen lach, geen emotie.. Niks.

Is ze er dan nog steeds niet over heen? Na al die weken?

Ik zucht en zak onderuit.

•••

Ik kan me niet meer concentreren. Ookal doet Sarah niks, ze blijft mijn aandacht maar trekken. Ik moet haar gwn aanraken. Ik mis haar zó erg.

Langzaam glijdt mijn voet naar har billen en geeft een zacht tikje. In een reflex draait ze om en geeft me een waarschuwende blik. Ik grinnik.

'Dioni, Sarah, eerste waarschuwing' zegt mevrouw Hardorf. Ze draait zich weer om en ik buig naar voren. Ik pak haar haar vast en kloot er een beetje mee. 
ze leunt meer naar achteren voor toestemming. Mijn mond komt bij haar nek terecht.

'Ik mis je' fluister ik zacht. Ik zie dat ze lichtjes rood wordt.
Ik trek haar meer naar achteren waardoor ze haar evenwicht verliest en bijna valt. Gelukkig kn ze zich nog vaat grijpen en valt nét niet.

'Oké! Dioni, Sarah nablijven het achtste uur!' Roept de docent door de klas. Sarah zucht geïrriteerd. Ik grinnik. Eindelijk een kans om met haar alleen te zijn.

Ik krijg een briefje op m'n tafel terecht.

'Klootzak' staat erop. Waarschijnlijk is het Sarah.

'Hou van jou.. Zal dat mooie uurtje met jou voor eeuwig koesteren ;)' stuur ik terug.

Ze grinnikt. Ik krijg het weer terug.

'We moeten praten x' staat erop. Ze kijkt me serieus aan. Ik knik zachtjes en glimlach Zwak. De bel luidt en ik pak mijn spullen in.
Nu nog de hele dag overleven..




Ff weer hoofdstukje gemaakt omdat ik van jullie hou❤️❤️ (ik was gisteren jarig WOEHOEEE!🎉)

Don't forget to VOTE and COMMENT ! 💕

Kisses..

Holiday Romance ft. BBraveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu