Kau berjalan perlahan-lahan ke bilik practice sambil memikir panjang.
"Kenapa pd-nim nak aku cerai dengan Jimin?".soal kau dlm hati.
dan setibanya kau di depan pintu bilik practice itu kau tak tau nak berdepan dengan Jimin macam mana.
"Gwenchana?" Soal Jimin yg baru nak masuk
bilik practice tu."Hoi! Terkejut aku. Aa...gwenchana. awak dari mana? Bilik pd-nim juga ke? So mcm mana? Awak nak ke?".soal kau risau.
"Pd-nim kata apa kat awak? Macam mana apa? Nak apa? Saya dari toilet tadi bukan bilik pd-nim." Kata Jimin.
"Huh? Err..... aniyo aniyo. Kaja, diorang dah tunggu." Kata kau dan membuka pintu lalu masuk manakala Jimin pula terpinga-pinga. Apa maksud kau. Kenapa Pd-nim cakap dengan kau je, tak ckp dengan dia?
Jadi dia tak masuk, malah dia ke bilik pd-nim. Tapi pd-nim tak ada. So dia call.
On the phone.
Jimin: Anyeonhaseo... pd-nim. Er... boleh saya tahu apa yg pd-nim bincangkan dengan isteri saya?
Pd-nim: Oh, boleh. Tapi...... hmmm... lebih baik awak tanya je dia. Mungkin awak boleh terus-terang dan kembali ke pangkuan kawan-kawan dan mula practice menyanyi. Kita boleh start over again. Ahh! Okay lah. Ramyun saya dah sampai ni, nanti kita cakap lagi.
Pd-nim tutup phone sebelum Jimin respond apa-apa.
"Start over? Terus-terang? Aku dah pun kembali ke pangkuan kawan-kawan...apa maksud dia ni? Tanya Aidah lah." Ujar Jimin dan terus ke bilik practice.
Di bilik practice.
"Woah! Cantiklah gambar. Boleh ajar macam mana buat dia jadi focus dekat kita? Blur dekat background.??" Soal Jungkook.
"Aaii, mestilah. Gini caranya. Mula-mula.... ." Kau mengajar Jungkook cara nak ambil gambar yg professionals and model yg ada kat depan korang tu Taehyung dengan Hoseok.
Macam - macam pose yg diorang buat."Jimin's wife!! Sini kita selfie guna Polaroid!" Ajak Jin dan terus keluarkan Polaroid dia then snap! Terus time dia tengah busy ajar Jungkook.
"Woah, ˊ▽ˋ nasib baik sempat buat peace." Kata kau menimbulkan ketawa yg pelbagai suara. Hahaha.
"Aiiiiiiii!!! Hyung ni ! Sibuklah!" Jungkook jealous.
"Aigoooo this hyung!" Kata Hoseok.
"Heloo? I'm older~ so..... hormat sikit." Kata Jin then flip hair.
Haha.
"Ehh! Btw, awak... umur sama dengan Jimin ke?" Soal Namjoon.
"Oh tak. Saya muda setahun dari Jungkook." Jawab kau.
"APAAAAA?!!!" Sekali lagi bising Big Hit Ent building tu.
"Oh my god!" Ujar Hoseok.
"Jjinja?" Soal Jungkook dan Suga.
"Nae." Jawab Jimin yg baru masuk.
"Wah." Kata Namjoon.
Selepas puas abe-abe Bangtan luangkan masa dengan Jimin's Wife. Jimin dan kau keluar berdua sebab Yeun call.
Korang ambil Yeun di depan rumah kau dan Yeun. Lalu korang ke suatu tempat.
"Kita nak kemana?" Soal kau.
"Melawat Suho." Balas Yeun.
"Huh? Oh.... ."jawab kau.
korang ke penjara dimana Suho diletakkan. Kau duduk depan cermin itu menunggu Suho keluar, Yeun dan Jimin tunggu kat luar, katanya nak kasi kau tengok yg Suho menyesal sebenarnya..
YOU ARE READING
That Hijab Girl : The Kidnappers.
FanfictionSudah 3 bulan Jimin berada di hospital gila kerana tiada seorang pun yg percaya akan ceritanya mengenai kehilangan kawannya. Bangtan. Aidah is your name in this story. Aidah seorang peminat besar bagi BangtanBoys dan dia memberani kan diri ke hospi...