Chapter 30

29 0 0
                                    

Kai sedang duduk di atas rooftop. Dia mengelamun. Baru sejam lisa pergi dia sudah mula rindukan lisa. Macam macam yg dia fikirkan.

"agaknya lisa buat apa eh"
"em lupa la nk tanya dia flight landing kul berapa"
"haih rindu la!!!" kai bermonolog.

Tiba-tiba kai teringat akan suho.

-------

Flashback...

Selepas dimarahi puan hyo rin, kai naik ke atas. Dia berasa fedup walaupun telah banyak bersabar dia tetap rasa ingin memberontak lalu dia mengetuk meja belajar suho.

Tiba-tiba ada sepucuk surat jatuh ke lantai. Dia tahu itu surat suho tp entah kenapa perasaan dia kuat mengata surat itu ditujukan untuk keluarganya.

Diam diam suho membukak surat itu.

Kai,

Kalau kau baca surat ni, aku nk kau tahu yg aku sangat sayangkan kau. Kita sgt rapat masa kecik tp itu semua berubah bila dah masuk sekolah menengah. Mungkin faktor hormon? Hahahaha. Kai, ingat tak masa memula masuk sekolah menengah? Kau menangis sbb takut kena buli dgn sunbaenim. Hahahaha sumpah kelakar wey time tu. Haishh memacam ah kenangan kita aku tkleh nk cerita semua. Kai~sshi, aku dgn lisa mmg takda pape. Tolonglah percaya. Lagi satu, aku dpt tahu lisa kena kanser otak and perlukan sel otak yg baru kan? Aku wasiatkan kau pls bagi otak aku kt lisa kalau aku dah takda nanti. Jaga diri, jaga omma.

                                
                                                  Suho.

Kai terdiam. Dia rasa dia perlu lupakan tentang lisa. Keluarga lebih penting. Lagipun dia sudah memaafkan suho. Akhirnya, dia terlelap.

*kringgg kringg

Kai malas nk jawab panggilan itu jadi dia biarkan.

*kringgg kringg

Unknown: yeoboseyo?
Kai: yeobo, siapa ni?
Unknown: maaf menganggu, awak adik kepada suho?
Kai: ye saya adik dia asal ni?
Unknown: kai, saya harap awak bersabar. Suho terlibat dalam kemalangan langgar lari. Dia menghembus nafas terakhirnya di tempat kejadian.

-------

"tuhan lebih sayangkan dia..." keluh kai. Dia takmahu bersedih, dia cuba mengawal airmatanya tapi... menitis jua.

Tiba tiba puan hyo rin mengetuk pintu dan terus duduk menghadap kai.

"kai, kamu anak yg kuat dan tabah. Kamu percayakan takdir yg dah ditentukan tuhan" kata puan hyo rin. Airmatanya mula menitis.

"omma, wae? Kenapa menangis?" tanya kai gementar.

"kapal terbang lisa...." puan hyo rin tk henti menangis. "kenapa?!!" jerit kai.

"kapal terbangnya jatuh di laut china selatan."

"lisa....." kai mengeluh.

Saranghae, LisaWhere stories live. Discover now