Deel 28

344 12 1
                                    

Brigitte pov:
Ik word rustig wakker door mijn gsm die trilt. Ik haal mijn gsm onder mijn kussen uit en kijk naar de meldingen die ik krijg. De eerste waren van floor en tineke in onze groepchat: 'GOODMORNINNG!! Brigitteke gaan we vandaag kijken voor
u kleed?' Stuurde tineke. Floor haar antwoord daarop was 'helloo!! Jaa alsjeblieft alsjeblieeftttt xxxx' met 1 oog open antwoord ik, 'goedenmorgen schattekes, ik kan vandaag wel, nu het is wel pas 9 uur dus kruip ik nog eens lekker tegen eric aan ;) stuur jullie straks x' ik leg mijn gsm terug onder mijn kussen en draai me om naar eric toe. Ik zie hem staren naar mij 'goedenmorgen schat, sorry ik wou u niet wakker maken' fluister ik rustig. Hij krijgt een lach op zijn gezicht en trekt me dan naar hem toe. Ik leg me hellemaal in zijn warme armen en sluit mijn ogen. 'Ik zie u graag' fluisterd eric. Ik kijk hem aan en geef hem een kus 'ik u ook!'. 'Gaan we vandaag iets doen?' Vroeg hij lief. 'Oh schat ik wil echt wel he, maar wij gaan kijken voor mijn kleed' zeg ik met kriebels in mijn buik. 'U kleed? Hoezo hebben we een feest ofzo?' Vraagt eric. Ik begon te lachen 'mahnee Mijn kleed! Mijn trouwkleed!!' Zeg ik enthousiast. 'Ahjaa, ik had al van iemand gehoord dat je ging trouwen, een knappe man blijkbaar..' Zegt eric serieus. Een glimlach verschijnt op mijn gezicht, ik besluit mee te gaan in de grap door te zeggen 'juah valt wel mee....er zijn mooiere mannen....'. Ik sta op en wandel naar benede. Ik hoor eric achter me aan wandele 'ahja? Wie dan wel?' Vraagt eric lachend. 'Hmm...George Clooney?' Zeg ik nu lachend terwijl ik de koffie opzet. Eric komt voor me staan en zegt 'nee...ik vind dat de man waarmee jij trouwt veell mooier is dan george clooney' ik lach en zeg 'ja dat vind ik ook!'. Ik pak zijn gezicht vast en kus hem lang en zacht. Hij schuift zijn armen rond mijn rug en ik mijne rond zijn nek. Hij draaid me zo rond tot aan de radio, hij zet die aan en het liedje 'i swear' komt op. Mijn lievelingsliedje!! Ik hou eric steviger vast en kijk hem diep in de ogen aan. Terwijl we slowend rond de living dansen, voel ik de vlinders terug rondvliegen in mijn buik. Ik ben zoo verliefd! 'Wat vind je ervan...als we dit liedje pakken als openingsnummer?' Vraag ik rustig. Er verschijnt een lach op eric zijn gezicht, hij begint hevig te knikken en kust me dan. Toen het liedje gedaan was, gingen we rustig aan tafel zitten. Terwijl eric koffie inschonk smeerde ik zijn boterhammen. Net een klein kind. Net voor dat ik zijn boterhammen wou geven gaat de bel. Eric en ik keken verbaast naar de klok en dan terug naar elkaar. 'Wie kan dat nu zijn Zo vroeg?'Vraagt eric. Ik haal mijn schouders op, eric staat recht en wandelt richting de deur. Zodra hij de deur open doet zie ik een klein meisje in de gietende regen voor de deur staan. Rustig wandel ik naar hun toe, 'goedenmorgen, wie ben jij?' Vraag ik rustig terwijl ik haar binnen laat, ik ga op mijn knieen voor haar zitten terwijl eric buiten naar haar ouders zoekt. 'Wat doe jij hier?' Vraag ik nog eens. Het meisje antwoord niet. Ik pak snel een deken en wikkelndat rond haar, ze kijkt me aan met een droevig gezichtje en geeft me dan een dikke knuffel, ik wist niet wat ik moest doen dus knuffelde ik haar terug. Eric komt binnen en schud zijn hoofd 'niks te zien'. Zegt hij nu. 'Seg kleine meid, normaal mag je nooit mee naar binnen gaan bij vreemden he! Maar wij zijn van de politie, wij kunnen je helpen. Kom maar mee' zeg ik rustig terwijl ik haar aan haar handje pak. Ik vertel eric dat hij warme melk moest opzetten en een boterham moest smeren. Terwijl eric dat doet draag ik het meisje jaar boven. Ik doe haar een t-shirt van eric aan, die haar veeell te groot is natuurlijk en ik feun haar haar. Ze had zoo mooi lang blond haar, en haar ogen waren zo blauw als de hemel in de zomer. Ze was net een engel. Toen ze hellemaal droog was, gooide ik haar kleren in de was, ik pak haar op en neem haar mee naar onder 'heb je honger?' Vraag ik. Ze knikt zachtjes, ik zet haar neer aan de tafel en geef haar de boterhammen die eric gesmeerd heeft samen met de warme melk. Terwijl zij op het gemak eet belt eric de chef. Hij legd alles uit, na een gesprek van een kwartier legt eric af. 'En??' Vraag ik nieuwsgierig. 'We moeten seffes langs gaan op kantoor met haar' verteld eric. Ik knik rustig. Ik kijk het meisje nog eens aan en zie haar heel bleek worden. Ze wrijft met haar armen ove haar armen. 'Heb je koud?' Vraagt eric rustig. Het meisje knikt, haar ogen worden vochtig en al snel vallen de tranen over haar wangen. Terwijl eric een deken voor haar gaat halen, neem ik haar in mijn armen. Ze begint al rustiger te worden. Eric wikkelt de deken rond haar, ik voel aan haar hoofdje, het is gloedheet. 'Eric ze heeft koorts, ze is ziek ik neem haar zo niet mee naar buiten sorry' zeg ik. 'Ik zal de dokter bellen en de chef' antwoord eric. 'Doet dat, ik ga haar boven in ons bed leggen, dat ze een beetje kan slapen' zeg ik terwijl ik haar op mijn schoot pak, ze legd haar hoofdje op mijn schouder. Ik wandel rustig jaar mijn kamer en leg haar dan neer. Ik dek haar hellemaal in. Ik geef haar een kusje op haar hoofd, ze krijgt een kleine glimlach op haar gezicht. Daardoor verschijnt er ook een op de mijne. Zodra ik mij wil omdraaien pakt ze mijn hand vast. Ik draai me terug naar haar om en ga op mijn hurken zitten. 'Hey, je hoeft hier echt niet bang te zijn, ik zal voor jou zorgen! Ga nu maar lekker slapen en straks praten we verder' zeg ik heel voorzichtig. Ze knikt rustig. Ik wandel de deur uit en zet die dan op een kiertje. Ik wandel rustig naar onder en ga bij eric staan. 'Ik weet niet wie ze is, maar we moeten haar helpen'

De buurtpolitie: wat als de liefde overneemt?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu