30

7.9K 529 169
                                    

Tada!~~ ↑↑↑↑↑ nampak tak gambar kat atas ni!.inilah Romeo berbulu Yeun.

"Oh my gosh! SERIOUSLY! Memang berbulu!" Kata kau.

Romeo berbulu itu rasa bangga pula bila org kata camtu.

"Kan?" Kata Yeun.

"Jagi.. perkenalkan kawan sehidup semati saya Aidah and her husband." Yeun memperkenal korang.

"Oh!.ya ya. Duduklah" kata Romeo berbulu.

Dan korang pun duduk. Makan makanan dan berborak.

"APA? KAHWIN?".soal kau terkejut.

"Ya! We are getting married!" Kata Yeun happy.

"Wahh congrats!" Kata Jimin dan tepuk tangan.

"Emm, Yeun jom teman aku gi tandas jap." Pinta kau dan Yeun pun bangun.

"Nanti saya datang semula~~" kata Yeun pada Romeo dia tu.

Dalam tandas tu, kau sebenarnya nak cakap sesuatu.

"Are you serious? Korang baru jumpa kan?" Kata kau pada Yeun.

"Serious lah. Why?".soal Yeun.

"Berapa umur dia?" Soal kau.

"Same age." Jawab Yeun.

"What? Yeke? Aku ingatkan tua." Kata kau.

"Kan? Aku suka dia berbulu. Dia sebenarnya mcm org biasa , aku dah kata macam macam supaya dia tak suka aku , aku cerita yg aku suka org berbulu, aku suka makan waktu malam, aku mandi bising, aku tidur berdengkur tapi... dia kata aku ni ada dalam mimpi dia, dia tak kesah semua tu. Then dia beli bulu palsu then tambah letak dekat dada dia mcm yg aku cerita kat dia. So... I think....it's a little bit cute." Terang Yeun memanjang.

"Okay..... he's honest. Tapi kau baru jumpa dia." Kata kau.

"Same goes to you! Kau pun baru jumpa Jimin then married~~." Kata Yeun.

Time ni kau teringat , yg kau kena cerai. Kau pun senyum palsu je lah kat Yeun dan korang kembali ke meja makan.

~~~~

"Korang baliklah. Atau pergi mana-mana ke. Aku nak bawa Romeo aku jumpa parent aku, sebelum kita kembali sibuk belajar kat University tu." Kata Yeun.

"Oh okay. Ada apa-apa, bagitaulah." Kata kau dan Jimin tunduk hormat sebelum pergi.

Korang pun naik kereta semula.

"Kita nak kemana?" Soal kau.

"Satu tempat." kata Jimin tersenyum.

"Haih.. pelik betul hari ni. Semua orang banyak kejutan~" kata kau dan kereta pun bergerak.

●●●

Dalam perjalan ke 'satu tempat' tu, kau senyap aja memikirkan sesuatu.

"Er... awak?" Panggil Jimin.

"Huh? Ye?" Jawab kau.

"Apa yg awak fikir?" Soal Jimin.

"Huh? Tak... tak ada apa." Jawab kau.

"Betul ke?" Soal Jimin.

"Nae." Jawab kau.

"Emmm.. apa yg Pd-nim cakap dengan awak tadi?" Soal Jimin.

"Huh? Oh...dia cuma cakap terima kasih sebab semua ahli BTS dah kembali." Kata kau.

"Lagi?" Soal Jimin.

That Hijab Girl : The Kidnappers.Where stories live. Discover now