13

1.6K 75 3
                                    

Victoria

De volgende dag ging als een waas voorbij. Ik moest om 9 uur beginnen op college, tot 16 uur. Toen kwam Louis me ophalen en zette hij me af bij de rij-instucteur, of hoe je dat ook noemt en toen had ik mijn rij-examen gedaan, die ik met succes volbracht.

De tip van Paul hielp me echt! Ook al was ik nog steeds zenuwachtig, toch gingen de zenuwen al snel weg nadat ik de auto instapte. Het ging zelfs zo goed, dat ik de hoogst behaalde score van de rijschool heb behaald.

Om het te vieren kocht Louis een auto voor me. Ik probeerde hem tegen te houden, maar hij bleef gewoon volhouden. Dus nu heb ik een mooie, zwarte Audi. Zo'n hoog model, waar best veel mensen inpassen. Ik weet niet precies welk soort Audi.

Louis en ik hadden nog wel een "gesprek" met elkaar gehad over het gesprek met het management. Het liep uit tot een flinke ruzie en die nacht sliepen we apart van elkaar. Voordat ik naar college ging, hebben Louis en ik het weer goed gemaakt.

Dat was de dag even in het kort. Nu weer terug naar het heden, de woensdag. Ik zit nu in mijn nieuwe Audi richting college, met Skyradio voluit. De ene na de andere kersthit vliegt voorbij.

Na een tijdje parkeer ik de auto bij het college en stap ik uit. Meteen komen Noah en Alex op me afgerent.

'Oh. My. God! Die auto is zo gaaf!' begint Alex.

'Heeft Louis die gekocht?' vult Noah aan. Ik knik blij.

'Ik had de hoogste score van de rijschool!' gil ik blij. Meteen krijg ik een groepsknuffel en ik lach.

'Heb je het al gehoord?' Ik kijk Noah vragend aan en haal dan een wenkbrauw op naar Alex, alsof ik aan Alex vraag wat ik denk dat er is.

Hebben Noah en Niall al verkering?

Alex schudt haar hoofd. 'Volgende week is er een gala!' roepen ze tegelijk en ze beginnen enthousiast te springen.

'Een eindejaarsgala of kerstgala, hoe je het maar wilt noemen! En er worden foto's gemaakt van jou en je date en er is een kaasfontein, en een chocoladefontein en je kan marshmallows roosteren en... en.' Ik onderbreek Noah's gebrabbel.

'Ik snap het, er is van alles!' Noah houdt meteen haar mond. 'Met wie gaan jullie?' Ze halen hun schouders op.

'Wij hebben geen vriendje zoals jou, remember? Wij moeten wachten tot iemand ons vraagt en anders gaan we gewoon samen.' Ze haken in elkaars armen en lachen dan. Ik schudt lachend mijn hoofd.

'Maar als iemand jullie vraagt, ben ik de eerste die het te horen krijgt, begrepen?' Ze knikken braaf en we schieten weer in de lach.

Terwijl we lachen, gaat die ellendige bel en Alex en ik nemen, nog steeds lachend, afscheid van Noah. We strompelen naar onze les en ploffen dan ergens in het lokaal neer.

We hebben nu wiskunde van meneer Wiegers. Iedereen heeft zo'n hekel aan wiskunde, maar ik vind het juist makkelijk. Daarom haal ik vaak het hoogste cijfer van de klas.

'Victoria, kan ik je na de les even spreken?' Ik frons en kijk dan naar Alex.

Wat heb ik nu weer fout gedaan?

my brother's best friend *2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu