Chapter 17

8 2 0
                                    

Dah seminggu kelas 5 Gangnam sunyi sejak kejadian haritu dan dah seminggu jugak lisa tak datang ke sekolah.

"yah kwangsoo" kata kai. "ko nak apa?" balas kwangsoo ringkas. Kai serba salah nak tanya kwangsoo hal ni takut kwangsoo salah faham tapi dia kena tanha jugak.

"dah seminggu lisa tk gi sekolah en? Kau rasa kenapa eh?" tanya kai. Kwangsoo yg pelik dgn soalan kai terus menjawab "ala dia malu kene lempang dgn soyou lah tu" kata kwangsoo dengan ketawanya yang besar.

"yah! Cakap elok sikit" marah kai. Kwangsoo yg pelik dgn perangai kai pun bertanya "kau suka lisa eh? Aku dgr cerita haritu kau dukung dia pergi rooftop?" kwangsoo berkata sambil senyum sinis.

"aku tktahu la perasaan apa yg aku rasa tp bila dia takda aku sunyi. Aku fikir pasal dia hari hari. Aku bersalah gila dia kena lempang dgn soyou haritu" kai mengeluh. Dia mmg rindukan lisa. Kalau bukan pasal hal haritu mesti dia akan selalu jumpa lisa.

"betul lah tu kau dah jatuh cinta dgn dia kai hahahaha" kwangsoo ketawa. "WEH KORANG KAI JATUH CINTA KT LISA WEYYYY" jerit kwangsoo, hampir satu sekolah dgr suara zirafah tu.

"yahhh!!! Senyap la ko ni mmg tak reti senyap tol" kai mengetuk kepala kwangsoo. Kwangsoo hanya tersengih.

Ketika mereka sibuk berbual, byul melintasi mereka. Kai yg ingin tahu hal lisa terus meluru ke arah byul.

"byul~sshi!!" panggil kai. Terhenti langkah byul ketika namanya dipanggil. Dia menoleh ke belakang melihat kai termengah mengah mengejarnya.

"kau ni jalan perlahan sikit boleh tak haihh penat aku kejar" kai mengomel. "kau nak apa ni ckp jelah" byul membalas.

"kau tahu tak lisa kt mana skrg? Dia dah lama tk dtg sekolah wei" kata kai.

Byul tahu apa yg terjadi pada lisa cuma dia taknak bagitahu sesiapa di sekolah itu apa yg jadi dkt lisa.

"byul, aku tahu kau tahu kenapa dgn lisa, pls bagitahu aku" pinta kai. Byul rasa kesian dgn kai, dia nak sgt tahu lisa kt mana.

Tiba-tiba...

"lisa dkt hospital" seorang lelaki memberitahu dan berdiri di sebelah kai

Saranghae, LisaWhere stories live. Discover now