Deel 4

575 21 2
                                    

Brigitte pov:
We zaten allemaal gezellig aan de mooi gedekte ontbijt tafel. Er stond een kommetje met croissants, een kommetje met chocoladebroodjes, een kommetje met gesneden bruin en grijs brood en dan nog allemaal verschillende soorten drank, koffie, melk, fruistsap.... Ik keek naar patrick die tegen over mij zat en ik zag dat hij het moeilijk had om een slok te nemen van zijn koffie aangezien het zo warm was. Zijn ogen knipperde zo snel achter elkaar dat hij er tranen van in zijn ogen kreeg. Ik moest zo hard lachen! Ik denk dat ik nog nooit in heel mijn leven zo goedgezind ben geweest dan vandaag. Mijn gedachtens werden verstoord door floor die heel blij 'OMG' riep terwijl ze naar haar gsm keek. Tinneke zei heel nieuwsgierig 'wat wat?!!'. Iedereen keek aandachtig en nieuwsgierig naar floor dus begon ze haar uitleg te doen 'dus vanavond is in dit hotel en galabal! Het begint om 8 uur! Gaan we alsjeblieft alsjeblieft alsjeblieeefftt?' Iedereen keek elkaar lachend aan en knikte. 'Maar ik heb wel geen galakleren?' Zei tinneke 'ik ook niet' zei ik. Ik had al snel door dat de jongens ons aan het uitlachen waren. 'Lach maar jullie maar als jullie straks niet gala achtig gekleed zijn mogen jullie niet mee naar binnen!' Zei floor. 'Ik heb een idee' zei ik. 'Wat als we deze middag gaan shoppen? Jongens en meisjes apart en dan vanavond ontmoeten we elkaar om 8 uur hier?' 'Jaa!!' Zei floor opgewekt. 'Alle dan' zei koen. 'Alles voor de ladies gelukkig te maken he' knipoogte eric. Ik wil hem gewoon kussen elke keer als hij knipoogt. Ooit zal ik het hem vertellen! We dronken nog snel alles leeg en vertrokken dan naar een grootte winkelcentrum hier in de buurt. Eens daar splitst onze groep in 2. Meisjes en jongens apart zoals afgesproken.

~na een paar winkels af te gaan

Floor heeft al een mooie korte roze kleedje gevonde voor vanavond. Nu tinneke en ik nog. We kwamen een winkel binnen vol met mooie galajurken. Ik wist niet waar ik eerst moest beginnen tot dat tinneke mij riep. 'Brigitte kom eens kijken!' Ik liep naar haar toe en zag dat ze 5 jurken vast had. 'Kijk ik heb er 3 gevonden wat typish u zijn!' Zei ze. Ik keek naar de jurken. Wow! De ene was mooier als de andere! Samen gingen we een pashokje in. Naast elkaar zodat ik haar kon laten weten als ik klaar was en andersom. Floor had zich al tegenover de hokjes op een stoel genestelt. Ik deed de eerste jurk aan. Ik keek in de spiegel. De jurk was lang en zwart tot juist onder de borst en vanaf daar ging het naar blauw. De scheiding werd bedekt met een mooi goud riemetje. Ik was er hellemaal weg van. Ik riep 'ja ik ben klaar' ik kreeg snel een antwoord van tinneke 'ik ook' 'op 3!' Zei ze. Ze begon '1..2....3!!' Ik stapte uit het hokje en zag onmiddelijk floor met haar mond open naar ons kijken. Ik keek naar tinneke en zag haar staan in een mooie lange rode jurk. Ik zei onmiddelijk 'wow tinneke! Zoo moooii!!' 'En jij dan! Brigitte het is te mooi voor woorden!' Ik begon te blozen en zei 'danku haha'. Floor riep 'oehlalaa tinneke wat is datt?' Ik keek verbaast naar tinneke en zag dat floor een spleet op haar been aankeek. 'Amaaiiiii' zei ik lachend 'ja dat mag toch ook eens he' zei tinneke waarop floor antwoorde 'voor koen mischien wel ja' 'segg gaat het u ja?' Zei tinneke een beetje geërgert. Maar begon dan onmiddelijk terug te lachen. 'Ik denk dat ik deze pak' zeg ik 'Met deze zwarte pumps!'. 'Ik ook' zei tinneke. 'Yess ik zal de jongens al sturen dat we klaar zijn' zei floor. We kleede ons terug om en gingen betalen. Floor zei 'de jongens zijn in een cafetje op de eerste verdiep iets aan het drinken ze zijn al klaar, ze zegge dat we al naar de auto moeten gaan ze komen eraan'. Dus dat deden we ook.

