"Doctor! Percaya lah saya! Mereka masih ada!" Ujar Jimin pada doctor yang sedang memeriksa degupan jantung Jimin di biliknya.
Jimin dipaksa memakai baju hospital gila yg berwarna hijau mint dan dipaksa duduk di bilik no.394 tingkat 11.
Pada tingkat itu.... hanya dia saja yg duduk di tingkat itu. Kerana asyik nak bercakap sahaja. Tiada pesakit lain.
"Doctor...! Saya dah jelaskan kan? Mereka ada kat sana, tolonglah...! Jebal! Tolonglah!" Ujar Jimin lagi. Merayu pada doctor yg berkaca mata bernama Suho.
"Okay Park Jimin, sila buka mulut, saya nak check tekak awak." Ujar doctor dan Jimin pun buka sambil menjeling.
"Doctor ni ... penat aku bagitau. Tapi seorang pon tak nak percaya." Ujar hati Jimin.
Selepas doctor habis check tekaknya, doctor pun check mata Jimin dengan menyuluhkan lampu kecil pada matanya.
"Doctor... jebal! TOLONGLAH! MEREKA TERSEKSA KAT SANA!" Jimin mula menguatkan suaranya meminta kawannya diselamatkan.
"Nurse! Suntik cepat!" Arah doctor dan nurse pon mengeluarkan satu jarum suntikan yg cecairnya berwarna biru lalu menyuntik Jimin yang sedang meronta dari katilnya.
Dia tak dapat lawan oleh kerana tangan di gari di tiang katil.Pergerakkannya menjadi lemah dan dia rebah ke katilnya menutup matanya kerana penglihatannya mula kabur. Semuanya menjadi hitam.
●●●●●●●●●●●●●
Di sebuah apartment.
"Mana lah Bangtan Boys ni! Dah 5 bulan diorang tak dengar apa-apa khabar." Ujar Yeun kawan serumah kau.
"Alah, relax lah. Diorang mesti tengah rehat. Nanti mesti ada comeback!" Balas kau. Iaitu Aidah.
"Hmmm... yela tapi biasanya kalau diorang tengah sibuk mesti kat Twitter atau V app ada gambar atau video. Aiyoyoyoyo." Kata Yeun.
"Rindulah nak fan girling lagi~~~ ." Kata Aidah sambil menyapu Nutella pada roti untuk dirinya bersarapan.
Namun Yeun ambil.
"Of course, dah now. Kau pergi pakai shawl kau, kita keluar macam yang kau selalu cakap tu." Kata Yeun sambil menggigit roti itu.
Aidah : ㅠ 3 ㅠ
"Roti ku~~~." Kau mengomel.
"Kau selalu ajak keluar. Tapi kau yg tak ingat then bila cuti dah habis menyesal. Dah gi cepat." Arah Yeun iaitu satu satunya kawan Korea kau yg baik hati nak sewakan rumah serumah dengan kau.
Tapi owner apartment tu dah kasi korang duduk secara free lah. Sebab korang students lagi.
(Author: haaa nampak tak? Power yg students ada?)
Maka kau pun bergegas ke bilik kau dan mencapai satu shawl biru kehitaman yg sesuau dengan outfit kau.
Pastu kau tengok cermin.
"Perrggh! Swag lah shawl ni!" Ujar kau sambil berangan dan buat gaya-gaya model depan cermin. Pastu kau toleh kat dinding yg berdekatan dengan meja kau.
Ada poster BTS. Kononnya untuk semangat kau study lah.
Kau rasa mcm something~
"Eh! Kenapa aku rasa something? *datang dekat poster* korang boleh nampak aku eh?" Soal kau pada poster itu.
Tapi poster tu tak jawab. Haiiihhh mestilah! Poster je pun. Ish Aidah ni!
"WOI! AIDAH!.KAU DAH SIAP KE BELUM!" Jerit Yeun dari luar.
YOU ARE READING
That Hijab Girl : The Kidnappers.
FanfictionSudah 3 bulan Jimin berada di hospital gila kerana tiada seorang pun yg percaya akan ceritanya mengenai kehilangan kawannya. Bangtan. Aidah is your name in this story. Aidah seorang peminat besar bagi BangtanBoys dan dia memberani kan diri ke hospi...