"suho, kai!! Turun bawah kejap" jerit puan hyo rin. Nampaknya ada sesuatu berlaku.
"nae..." kata kembar itu.
Suho laju menuruni anak tangga manakala kai bergelak perlahan seperti seorang yg pemalas. Sampai saja di bwh, suho duduk di sebelah puan hyo rin dan kai duduk menghadap tv.
"kamu berdua pergi mana pagi tadi?" tanya puan hyo rin dgn tegas.
"alamak... takkan omma tahu yg aku buat kecoh kt hospital tadi" bisik hati suho.
"kai pergi lawat lisa" kata kai ringkas. "sama la dgn suho" sambung suho.
"oh lawat lisa? Sampai bertumbuk? Sampai nurse paksa keluar dari wad? Itu ke melawat lisa korang tu?" puan hyo rin tidak dpt menahan geramnya. Nak saja dia menarik telinga kedua-dua anak bujangnya.
Kai dan suho hanya tunduk dan diam. Mereka tahu itu salah mereka.
"kamu berdua cuma tahu menyusahkan omma saja. Aigoo cptlah kahwin supaya omma tkperlu tanggung kamu berdua lagi. Kamu kena sedar, omma jaga kamu sendiri tanpa ayah. Apa yg kamu mintak omma bagi tp kenapa kamu susah nak jaga perangai? Kamu tahu memalukan omma saja!!!" jerit puan hyo rin.
"dah habis? Kalau omma rasa susah jaga kiteorang kenapa omma tak letak kiteorang kt rumah anak yatim dulu?! Omma suka ungkit pasal ayah omma tahu tak ayah mati sbb omma!!!!" tiba tiba suho berkata dgn nada tinggi. "omma, suho tahu suho kurang ajar tapi suho ada tahap kesabaran jgn fikir diri sendiri je!!!" suho menjerit kemudian mengeluh. Dia terus mencapai kotnya dan keluar dari rumah.
Kai yang diam dari tadi terus duduk di sebelah puan hyo rin. Dia menenangkan puan hyo rin.
"omma, kiteorang yg salah. Kai yg salah. Janganlah terasa hati dgn budak tk guna tu" pujuk kai. Dia terus memeluk puan hyo rin yg asyik menangis.
YOU ARE READING
Saranghae, Lisa
RomanceKai dan Suho adalah kembar yang tidak seiras dan mempunyai personaliti yang berbeza dan pada suatu hari, mereka bertemu dengan Lisa. Lisa gadis dari Malaysia yang baru sahaja pindah ke Seoul, Korea. Seorang yang agak peramah, cantik, bijak dan pada...