Chapter 14

10 2 0
                                    

---rooftop---

Sampai di rooftop, kai meletakkan lisa di atas bangku. Lisa ketika tu hanya berdiam diri. Airmatanya masih belum kering. Kai berdiri menghadap lisa lalu dia mencangkung melihat lisa.

Lisa rasa kurang selesa diperhatikan sebegitu. "kau kenapa pandang mcmtu? Takpayah la pandang" kata lisa dgn nada agak tinggi. Mungkin marahnya terhadap soyou belum reda.

"lisa, aku mintak maaf..." kata kai yg tetiba mintak maaf. Lisa bertambah celaru. "dah kenapa mamat ni mintak maaf gila ke apa" kata lisa di dalam hati. "apahal pulak? Kau ke yg lempang aku tadi ha bukan kan takyah la mintak maaf" kata lisa.

"aku mintak maaf sbb..."
"sbb...."
"sbb...."

"sebab apa? Cakap jelah!" lisa marah.

"sebab sepatutnya aku yg lempang kau bukan soyou HAHAHAHAHA" bergema rooftop lepas kai ketawa sebegitu. Lisa hanya diam dan kemudian bersuara "kelakar? Kau fikir kelakar? Aku ingatkan ada yg boleh faham aku tp semua sama, tak guna!!" lisa menjerit dan berlalu pergi masuk ke kelas.

Kai hanya terkebil kebil. Niatnha untuk bergurau, untuk menenangkan lisa.

--- Kelas 5 Gangnam ---

Lisa masuk ke kelas dgn gerakan yg lemah. Semua murid di dalam kelas itu memerhatikan dia. Termasuk soyou and the gang.

Soyou tahu dia diperhatikan tapi apa dia boleh buat, dia hanya senyap. Soyou duduk di atas kerusinya dan tiba tiba bunyi seperti kentut. Satu kelas gelak lagi lagi soyou and the gang.

"hei, perempuan ni...." keluh lisa. Dia membuang belon yg boleh membuatnya bunyi kentut itu.

"eeee, lisa ni muka je lawa tp kentut kemain lagi hahahahaha" kata jahat tiffany, kawan baik soyou. "kan? Eeeuw geli aku dahlah kena lempang tadi hahahahaha" sambung amber. Amber juga salah seorang ahli soyou and the gang.

Suho yg baru saja tamat latihan bola keranjang terdengar gelak tawa dari luar bilik darjah. "weh suho, kau tahu tak lisa kena lempang dgn kau?" kata byul yg meluru dari belakang suho.

"jadi apa kene mengene dgn aku?" tanya suho dgn muka slumber. "dia kena lempang dgn soyou sbb kau" byul menjerit dan suho tersentak. Suho terus meluru masuk ke dalam kelas.

Suho nampak lisa duduk menyandar di atas kerusi. Mukanya merah dan bajunya kotor. Suho bergerak perlahan ke arah lisa.

"hei, suho!!!!!" seseorang memberhentikan gerak langkah suho.

Saranghae, LisaWhere stories live. Discover now