Chapter 20

8 1 0
                                    

Kai mendekati lisa. Muka lisa yg pucat membuatkan kai rasa kesian. Lisa yg masih tidur mungkin kerana lemah.

"lisa, aku datang ni. Bangunlah. Aku rindukan kau" kata kai, lemah. Kai memegang tangan lisa. Sejuk. Dia mencium tangan lisa dan menitis airmatanya.

"kenapa macamni sekali lisa? Macam mana boleh mcm ni. Ya tuhan..." kata kai. Dia berharap agar lisa bangun.

-----------

Flashback...

"kai~sshi!! Tunggulah aku!!!" lisa memanggil nama kai. Lelaki yg dia sukai dalam diam.

Kai menoleh dan memberi senyuman manis. "lambatlah kau sini cepat" kai menghulur dua tangannya supaya di peluk.

"yahhh mamat ni kenapa la comel sgt" lisa bermonolog. Tergedek gedek dia berlari dan memeluk kai.

"kenapa kau tk tunggu aku?" tanya lisa. Mereka berjalan sambil berpegangan tangan.

"saja kalau aku tunggu kau mesti aku tk dpt rasa pelukan kau tadi, aumm" kai buat aksi mengada.

Lisa tersenyum. "mengada lah kau!" dia menepuk topi kai dan lari. "catch me if u can!!!!" jerit lisa.

"yahhh budak kecik ni tunggu kau!!!" kai pun mengejar lisa.

-----------

"lisa, aku tk faham hubungan kita ni macam mana. Kawan atau lebih hmm aku nak tahu jawapan tu je lisa" kai mengeluh.

Kai mengusap dahi lisa dan dia bangun, dia cium dahi lisa.

"bangunlah sayang, oppa rindu lisa" pinta kai.

Tiba tiba lisa bersuara.

"mama...." "mama...." lisa mencari mama.

"lisa, ni aku kai" kai menyentuh pipi lisa.

Lisa memandang kai, pelik. Dia rasa dia pernah jumpa lelaki ini tapi naluri tidak mengenali lelaki ini lebih kuat.

"kau siapa? Mana mama aku? Aku nak mama!!!!" lisa menjerit.

Kai tersentak. "dia..... dia tk ingat aku?"

Disebabkan jeritan itu, nurse dari luar terdengar suara lisa. Nurse pun bergegas masuk ke bilik lisa.

"maaf cik, tolong keluar. Patient sedang stress" kai berasa lemah longlai, dia keluar dgn airmata yg bergenang.

Saranghae, LisaWhere stories live. Discover now