Chapter 1

56 5 0
                                    

*dringgggg*

"Yay!! Dah rehat" kata Soyou gadis cantik di dalam kelas 5 Gangnam. Kai kelihatan menyampah dengan perangai Soyou yang gedik walaupun dia cantik. Suho pun macam biasa, keluar sebelum loceng berbunyi.

Kai berjalan keluar dari kelas dan terus menuju ke kantin. Dia terasa tidak sihat dan takda selera nak makan. Dia hanya duduk di bangku bersama kawan-kawannya.

"eh aku dengar cerita ada budak baru nk masuk sekolah ni" kata Kwangsoo. "hei, aku tk kisahlah budak baru ke lama ke yg aku tahu aku nak buli dia je hahaha" suho mencelah. Kwangsoo rasa suho seorang yang menjengkelkan sbb perangai dia yg suka membuli dan berlagak macho.

"hyung, boleh tk jangan buat perangai? Kalau semua murid baru kau nak buli susahlah" kata kai yang geram dengan abangnya. "Alah, buli sikit je mcm la kau tk pernah buli orang" kata suho sambil menunjukkan jari tengahnya kepada kai.

"hei, korang ni tah pape lah asyik gaduh je. Pasal budak baru nk gaduh. Aku tgk kembar yg lain ok je. Korang ni mesti adik beradik angkat sbb muka pon tk seiras nama je kembar" kata Lay. Lay ialah kawan baik kpd Suho dan seorang yg panas baran.

"hei, budak ni punya mulut...." kata suho sambil mencebik. "budak baru tu lelaki ke perempuan?" tanya Kai kpd kwangsoo.

"aku dgr budak perempuan em entahlah tunggu jelah" kata kwangsoo. "perempuan? Lgi senang aku nak buli hurhurhur" kata Suho sambil ketawa.

Kai jeling Suho dan bermonolog didalam hati. "Perempuan? Mesti seorang yg gedik macam Soyou" dan Kai tersenyum.

Saranghae, LisaWhere stories live. Discover now