15

5K 449 40
                                    

"Ji-Jimin-shii?" Panggil Bang ShiHyuk.

Mulut Jimin ternganga, matanya terbuka luas apabila dia melihat Bang Shi Hyuk masuk dari pintu itu.

Dia hampir tak terkata, matanya mula berkaca dan air mata jatuh juga di pipinya. "Bang P-pd-nim?" Soal Jimin. Bang Shi Hyuk angguk dan berlari ke katil Jimin, memeluknya ketat.
Yeun menekup mulutnya terharu dan ke arah kau.

.
.
.

"Kita kena buat plan." Ujar kau pada Bang Shi Hyuk, Jimin dan Yeun.

Korang semua sedang berkumpul di hadapan katil nya Jimin.

"Macam mana? Kalau kita lari senyap-senyap, nanti kita kena tangkap then semua kena masuk hospital ni." Kata Yeun.

"Tak, tak. Kita buat dengan cara yg betul." Celah Kau.

"Kalau cakap kita ....nak bercuti? Tak boleh?" Soal Jimin.

"Kalau kita cakap nak bercuti nanti kena masuk balik bila dah habis tamat tempoh. Aishh tak mungkin-tak mungkin." Kata kau.

"Emm, Bang pd-nim? Ada apa-apa cadangan?" Soal Kau.

"Saya pelik, kenapa doctor kata dia masih belum pulih sedangkan Jimin bukannya gila pun." Kata Bang Shi Hyuk.

"Sebenarnya... doc--doctor tu... hmm... dialah... .ah.. aniyo. Palli.. apa cadangan saya terima, demi BANGTAN!" Ujar Jimin.

Bang Shi hyuk agak waswas. Dia memanggil Aidah dan Yeun untuk bercakap dalam private sekejap.

"Saya tahu Jimin sekarang berkelakuan baik, tapi...... saya ragu-ragu lah.awak pasti ke dia.... emm.. betul-betul tak gila?" Soal Bang Shi Hyuk.

"Lagi pon.. mana kertas prestasi pesakit? Bukan biasanya mereka letak kat depan katil ke?" Tambah Bang Shi Hyuk.
"Huh? Aa.. " Yeun mencelah dan memandang Aidah menunggi jawapan.

"Pd-nim... ottoke...! Macam ni lah, awak pergi dekat bilik doctor, ada satu almari fail dekat sebelah meja dia. Buka, dalam tu, cari nama Jimin dengan number bilik ni." Kata Aidah.

"Boleh ke?" Soal Pd-nim.

"Boleh. Yeun, kau teman lah. Kesian kau asyik kena tunggu je. Kau lah pula. Lagi pun sekarang ni waktu doctor rehat." Kata kau.

"Oh boleh boleh, ini lah masanya aku nak tunjukan bakat detective aku!" Kata Yeun dengan gaya.

"Saya jaga Jimin dari Doctor. Sekarang pergi. Ingat, tengok aja. Jgn ambil, tapi check aja. Jaga-jaga." Kata Kau.

Dan mereka pun pergi. Kau pula masuk balik.
Jimin tersenyum melihat kau.

"Eh? Mana Bang pd-nim?" Soal Jimin dengan bibir pink dia tu.

"Alah alah! Tengoklah tu, mulut muncung dia~~ melting bruh.." kata hati kau.

"Aa... er.. dia pergi tandas." Kata kau tipu dan kau rasa janggal pula.

Mata Kau melulu ke arah Ken yg ada duduk di atas sebelah sinki dalam bilik air. Ken smrik dekat kau dan kau buat muka annoying.

"Oh. Emm... Oppa?" Panggil kau dan Jimin jawab dengan hmmm.

"Gwenchanayo?" Soal kau.

"Apa? Kenapa?" Soal Jimin.

"Ani... saya cuma nak tahu je. Do you feel better or... not.. or same. Hahaha." Kata kau bercampur aduk dan Ken menggelengkan kepalanya.

Ken tahu kau nervous dengan Jimin.

That Hijab Girl : The Kidnappers.Where stories live. Discover now