2

7K 543 47
                                    

"Hyung...! Nak bawa saya kemana? Hahaha.. kenapa kita masuk hutan?" Soal Jimin pada Jin.

Tapi Jin hanya suruh Jimin mengikutnya ke dalam dan semakin dalam hutan.

"Hyung! Kejap.. *penat* kejap.. saya penat." Kata Jimin lalu berhenti mengambil udara.

Jimin melihat Jin. Jin tiba-tiba membuat muka kecewa pada Jimin.

"Hyung?" Soal Jimin.

Tanpa apa-apa jawapan, Jin berlari.

"Hyung! Hyung! Jin Hyung! Chakamanyo!!" Jerit Jimin dan ikut Jin berlari .

Jin semakin jauh dan jauh namun Jimin memperlajukan lariannya dan sampai di satu tempat ni, Jimin hampir sampai mencapai bahu Jin dan dia memperlahankan lariannya lalu ketawa.

"Jin Hyung.. kita nak ke--." Ayat Jimin terputus, matanya terbeliak, jantungnya bagai nak berhenti, sebaik aja melihat Jin yg lari di depannya itu jatuh ke satu gaung besar.

"JIN!! HYUNG!! ANDWAE! JIN!!!!" Air matanya tak dapan ditahan lagi. Ia jatuh deras dipipi Jimin.

"Jebal.....! AAAAHHHH!" Jimin menjerit.

●●●●

"Park Jimin? Park Jimin?" Doctor memanggil Jimin yg sedang mengigau dari tidurnya.
Habis berpeluh satu badan dia.

Jimin bangun dari tidurnya dan matanya melihat doctor yg sedang memerhatinya.

"Park Jimin? Awak masih lagi tak makan apa-apa.. awak tak lapar?" Soal doctor.

Jimin hanya mengelengkan kepalanya sahaja dan memandang kearah tepi.

"Awak perlukan apa-apa?" Soal doctor.

"Chingu saya. ... ." Jawab Jimin perlahan.

"Apa dia?" Soal doctor tak dengar.

"Naye Chingu!! (My friends)." Ujar Jimin namun doctor hanya berdiri dan menulis di kertas yg di pegangnya.

"Makan ubat ni. Nanti awak akan rasa lebih baik." Pesan doctor lalu keluar menutup pintu dan menguncinya.

Jimin berasa lapar tapi dia benci akan makanan disitu, dia benci akan ubat.

★★★★★★★★

Manakala... Aidah dan Yeun.

"Kau nak macam biasa kan? Kimbap!" Soal Yeun.

"Nae! Aku tunggu kat sini tau." Kata kau dan membelek belek camera mengambil gambar permandangan yg cantik dari Namsan Tower.

Sementara menunggu Yeun membeli makanan dari gerai halal yg baru dibuka itu, kau  mendapat panggilan dari seseorang.

Paparan skrin menunjukan ia dari : Beruk kuning.

Kau pun menjawab panggilan dari Beruk Kuning itu.

On the phone.

Aidah : "Yaw Beruk Kuning!"

Beruk Kuning : "Oi! Kau tak tukar lagi ke nama aku dlm phone kau! Kau tengoklah nanti!"

Aidah : "HAHAHA! Relax lah! Kimchi kan ada~ hahaha  oh ya.. kenapa kau call?"

Beruk Kuning: " Kau apa macam sekarang?"

Aidah: "aku macam-macam sekarang, why?"

Beruk Kuning: "Eh dia ni,  ㅡ_ㅡaku cepuk kang! Betul-betullah. Hmmm.. kau ingat tak kau pernah kata nak keluar dengan aku. Jom! Esok. Kita gi jalan-jalan."

That Hijab Girl : The Kidnappers.Where stories live. Discover now