"eh kenapa aku sentuh pipi dia?" lisa bermonolog. Tetiba kai bersuara, "kau kenapa sentuh pipi aku ni" terus lisa menarik tangannya dari pipi kai.
Keadaan menjadi awkward. Kai sebenarnya kalau boleh nak lisa pegang je pipi dia tapi dia taknak lisa salah faham.
Lisa taktahu kenapa. Dia rasa nak sentuh pipi kai lagi sekali. Dia macam tk percaya menyentuh pipi seorang lelaki yg handsome, comel dan muka kai saling tk tumpah dgn muka bias-nya, Kai EXO.
Kai taknak suasana lebih awkward jadi dia memecahkan kesunyian dgn bertanyakan soalan.
"tadi kau cakap kau nk tanya aku something? Tanya lah" tanya kai sambil melihat lisa yg tertunduk malu. "emm aku nak tanya ni, kau ada kembar ke?" lisa membalas.
"ada, kenapa?" tanya kai. "ha? Siapa kembar kau?" lisa terus mendongakkan sedikit kepalanya dan melihat muka kai. "kembar aku, suho." kai berkata dgn slumber. "suho?!! Classmate kita tu?" lisa bercakap macam terkejut nampak hantu.
"yg kau overreact ni kenapa, chill. Yeee dia kembar aku. Dulu ramai tk percaya kiteorang kembar sbb kiteorang tk seiras and perangai pun tk sama. Aku pernah tanya omma aku betul ke kiteorang kembar and omma aku kata betul lah".
"haihh, betul tekaan aku dua dua handsome em mana satu aku nk pilih ni kekeke" lisa bermonolog dan ketawa kecil. "habistu siapa adik siapa abg?" tanya lisa.
"suho abang and aku adik. Kenapa kau nak tahu sgt ni? Ksu stalker eh hurhur?" kai ketawa kecil.
"hei dia ni, semalam mama aku bagitahu ada jiran kata muka aku mcm hani exid" kata lisa. "jadi apa kene mengene dgn aku dan suho hyung?" kai membuat muka seposen.
"haishh sabar lah, jiran yg cakap aku macam hani exid tu your omma hihi" lisa tersengih. "omma? Takkan lah. Muka kau tk nampak mcm hani exid, muka kau mcm cikgu Jae Suk versi perempuan KAHKAHKAH" terburai ketawa besar kai lepas dapat kenakan lisa.
Lisa melihat kai dgn muka geram. "hei, diamlah hitam!!"
Terus keadaan jadi awkward balik
YOU ARE READING
Saranghae, Lisa
RomanceKai dan Suho adalah kembar yang tidak seiras dan mempunyai personaliti yang berbeza dan pada suatu hari, mereka bertemu dengan Lisa. Lisa gadis dari Malaysia yang baru sahaja pindah ke Seoul, Korea. Seorang yang agak peramah, cantik, bijak dan pada...