Eric pov:
Nadat we floor stuurde dat ze al naar de auto mochten gaan betaalde we allemaal ons deel van de rekening en vertrokken naar de auto. We kwamen aan en zagen de dames aan de auto staan met 3 zakken. Ze wouden niks zeggen over hun kleding maar er zaten blijkbaar in 1 zak schoenen, in een zak de kleren van floor en in de andere zak de kleren van tinneke en brigitte. Toen we in de auto zaten zaten we gelijk hoe we tijdens de reis zaten. En alweer zette floor haar cd op. Nu was iedereen mee aant zingen buiten brigitte. Zij was alles aan het filmen. Ze draaide de camera naar mij en begon heel hard te lachen. 'Ben ik dan zoo lelijk' zei ik lachend. 'Hellemaal niet erickse, maar close-up dtaat u gewoon niet zo goed' knipoogde ze. Ik wilde haar gewoon kussen! Ze is zoo mooi! Ik hoop niet dat ze het doorheeft want elke keer als ze me een kus op de wang geeft bloos ik? Achja koen heeft het nog niet gemerkt dus het zal wel niet opvallend zijn dacht ik bij mezelf. We kwamen aan aan het hotel maar het was nog maar 4 uur. 'Kunnen we niet iets gaan doen?' Vroeg de chef. 'Schaatsen!!!' Zei brigitte blij. 'Jaaa' zei koen heel kinderachtig. Iedereen begon te lachen. 'Voor mij is het goed maar tot 6 uur want ik heb tijd nodig om me klaar te maken!' Zei floor. Ze tikte nog iets in op haar gsm en gaf het aan patrick. Hij zat aan het stuur dusja. Het was de adres van de schaatsbaan hij tikte het in in de gps en we vertrokken. We waren er in nog geen 5 min. Nadat we klaar waren met de schaatsen aan te trekken gingen we op de schaatsbaan. Koen brigitte floor en tinneke waren er al goed meeweg en vertrokken obi de chef patrick en ik hadden het nog wat moeilijk. Koen kwam naar de chef en trok hem mee de schaatsbaan op. Floor pakte obi en tinneke nam patrick mee ik zag dat brigitte lachend naar mij toe kwam schaatsen. Ze pakte mijn hand en onhandig schoof ik achter haar aan. We waren allebei zo hard aan het lachen dzt zelfs brigitte het moeilijk had met schaatsen. Nadat we onze lach in bedwang hadden kwamen we koen en de chef tegen, ze hadden het allbei al door dat het mij niet lukte dus begonnen ze mij een beetje uit te lachen door brigitte en mij te scheiden. Ik verloor bijna mijn evenwicht dus kwam brigitte snel om mij te helpen. Het voelde alsof we al een koppel waren. Ik wil haar zeggen wat ik voel. Maar nog niet nu. De lichten gingen uit en de discospots gingen aan en het liedje "listen to the music" begon te spelen. Dat was brigitte haar lieveligs liedjes dus begon ze als een zot mee te dansen. Onze handen waren nog aan elkaar dus zei ze 'kom eric we gaan onze dansmoves eens uithalen hier' ze strekte onze armen en draaide zichzelf hellemaal in zodat mijn arm hellemaal rond haar was en haar rug tegen de zijkant van mijn buik. We keken elkaar diep in de ogen aan. Het was een magish moment. Ik lachten en zij ook. Ons mooi moment werd verstoord door floor die riep 'ey tortelduifjes het is 10 voor 6 we moeten door' ik begon snel te blozen en brigitte trok zich snel los en schaatsen naar floor.
Nadat we aankwamen in het hotel namen we afscheid van elkaar en gingen naar de kamers. Wij waren al snel klaar, we hadden allemaal een kostuum aan koen en ik met een strikje en obi de chef en patrick een cravate. Mooi wel. We waren er op voorbereid dat de meisjes extra tijd jodig hadden dus hadden we nog een film opgezet aangezien het pas kwart na 6 was.

