Chapter 6

20 3 0
                                    

"Kenapa aku selalu teringat dkt Kai eh. Haishh lisa kau dah jadi gila ni" ngomel lisa. Dia tk sangka kai berjiran dengannya. Kai seorang yg emm baik bagi dia. Lisa jenis perempuan yg kurang selesa dgn lelaki tapi bila dengan kai, dia rasa lain.

"lisa...." panggil mama. Lisa pun meluru masuk ke dalam bilik mama dan terus baring di sebelah ibu kesayangannya.

"lisa, mcm mana sekolah? Ada kawan baru tak? Ada pakwe baru tak? Hahaha" kata mama. Mereka dua beranak tergelak riang.

"apa mama nihhh, kawan baru ada lah jugak tp pakwe takde yelah org korea mana nak awek melayu mcm lisa ni huhu" lisa buat muka sedih.

"hahaha, anak mama ni kan sebenarnya ada iras korea lah. Tadi ada jiran cakap muka lisa macam Hani exid, mama tk kenal sape hani tu tp jiran kita tu kata hani tu penyanyi" kata mama.

"hani? Hahaha merepeklah mama. Mana ada lahh" kata lisa. "muka aku mcm hani? Hihi lawa jugak aku ni" lisa berkata dlm hati.

"hoi, beranganlah tu kena pujuk sikit dah berangan." kata mama sambil mengusap kepala lisa. "eh ma, siapa jiran yg kata muka lisa mcm hani tu?" tanya lisa.

"nama dia puan hyo rin yg duduk di lorong depan tu. Dia ada kembar dua org katanya" kata mama.

"puan hyo rin? Kembar? Duduk lorong depan? Eh bukan ke tu rumah kai?" lisa bermonolog. "ma dia ada anak kembar ke?" laki ke perempuan?" tanya lisa.

"dia ada anak kembar lelaki, sama baya dgn lisa lah tp mama lupa lah nama diorang tdi puan hyo rin ada bagitahu" kata mama sambil menggaru kepala.

"tak mungkin kai ada kembar....."
"kalau ada....."
"omo!!!! MESTI KEMBAR DIA PUN HANDSOME!!!!" jerit hati lisa.

Saranghae, LisaWhere stories live. Discover now