"yahh!! Bangun cpt nanti terlepas flight! Bangun bangun" mama menjerit di sebelah telinga lisa. Lisa dengar tapi dia mmg malas nak bangun pagi. Pukul 4am kot siapa tak malas.
"nae.... haih malas betul" keluh lisa lalu mama menarik telinganya. "dulu lisa jugak tk suka duduk korea itu la ini la kulit lisa sorang je hitam la ni dah dpt peluang balik negara asal malas pulak, takut rindu dkt "yeobo" lah tu" mama memerli.
Lisa hanya menjeling. "whatever, mama keluar la lisa nk mandi ke mama nk mandikan lisa? Hehehehe" kata lisa.
"tak selera oi nak mandikan lisa dah gi mandi" mama terus keluar dan meluru ke biliknya.
--------
*ting tong ting tong ting tong ting tong
*harap maklum, gate J21 penerbangan Korean Air KA2603 dari Incheon, KR ke Kuala Lumpur, MY pada pukul 8:15am sudah dibuka.
"haih, mana diorang ni" keluh lisa. Dia menunggu byul, soyou, kwangsoo, lay dan kekasih hatinya, kai.
"lisa kalau diorang belum sampai dlm 15minit, lisa pergi je check in. Mama check in dulu k" kata mama. Dia terus beredar selepas mendaftar masuk.
Penat menunggu, lisa duduk di salah satu cafe di airport Incheon. Dia melihat menu yg tersedia dan dia nampak minuman kegemarannya, "choc cream chip frappe"
Lisa: weh korang mana?
Lisa: flight aku awal sepatutnya 9:00am tp jadi 8:15am
Lisa: aku ada kt starbucks
*blueticked
Lisa: tak guna bluetick je!!Byul is typing....
Byul: weh sabar jap kiteorang otw jalan jammed!!
Lisa: korang kt mana ni?
Kwangsoo: nanjido ala jap la
Lay: dah dkt myeong-dong
Lisa: mana satu ni -_-
Lay: eh sorry kiteorang kt round about nk masuk airport dah, tunggu ehhhAkhirnya mereka sampai di airport. Parking penuh sehingga mereka terpaksa parking tingkat atas.
"weh kai parking ah dkt sikit ngan lif aku malas jalan jauh" bebel soyou. Perangai queen controlnya sentiasa ada.
"nae...." jawab kai.
-------
"lisa, kau balik sana lama ke?" tanya byul. Dia sedih kerana kawan baiknya pergi. Masa memula kenal kemain sombong bila dah rapat nak berkepit jeeeee.
"maybe 2 or 3 year depends on my mom lah" jawab lisa. Dia menghirup frappe kegemarannya.
Kai memerhatikan lisa dan berkata "haih, bodohnya lisa" keluh kai. Mereka terus memerhatikan kai. "apa kau ni kai kata gf sendiri bodoh, bodoh" kata kai.
"sepatutnya kita dah kahwin and ada anak so saya boleh ikut awak balik sana and hidup bahagia takde org kacau macam diorang ni" bebel kai. Laju saja tangannya mencubit pipi lisa.
Kawan kawannya tergelak. Lisa bersuara, "siapa nk kahwin dgn awak? Hahaha" lisa menyakat.
"try la kahwin dgn orang lain kalau nak tgk saya ni bertukar jadi hulk" kai mencebik.
*ting tong ting tong
*panggilan terakhir untuk penumpang KA2603, penumpang KA2603 sila daftar masuk di gate J23
Mereka semua terdiam.
YOU ARE READING
Saranghae, Lisa
RomanceKai dan Suho adalah kembar yang tidak seiras dan mempunyai personaliti yang berbeza dan pada suatu hari, mereka bertemu dengan Lisa. Lisa gadis dari Malaysia yang baru sahaja pindah ke Seoul, Korea. Seorang yang agak peramah, cantik, bijak dan pada...