~2 uur later

Het is al kwart na acht en ze waren nog niet klaar. 'Ik wil nu echt een vlieg zijn alleen om te zien wat ze daar allemaal uitspoken'zei obi. Hij had zijn zin nog niet tegoei gezegt toen hij een bericht kreeg van floor: -wij zijn klaar, sorry dat het lang duurde ;)
Waarop obi antwoorde: -hahaha gaan probleem we staan voor jullie deur! :D
-we komen eraan!
Ik was best wel zenuwachtig, ik weet niet waarom. De deur van hun kamer ging open en ik kon mijn ogen niet geloven. Floor kwam buitten met een kort strak roze jurke, Hoge witte hakke, en haar haar gesteilt, tinneke had een rood lang kleed aan en haar haar gekrult. Haar schoenen kon ik niet zien maar toen zag ik brigitte. Ik kon wel flauwvallen, ze was gewoon prachtig. Een lange jurk met blauw aan de bovenkant en zwart aan de onderkant, zwarte hakke, haar mooie lange bruine kekrulde haren deed ze nog snel voor haar schouder. Ik kon mijn ogen niet van haar af houden. Dat was blijkbaar opgevallen want patrick fluisterde 'seg begin niet te kwijlen dalijk he' en ja alweer begon ik te blozen. 'Amaii zo mooi' zei brigitte toen we naar de lift liepen. 'Danku danku gij ook he amai' knipoogde ik ze bloozde en keek naar benede. Ze was zo mooi ze hoeft zich echt niet te schamen! Dacht ik bij mezelf. We kwamen aan aan de plaats waar het gala plaatsvond. Voor de deur stond een lange rode loper met aan de zijkanten ballonen. Koen pakte de arm van tinneke en vertrokke samen naar binnen obi deed hetzelfde bij floor dus dacht ik waarom niet. 'Mag ik?' Vroeg ik lachend aan brigitte ze lachte en pakte mijn arm en we liepen naar binnen. De chef en patrick deden hetzelfde en lachtte zicht ziek. Toen we binnen kwamen waren er zoveel mensen mooi gekleed en het was weer donker maar met discolichte aan. Ik zag dat er 3 mannen tinneke floor en brigitte aankeken. Ze kwamen alle 3 onze richting uit, ene vroeg aan floor 'mag ik deze dans van u?' Floor lachte en liep met hem mee, hetzelfde gebeurde met tinneke. Mijn hart stond in mijn keel toen de derde man het aan brigitte vroeg. Ze keek mij aan en dan terug naar de man die zijn hand voor brigitte zetten.

Brigitte pov:
De man was wel niet lelijk maar ik wou bij eric blijven. Ik keek hem aan en zag dat hij niet wist wat hij moest zeggen. Ik keek terug naar de man en dacht achja waarom niet een dans kan toch geen kwaad en eric is toch niet op mij dusja. Ik lachte en pakte de hand van de man en hij trok me mee naar de dansvloer waar "remedy" van adele bezig was. De man gleed zijn arm vzn mijn zij naar mijn rug en zijn andere hand op mijn onderrug die ik dan snel een beetje omhoog trok aangezien hij te dicht bij mijn kont kwam. Ik keek naar tinneke die al aan de kant stond en dan naar floor die ook zo was aan het dansen met een andere man. Toen fluisterde de man in mijn oor. 'Ik ben pieter trouwens' 'brigitte aangenaam' zei ik lachend. 'Brigitte wat een mooie naam, een mooie naam bij een mooi vrouw' 'dankuwel' zei ik verlegen. Ik wou liever dat hij stil was aangezien remedy een van mijn lievelingsliedjes is. Hij onderbrak mijn moment om te zeggen 'jij herrinert mij niet blijkbaar' ik was geschrokken en keek hem aan. 'Euhh nee sorry' zei ik. 'We hebben nogtans gekust gisteren' zei hij. Ik herrinerde hem weer. Het was die wierdo die me gekust heeft! Mijn hartslag ging sneller. Ik probeerde me los te wringen uit zijn armen maar het lukte mij niet. 'Doe nu niet weer zo he schatteke' zei hij met een grijns. 'Ik ben u schatteke niet!' Riep ik al iets luider. Ik zag dat tinneke en eric al iets doorhadden. De hand van pieter gingen al meer naar onder. Ik duwde hem heel hard van mij af en liep wenend in de armen van eric. Hier voel ik me toch het veiligste. Hij nam mij in een stevige omhelzing terwijl dat de security de 3 mannen naar buitte lijden. 'Het is oke brigitte ik ben hier' fluisterde eric. Dat voelde zo goed! Ik hoorde pieter nog schreeuwen 'GE ZIJT NOG LANG NIET VAN MIJ AF BRIGITTE!' Waardoor eric mij nog steviger vastpakte. Ik liet eric los en ademde diep in en uit. Ondertussen stond iedereen al rond ons. Ik keek eric aan en hij zette zijn hand voor mij 'mag ik deze dans van u?' Lachtte hij ik lachte en knikte hevig. Dat deed koen ook bij tinneke, obi ook blij floor en de chef en patrick bij 2 vrouwen die ze daar ontmoet hadden.

De buurtpolitie: wat als de liefde overneemt?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu