26

4.4K 397 62
                                    

"Alah, nak bercerita pula kau." Rengek penagih lain dan tiba-tiba BANG! Suho tembak dia.

"AAAHH! SUHO YAH!" jerit penagih itu.

Kau pun turut terkejut dan undur selangkah.

Suho pandang kau semula dan mula kan cerita nya.

"Aku kawan dengan Ken, sebab kau. Get it? Aku cuba macam-macam cara supaya kau perasan tapi kau... macam tak nampak aku. Ani... kau ignore aku kan? Kau hanya layan Ken aja. Balik pukul berapa? Hari ni kita pergi Mall nak? Aku kena tanya Ken dulu. Nanti Ken marah. Ken tak suka warna ni. Ken suka ayam goreng. Ken sana! Ken sini! Semuanya KEN!" Marah Suho.

"Hyung, dia dah melampau ni hyung. Dia suka nuna!" Kata JiHyun pada Jimin di belakang tembok tu.

"sabar Hyunie. Kita bertindak bila dia mula nak serang." Kata Jimin

"Berhenti menipu Suho ya.. tell me the truth already!" Kata kau.

"Aku tak tipu! Kenapa nak tipu?" Soal Suho.

"Sebab kau memang dah tipu aku dari awal. Patut kau dah cakap dekat aku. Yg Ken dah tak ada. Aku macam org bodoh duk gi hospital kau, tanya Ken macam mana kat rumah kau." Kata kau.

"Dah alang-alang dia tak ada. Aku nak cakap. Aku suka dekat kau. Dari awal lagi. Ken adalah penghalang aku dengan kau." Kata Suho semakin dekat dengan kau.

Kau pula mengundur.

"Jangan dekat Suho!" Ujar kau.

"Mianhei.Aidah-shii.. aku terpaksa bunuh Ken! Aku tak bermaksud.  Dia marah bila aku cakap aku suka kau! Dia ....Dia dah nampak aku ambil dadah. Dia senyap-senyap ikut aku pergi rumah kawan aku... and.. dia nampak aku ambil dadah."kata Suho.

"Dia tak kasi aku rapat dengan kau sejak tu! Dia marah kalau aku tengok kau. Lalu sebelah kau pun tak boleh. Aku! Aku dah berhenti ambik dadah semata-mata sebab Ken! Dan aku pergi rumah dekat hutan tu! Sebab nak sedarkan kawan aku yg menagih ni. Tapi... budak 7 org ni tertangkap dengan kawan aku yg menagih. Aku tak kenal diorang, so aku tolong kawan aku yg menangih ni. Bila salah seorang terlepas, aku cemas. Sebab dia ada dekat hospital aku. Dia mesti bagitau semua org yg doctor ... ambil dadah. .
Nanti aku tak ada kerja siapa nak tanggung?" Soal Suho.

"Suho, dia cuma nak kau lepaskan kawan dia je. Tapi kau seksa dia. Aku... dapat dengar suara Ken, kau seksa dia juga kan." Kata kau air mata jatuh.

"Mian.. sekarang dia dah tak ada, let me take care of you.  I could buy you a million of cameras." Kata Suho semakin dekat sehingga belakang kau dah kena dinding.

"Gila ke?" Kata kau but then kau nampak muka Jimin.  Jimin beri isyarat supaya kau tipu Suho. Kau faham dan berlakon.

"Aa.. gila ke? Siapa yg tak nak. kau kan doctor." Kata kau tipu.

Suho tersenyum gembira dan puas hati.

"Ehh! Suho! Mana 3 orang yg dekat lantai?" Soal kwn dia yg sedar Taehyung, Jhope dan Jungkook tak ada.

Suho toleh dan terkejut.

"Kau tak datang seorang kan? Mana Jimin?" Soal Suho.

"Jimin? Er.. dia dah balik rumah dia lah. Buat apa dia nak datang sini?" Kata kau.

"Yeke? Kau jangan tipu! Mesti ada polis sekali kan?" Soal Suho.

"Tak lah! Buat apa? Polis pun tak tahu tempat ni." Kata kau.

"Then, macam mana kau tahu?" Soal Suho.

Kau agak teragak-agak nak jawab.

"Er... sebab...er.. (BANG!) AHHHH!" Kau menjerit sebab Suho melepaskan das tempakkan pada  dinding belakang kau.

