Deel 35 (deel 2)

326 10 0
                                    

Eric pov:
Ik zie de deuren van de kerk opengaan... Ik sta te trillen op mijn benen, mijn blijdschap kan niet meer op! Eerst zie ik tineke floor de mama van brigitte en een jongen de kerk in rennen, ze gaan op de eerste rij zitten. Ik kijk nog efkes naar beneden in de hoop dat niemand mijn zenuwen van mijn gezicht kan aflezen, opeens hoor ik de pianist de trouwmars afspelen... Snel kijk ik omhoog en zie iedereen omgedraaid staan, ik kijk direct naar de deur en zie brigitte en haar vader de kerk in lopen. Ik krijg een grote lach op mijn gezicht en de krop in de keel. Brigitte ziet er PRACHTIG uit! Ik kan niet geloven dat zij mijn vrouw word! Eerst komen er 4 kindjes het altaar op lopen, op hun weg naar hier strooien ze mooie roze en witte rozenblaadjes op het pad. Ze gaan dan aan de zijkant staan wachtend op brigitte. Na 5 min brigitte aan te staren terwijl ze naar hier wandelt is ze er. Ze geeft haar vader een zoen en komt dan tegenover mij staan. De lach op haar gezicht en de sparkels in haar ogen zijn onbetaalbaar! Ik bekijk haar van kop tot teen en al snel rolt er een traantje over mijn wang. Brigitte pakt rustig mijn hand vast en kijkt naar de priester die te wachten staat. 'Vandaag staan wij hier voor een speciale reden, Brigitte Broeckx en Eric Buelens gaan vandaag trouwen. Trouwen is niet alleen man en vrouw zijn van elkaar...trouwen is het teken van liefde. Je houd van elkaar! Je ziet elkaar graag. En daar gaat het om. Hebben jullie iets dat jullie willen zeggen voor dat het officieel word?' Zegt de priester. We knikken allebei. 'Mevrouw mag beginnen'. Brigitte krijgt een papiertje in haar hand geschoven door haar klein nichtje. Ze pakt het aan en knipoogt nog snel naar haar. Ze opend het papiertje en kijkt mij aan 'ik heb het opgeschreven omdat ik anders ga stotteren' zegt ze schattig. Idereen begint te lachen zelfs de priester. Na het lachen kijkt ze me weer aan en begint ze met het voorlezen. 'Al van de eerste dag dat ik je zag wist ik dat jij een groot deel in mijn leven ging zijn, al van de eerste keer dat je met me sprak voelde ik dat ik je alles kon vertellen, al van de eerste keer dat je mij dekte tijdens het werk voelde ik me al veilig. Maar niks was zo goed als de eerste keer dat je in mijn ogen keek, ik voelde mij verliefd en duizelig, ik wist dat je speciaal was. We hebben al ups en downs gehad maar ik hou nog altijd even veel van u als toen we elkaar pas onmoet hadden. Ik werd heel emotioneel toen ik deze brief schreef dus vroeg ik Sabrina en Mirco om mij te helpen (haar kleine nichtje en neefje) het is perfect! dit is wat zij vonden dat ik aan u moest beloven: Ik beloof dat ik voor altijd bij u zal blijven! Ik beloof dat ik van u zal houden voor de rest van mijn leven! Ik beloof dat ik u elke dag eten maak, lekker eten! Ik beloof dat ik van je hou, ik hou heel veel van u!' Mijn tranen bleven maar komen, brigitte had het ook moeilijk, haar ogen waren vochtig en ze had de krop in de keel. 'Meneer u bent' zei de priester. Ik knikte en begon mijn verhaal. 'Brigitte, al van het eerste moment dat ik u zag, aan het commisariaat, wist ik dat ik mijn leven met niemand anders wou delen dan met u! Dus daarom, voor al deze mensen, beloof ik dat ik u kies! Ik kies u wanneer dingen moelijk worden, ik kies voor u maakt niet uit als we nog samen werken, ik kies u als je ziek bent, ik zal er zijn om u te verzorgen! Ik bescherm je met alles wat ik heb. Dus vanaf dit moment voor de rest van mijn leven, brigitte broeckx ik kies u!' De tranen blijven maar over haar wangen stromen. 'De ringen?' Vraagt de priester mijn kleine neefje wandelt naar de prister toe en geeft de ringen 'oh my god' fluistert brigitte blij en knijpt in mijn hand. De priester vraagt dan als ik hem wil na zeggen 'ik eric buelens' 'ik eric buelens' 'beloof dat ik er zal zijn om mevrouw brigitte broeckx te beschermen, en er voor haar te zijn in goede en slechte tijden, en dat ik voor altijd van haar zal houden' 'beloof dat ik er....' Nu was brigitte aan de beurt 'ik brigitte broeckx' 'ik brigitte broeckx' 'beloof dat ik er zal zijn om meneer eric buelens te beschermen, en er voor hem te zijn in goede en slechte tijden, en dat ik voor altijd van hem zal houden' 'beloof dat ik er zal zijn om meneer eric buelens....' We hadden allebei de krop in de keel. De priester kijk ons aan met een glimlach 'Meneer Eric Buelens neemt u Mevrouw Brigitte Broeckx als echtgenote?' 'Ja!' Zeg ik vol overtuiging, brigitte krijgt weer een grote lach op haar gezicht 'Mevrouw Brigitte Broeckx neemt u Meneer Eric buelens als echtgenoot?' 'Ja' zegt ze enthousiast. We knijpen blij in elkaars hand, de priester geeft mij de ring die ik dan rustig rond brigitte haar vinger zet. Dan geeft hij een ring aan brigitte die zij dan rustig rond mijn vinger zet. 'U mag nu u bruid kussen' zei de priester eindelijk. We keken elkaar in de ogen en kusten lang en intens. Iedereen stond recht en begon te klappen. We laten elkaar los en kijken elkaar aan 'ik hou van u schat' 'ik ook van u'. De priester vraagt als iedereen buiten gaat behalven brigitte en ik.

Brigitte pov:
Na dat de priester zijn verhaald heeft gedaan was het nu tijd voor eric en mij om naar buiten te gaan. We wandel rustig buiten en worden onmiddelijk met rijst bekogeld. Ik probeer me nog te beschermen door tegen eric aan te drukken, maar dat lukte niet dus besloten eric en ik ons te verstoppen achter mijn bruidsboucketje. Na dat al het rijst op was krijgen we nog een doos in ons gezicht geschoven. 'Brigitteke dat zijn duiven volgens mij' zegt eric lachend. We zetten de doos op grond en inderdaad 2 mooie witte duiven. We pakken allebei een duif en tellen samen met iedereen tot 3. 1.....2.......3!! We laten allebei de duif vliegen en kijken elkaar dan aan. Ik sla mijn armen rond eric zijn nek en kus hem weer.

De buurtpolitie: wat als de liefde overneemt?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu