14

4.8K 443 10
                                    

Kau keluar dari kereta dan tarik nafas panjang. Kau sekarang berada di depan Big Hit Ent. Kau masuk dan ke kaunter.

"Um... saya nak jumpa dengan Bang Shi Hyuk." Kata kau. "Awak ada apa-apa hubungan ke dengan dia?" Soal lelaki itu pula.

"Ani... ini penting. Saya kena jumpa dia." Kata kau. "Masalahnya, ramai wartawan datang hanya untuk mess up dengan dia." Kata lelaki itu.

"Saya bukan wartawan. Saya ... nak bagitau dia.. pasal Jimin yg--." Ayat kau dipotong.

"Apa? JIMIN? BANGTAN?" Soalnya terkejut dan kuat lalu dia segera membawa kau naik lift dan ke bilik CEO. Iaitu Bang Shi Hyuk.

Dia ketuk dan membuka pintu. "Pd-nim... Ada seseorang yg tahu pasal Jimin." Katanya dan membawa kau masuk. Lelaki itu keluar dan tutup pintu.

Kau pelik, tak nampak pun Bang Shi Hyuk nya? Bilik bersepah, kertas berterabur kat lantai, meja dan kerusi tunggang terbalik.

"Bang Shi Hyuk-nim?" Soal kau. Kau pergi dekat belakang meja dan dapati Bang shi Hyuk sedang memeluk dirinya, membenamkan kepalanya dekat lututnya.

"Gwenchanayo?" Soal kau dan dia naikkan kepalanya melihat kau. Matanya bengkak dek kerana menagis siang malam penat mencari anak didikannya.

"Siapa....?" Soalnya. "Oh. Saya .. nak bagitau awak... yg Jimin okay. Tapi--"

"Jimin? Park Jimin? Bangtan seonyeondan?" Soalnya penuh harapan. "Ne." Jawab kau dan dia tiba-tiba bangun dan menyuruh kau duduk si kerusi tetamu.

"Macam mana awak tahu Jimin okay? Macam mana member yg lain?" Soalnya. "Saya... perlukan bantuan awak." Kata kau. "Tapi saya lebih memerlukan bantuan awak!" Jawab Bang Shi Hyuk.

"Mari kerjasama." Kata kau dan dia angguk.

Maka hari itu, kau menceritakan segalanya pada dia, termasuklah apa yg kau dengan Jimin dengar. Dia memikirkan idea dan mula hidup semula.

"Pertama..... kita mesti keluarkan Jimin dari hospital gila tu." Kata Bang Shi Hyuk dan kau angguk.


Malam tu, sebelum kau balik ke hospital. Entah kenapa kau rasa nak jalan-jalan dekat satu taman ni. Ada lampu, ada bunga, ada kerusi dan beberapa org. Tapi tak ramai lah. Sunyi sikit.

Sedang kau berjalan mengambil nafas, tiba-tiba kau nampak Ken berjalan nak pergi mana entah. Kau kejar dia sehinggalah berada di taman bunga yg ada di kawasan taman itu.

"Baju yg sama, kasut yg sama... betul ke dia.... ." Soal hati kau.

"YAA ! KEN -SHII!" jerit kau dan Ken toleh. Kau agak takut tapi kau lebih curious berbanding takut. Ken ke arah kau while kau just tunggu dia datang.

"Aku baru nak cari kau." Kata Ken tersenyum. "Ken...." ujar kau dan tanpa sedari, air mata kau mengalir. "Yaa, kenapa menangis lagi? Stop it. Aaah wae?" Soal Ken mengesat air mata kau guna long sleeve dia.

"Kau.... kau.... tak... mati kan? *muka Ken mula berubah sedih melihat kau* ahh ani... maksud aku... kau masih ada je kan? Kau masih lagi kat rumah sesiapa sekarangkan?  Kau tak lupa kan janji kau nak belikan aku tickets concert BTS? Kan? Kau mesti tengah sero--." Ayat kau dipotong.

"Mati!." Ujar Ken memandang tempat lain. Kau memandangnya. "Mati! Aku dah mati...! Mianhae... mianhae!" Kata Ken sambil air matanya mencurah-curah jatuh. Kau tak mampu nak cakap apa , tak terkata langsung dlm fikiran kau yg dia akan tinggalkan kau... hanya air mata mencurah deras sehingga kau terduduk di rumput di situ. 

"Wae..........! Kau dah janji untuk ada di sisi aku sampai kita tua!" Kau menangis.