"Takut kena tembak?" Soal Suho pada kau.

"Tak! Aku takut kau daripada tembakkan kau." Kata kau dan BANG!

Suho melepaskan tembakkan pada peha kanan kau. Kau menjerit tahan sakit. Habis berjurai darah keluar dari kaki kau.

"Sakit?" Soal Suho smirk.

"Tak! Wae?... kau takut kalau polis datang? Cemas?" Soal kau pula. Kau adalah kau.

Kau tetap takkan merayu untuk berhenti atau apa-apa. Kau seorang yg tabah dan tetap dengan pendirian kau.

Suho mencapai kolar jaket cardigan kau dan mencampak kau ke lantai. Konon nak seksa kau.


Di sudut Jimin.

"Hyunie, sekarang!" Kata Jimin memberi isyarat dan JiHyun pun dari jauh mencampak pisau kecil lontar pada perut penagih dan sasaran tepat. Penagih itu rebah.

Suho ke arah nya. Check.

"Yaa! Gwenchana? Soal Suho.

Lalu Suho tengok sekeliling kilang itu.

"Aku tahu kau lah Park Jimin! Keluar berdepan dengan aku!" Kata Suho dan Jimin keluar dan salah seorang penagih yg tinggal itu (ada 4 termasuk Suho .tadi, satu Suho dah tembak, satu JiHyun dah lontar pisau dan satu lagi yg Jimin tengah hadapi ni.)

Jimin terus menyepak dia dan bertaekwondo. Kau pula sedang menahan sakit di kaki kau. Sampai hati Suho buat camni. Kau lan kawan dia. Heartless sungguh. ㅠ..ㅠ

"Kau ingat, kau boleh tengok je ke? Nah kau!" Kata Suho dan tampar kau.

Tamparan nya kuat dan dia mula tumbuk kau. Habis darah keluar dari mulut kau. Kau pula menendang dia dan dia rebah ke lantai, tapi sebelum kau bangkit, dia dah pun bangun dan dia mnyepak perut kau.

"AHH! Tak guna." Kata kau dan kau capai kaki dia dan dia terjatuh sebab tak balance.
Pistolnya juga jatuh jauh.

Jimin selesai belasah mamat penagih itu dan dia capai pistol itu. Tapi kau dan Suho tak perasan. Korang still bergelut. Dan kaki kau yg kena tembak tu membuatkan kau nampak lemah  sebab kau tak boleh nak block dia, so Suho telah pun ada kat atas kau. Dia tahan kedua dua tangan kau dan kau cuba nak lepaskan diri.

Sebelum Suho buat apa-apa Jimin dan acukan Pistol itu dekat kelapa Suho.

"Lepaskan dia. SEBELUM AKU TEMBAK KAU BERTUBI_TUBI SAMPAI OTAK KAU BERKECAI DAN AKU BAGI ANJING MAKAN!"  Jimin memberi amaran pada Suho dan Suho menjeling padanya dan dia lepaskan kau dan bangun duduk sambil tangan ke atas.

Jimin membantu kau bangun dan kau angguk pada dia tanda kau ok. Kau segera bangun berlari ke arah Suga, Jin dan Namjoon walaupun kaki kanan kau ditembak, kaubperlahan lahan ke arah mereka dan kau potong tali. Sementara Jimin balas dendam.

"Kau memang tak berhati perut. Sanggup kau bunuh kawan kau sendiri?" Soal Jimin.

"Errh! Kau siapa! Jangan nak masuk campur hal aku! Btw, aku tak bunuh kawan kau pun! Still tak berhati perut? Kenapa! Kau nak aku bunuh kau ke?!" Soal Suho dan mula nak belasah each other.

JiHyun datang membantu kau mengangkat ahli BTS yg lain itu ke tempat terlindung tadi dan... tiba-tiba BANG! Diorang bergelut nak kan pistol itu sampai terlepas dekat atap.

Dan akhirnya pistol itu terpelanting dekat kaki seseorang yg baru masuk.

JiHyun dan kau terkejut bila tengok.

"BERHENTI SEMUA!" suara garau muncul.

Siapakah ? Apakah? Mengapakah? WHY WHY! WIFI~~~~ TO BE CONTINUED

That Hijab Girl : The Kidnappers.Where stories live. Discover now