Soyou nampak suho ingin pergi ke meja lisa terus bangun dan menghalang suho.
"hei, suho!!!" soyou menjerit. "awak pergi mana tadi? Ruginya awak tk tgk lisa kena lempang hahahahaha" kata lisa dan diakhiri dgn tawa. Suho yg geram dgn perangai soyou terus menggenggam tangan soyou. "awak ni kenapa? Perangai apa yg awak tunjuk ni? Behave lah soyou, apa salah dia sampai awak nak lempang dia?"
Soyou tersentak kerana di tengking oleh suho. "awak lah salah dia... awak penyebab semua ni. Awak tak berubah, masih dgn perangai gatal awak. Dah setahun kita bercinta awak tetap sama...." keluh soyou. Mengalir airmata soyou ketika itu.
Pelajar di dalam kelas menjadi terkejut. Sudah dua tahun mereka classmate tpi taktahu pun soyou dan suho bercinta. Suho terdiam setelah lisa berkata begitu. "soyou...." suho melepaskan tangan soyou lalu dia memeluk soyou.
"setiap malam, soyou. Setiap malam saya tak lupa ingatkan diri saya awak saya punya. Setiap hari saya perhatikan awak dalam diam. Setiap hari saya rindukan awak tapi awak tk nampak effort saya. Saya hampir putus asa tapi saya tahu, awak sayangkan saya. Awak yg patut jaga diri, tolonglah bersikap matang. Kita di sekolah menengah atas, apa yg saya buat hanya gurauan. Saya masih ingat siapa diri saya, diri saya awak yg punya, soyou" ketika suho memeluk suho, mengalir airmata suho kerana dia begitu sayangkan soyou.
"saya mintak maaf kalau awak tk suka saya sembunyikan hubungan kita ni. Skrg awak happy kan diorang dah tahu hubungan kita? Jadi tolonglah jaga perangai sayang hmm saranghae soyou"
Lisa yg rasa meluat menonton drama mereka terus meletakkan kepala di atas meja. Dia rasa tak sihat....
YOU ARE READING
Saranghae, Lisa
RomanceKai dan Suho adalah kembar yang tidak seiras dan mempunyai personaliti yang berbeza dan pada suatu hari, mereka bertemu dengan Lisa. Lisa gadis dari Malaysia yang baru sahaja pindah ke Seoul, Korea. Seorang yang agak peramah, cantik, bijak dan pada...