Chapter 13

10 2 0
                                    

P/s: saya terpaksa sambung chapter 12 kat sini sbb masalah teknikal kekeke sorry :)

geram. Lisa tak suruh pun suho tegur dia tu first thing. Second thing, dia tk sangka suho ajak dia pergi prom and lastly, dia taktahu pun yg suho dgn soyou ada something between them.

"oh jadi kau nak salahkan suho? Tolonglah jangan goda suho lagi and one thing kau kena tahu, aku benci kau sangat sejak first day kau masuk sekolah lgi!!!" soyou lempang muka lisa sehingga lisa terjatuh.

Kai yg ketika itu baru saja melangkah masuk ke kantin terkejut melihat lisa jatuh di lempang. Dia terus meluru ke arah lisa.

"yeobo, kau okay tak ni?" tanya kai. Lisa hanya menundukkan pandangannya. Mungkin malu.

"yeobo? Haha?? Tak dpt abang, adik pun kau nak ke perempuan?" soyou memerli. Kai yg ketika itu hilang geram terus menengking soyou.

"hei perempuan aku dah tahu lama lah hubungan kau dgn suho tp kau kena faham yg kau tu perempuan simpanan dia je takpayah lah kau nak overreact sangat!! Puas hati kau lempang dia?! Kalau kau nk tahu, kau benci dia sorang tp ramai lgi benci kau termasuk aku!"

Soyou tersentak tetapi dia masih dpt kawal barannya. "diorang benci aku? Benci lah. Kau cakap kt yeobo kau tu stop being a b*tch. Aku menyampah tengok" kata lisa sambil senyum dan berlalu pergi. Sempat lagi dia menolak bahu kai.

Lisa menangis. Dia tk sangka ini akan terjadi tapi dalam masa yg sama dia rasa lega kai ada di sisinya.

"lisa, janganlah nangis malu org tengok" pujuk byul yg kesian melihat lisa. Akhirnya lisa bersuara, "aku lagi malu kena tuduh mcmtu sbb mmg terang bukan salah aku, byul" lisa mengesat airmatanya.

Kai yg simpati melihat lisa terus mendukung lisa. "lisa, jom aku bwk kau pergi rooftop". Lisa yg terkejut dgn tindakan kai hanya kaku terdiam.

Pelajar yg berada di dalam kantin itu mula bergosip.

"weh kai dgn lisa lah"

"untungnya lisa weii"

"kai ni, nanti cikgu nampak padan muka"

Byul pun tercengang melihat tindakan kai. "gentleman nya kai weeeeee" byul membuat aksi gedik.

Saranghae, LisaWhere stories live. Discover now