Chapter 3

26 4 0
                                    

Skrg masa pembelajaran Bahasa Inggeris. Kwangsoo yang tk minat bi rasa bosan dan mula lah dia buat perangai.

"suho...pssttt suho" bisik kwangsoo sambil menendang kerusi suho.

"kau nk apa zirafah? Aku tgh belajar kan" kata suho sambil mendengar apa yg cikgu Mong Ji terangkan di papan putih.

"aku nk halakan kipas kt cikgu Mong Ji lepastu boleh la kita tgk bawah skirt dia" kata kwangsoo sambil gelak kecil. Kwangsoo dah mmg terkenal dgn perangai gatal dan kuat menipunya.

"then kau nk aku buat apa?" kata suho. "kau rakam la bodoh apa yg kita nampak tu boleh masukkan kt SNS mesti heboh satu sekolah hurhurhur" kata kwangsoo.

Kwangsoo pun menghalakan kipas dkt cikgu Mong Ji dan ketika suho nak keluar iPhonenya....

"annyeonghaseyo" seorang pelajar perempuan terus masuk meluru ke dlm kelas. Cikgu Mong Ji terus menyapa pelajar perempuan tu jadi gagal lah kerja jahat Kwang soo.

Kai yg sedang main pen terus speechless tengok pelajar perempuan tu. Dia macam.... kenal muka perempuan tu. "ya, dia yg muncul dlm mimpi aku tadi eh tp apa kena mengena dgn dia?" Kai bermonolog.

Suho pun terdiam setelah melihat pelajar perempuan itu. Dia rasa macam perutnya ada rama-rama. Indahnya dunia harini.

"ok kelas, harini kita ada pelajar baru. Dia bukan org korea tp dia org Malaysia" kata cikgu Mong Ji. Cikgu Mong Ji menyuruh pelajar baru itu memperkenalkan dirinya.

"annyeonghaseyo, saya Lisa. Saya pelajar baru di sini dan saya seorang yg talkactive. Mohon beri tunjuk ajar" kata Lisa dan dia terus membuat tanda peace.

Kai tersenyum. "comelnya makhluk pelik ni" kai ketawa kecil.

"tk sampai hati nk buli dia ni, aku tk pernah jumpa perempuan yg cantik mcm dia" kata suho yg masih belum move on merenung muka Lisa.

Saranghae, LisaWhere stories live. Discover now