Kau menangis makin kuat dan kuat tak percaya. Ken mencangkung melihat kau. "Sekarang aku dah mati..... boleh... kau peluk aku?" Soal Ken lagi membuatkan kau menangis. Ken duduk depan kau dan kau still menangis menekup mulut kau dengan long sleeve kau supaya suara kau tak kuat sangat.

Ken kemudiannya memegang bahu kecil kau dan merehatkan kepala kau atas bahunya. "Mianhae.... aku dah cuba macam-macam untuk bagitau kau, aku selalu buka tutup almari kau, tapi Yeun kata seram, jadi aku cuba dengan camera, aku duk tekan-tekan tapi kau ingat Yeun yg main, jadi aku bagitau kau guna suara. Tapi aku nampak, kau terseksa." Kata Ken.

"Mianhae.... aku yg tak perasan selama ni." Kata kau menangis.

Kau just tak percaya.. yg dia, atau benda yg ada depan kau ni.. roh dia.  Patutlah mata dia warna kelabu gelap. Dia tidak lagi bernyawa.

.
.
.


Keesokan harinya.

Kau bersiap pagi tu, begitu juga  Yeun dan Jimin bersedia untuk teramu khas dtg.Tapi kau tak bagitau Jimin dan Yeun siapa tetamu khas itu.

Ken ada di dlm bilik itu tapi Yeun dan Jimin tak nampak. Hanya kau. Dia senyum ke arah kau sambil-sambil kau membetulkan baju Jimin. Jimin melihat kau , dan blushing entah kenapa. Lalu kau keluar kejap dari bilik itu mengajak Ken keluar.

"Yaa, dia ada kena mengena ke dengan kau?" Soal kau. "Ada. Yaa, tak sangka kau dpt jumpa celebrity favorite kau." Kata Ken mencuit bahu kau guna bahu Dia.

"Aidah? Kau cakap dengan siapa?" Soal Yeun yg tiba-tiba muncul.

"Huh? Aa... nih. *nampak burung tengah gaduh* burung ni gaduh. So aku back up la." Kata kau dan senyum palsu.

"Oh..tolong aku pilih benda untuk Jimin. Yg kelabu? Atau hitam?" Soal Yeun dan kau pun masuk memandang Ken dan buat insyarat 'nasib baik'.

Selepas dua tiga minutes. Tetamu pun sampai.

"Oppa, remember today?" Soal kau. Jimin menggeleng.

"Selamat hari jadi!" Yeun menjelah.

"Alah kau ni, tak jadi surprise aku!" Marah Aidah dan memukul bahu Yeun.

"Huh? Mianhae." Katanya debgan tangan sorry-sorry.

"Ahh.. yeke? Wah. Saya tak ingat langsung. Terima kasih. Ok... emm mana Hadiah saya?" Soal Jimin bergurau.

"Wah. Jimin semakin pulih. Nah nah nah!" Kata Yeun dan menghadiah kan sekotak sun glasses ala ala retro.

"Oh? Terima kasih. Saya bergurau je." Kata Jimin dan membelek kotak itu.

"Why must sun glasses?" Soal kau. Ken ketawa. "Nanti dia nak keluar senang lah. Tak ada siapa nak cam dia." Kata Yeun dan kau pun angguk je lah.

"Mana awak punya?" Soal Jimin menghulur tangan.

"Nanti. Sekejap je lagi." Kata kau senyum.

Selepas 10 minutes.

BangShi hyuk ke bilik Jimin. Dia menarik nafas. Entah kenapa rasa gementar nak jumpa anak didikannya.

Kau keluar dan memberikan tunduk hormat.  "Macam mana rupa saya? Gwenchana?" Soal Bang Shi Hyuk.

"Awaklah org yg paling gwenchana Jimin akan teruja." Kata kau dan ceo-nim itu pun mengukir senyuman.  Kau mencapai kek dan beg Bang shi Hyuk dan kau pun masuk sebelum dia.

"Oppa. Hadiah saya dah sampai. Masuklah..... CEO Bang Shi Hyuk Pd-nim." Ujar kau.

Muka Jimin berubah serious.

"Apa? Pd-nim?" Soal hayi Jimin penuh harapan.

"Ji-Jimin-shii.." Ujar Bang Shi Hyuk apabila dia membuka pintu tersebut.. dan to be continued as well.

Hehehe

That Hijab Girl : The Kidnappers.Where stories live. Discover now