"Penipu.....!"
Melihat kau menangis sehingga tak terkata membuatkan hatinya terasa sedikit terluka. Dia memandang ke arah lain menyesal bagitahu kau.
"Kau tipu....! Aku ...baru jumpa dia semalam!" Kata kau berdiri depan Suho dan Suho melihat kau terkejut.
"Apa? Woi! Dia dah lama mati lah! Sejak ki--" Kata Suho.
"Aniyo.... aniyo..! Aku jumpa dia semalam!!" Jerit kau menangis-nangis.
"YAA! NEON MICHEOSEO!!" marah Suho.
"Penipu!... Itu kawan kita! Macam mana kau boleh relax cakap dia dah mati! aku benci kau Suho!" Jerit kau marah dan keluar dari pejabat Suho berlari sambil menangis keluar dari hospital.
Suho memejam matanya, mengeluh penat dan meletakkan tangan di rambutnya, menggenggam geram.
»»»
Kau menangis di sebuah tempat duduk yg disediakan di luar hospital,membenamkan muka kau dalam lutut kau. Menangis tak henti. Kau tak percaya akan kata-kata Suho. Semua ni tipu.
Kau bangun semula dan segera mempercepatkan langkah memasuki hospital dan ke bilik Jimin. Setibanya kau di bilik Jimin, kau masuk dan nampak Yeun sedang menangis dipujuk Jimin.
"Yaaa.. kau kenapa?" Soal kau.
"Be-betul ke Ken dah... dah--." Ayat Yeun dipotong Aidah.
"Aniyo!! Aniyo aniyo aniyo!! Jangan percayakan Suho! Aku jumpa Ken semalam Yeun! Takkanlah tiba-tiba dia meninggal kot! Dah lah! Yeun, aku nak pinjam kereta kau kejap." Kata kau dan mengambil beg tangan sling kau.
"Kau nak kemana?" Soal Yeun mengesat air matanya. "Aku nak kerumah keluarga Ken." Kata kau dan Yeun bangun.
"Aku ikut." Kata Yeun. "Kau jagalah Jimin, nanti Suho inject dadah tu lagi pula kalau kita tak ada." Kata kau. "Oh ya, ok ok. Balik cepat." Kata Yeun dan kau pun bertolak.
Kau keluar dan ke tempat parking, memandu dan ke rumah ibu bapa Ken.
.
.
(Author: kat sini... mesti readers dah pening. Who's Ken? Kenapa pula dia masuk dalam cerita ni tiba-tiba? Apa kena mengena?)# Okay. Kat Sini... let me tell you the story about You and Ken.#
[ Kau dan Ken adalah kawan baik sejak kecil. Keluarga Ken melancong ke Malaysia sewaktu umurnya 4 tahun. Bercuti dan menginap di sebuah hotel untuk 7 hari 6 malam.
*i will call -Little Ken & Little kau.
Dalam masa yg sama juga, Keluarga kau bawa kau bercuti di tempat yg sama dengan Ken, dan secara tak sengaja, keluarga korang kenal dengan keluarga Ken sewaktu keluarganya sesat di beberapa jalan untuk pulang ke hotel.
Oleh kerana takut, (semasa keluarga Ken sesat tu) Little Ken menangis. Sehinggalah keluarga kau lalu di situ dan membantu. Little Kau yg melihat Little Ken menangis itu menepuk bahu Little Ken perlahan lalu memberikan camera mainan yg tergantung di leher Little kau itu pada Little Ken.
Dengan harapan Little Ken akan berhenti menangis. Dan.. ia berhasil. "Ige.... mwoya?" (What... is this?) soal Little Ken. Ibu dan Ayah Little Ken tersenyum pada Little Kau. Kerana apa? Kerana kau lah orang pertama yg membuatkan Little Ken bercakap buat kali pertamanya.
Maka, hari berikutnya, keluarga Ken dan kau selalu berjumpa dan keluarga kau menjemput keluarga Ken menziarahi rumah and all.
Keluarga kau juga pernah ke Korea Selatan sewaktu umur kau dan Ken 13 tahun just untuk melawat keluarga Ken yang kini makin rapat. Ia rasa seperti keluarga baru yg datang dari jauh. Ibu bapa Ken sangatlah mengenali kau.
Dan tak sangka pula, kau dapat tawaran belajar di Korea Selatan dalam bidang photographer. Ibu bapa Ken boleh dikatakan menganggap kau sebagai anak mereka dan siap tumpangkan kau tidur di rumahnya.
Kau dan Ken jadi semakin rapat dek kerana ibu bapa Ken suruh Ken jadi tour guide yg free lagi mesra alam just for you. Kau dan Ken kini lebih rapat dan semua org ingat korang ni adik-beradik or lebih gempak lagi a couple of lover.
But.. no lah. Kau dengan Ken tak boleh nak suka sebab time ni, kau dah cakap dengan dia, yg kau suka Jimin group BTS and He be like: ㅡ..ㅡ
Boleh dikatakan... yg keluarga Ken itu sebagai Keluarga angkat Kau di korea. Yg boleh ibu bapa kau percayai. Makan minum? Oh tak perlu risau, ayah dan ibu Kenmemang suka akan makanan halal dan selalu berlajar dari YouTube. Kau dah ter-biasa panggil ibu dan ayah Ken - Omma dan Appa.
Kau & Ken memang tak boleh dipisahkan. Kalau kau nak jalan-jalan dengan kawan perempuan kau pun, kau mesti wajib ada dia. Walaupun dia annoying sikit dengan 'girls talk' tapi dia tak pernah marah kau. Kalau korang gaduh, habis satu bumi bergegar.
Walaupun apa yg author cerita ni agak mang-confused pembaca tapi... percayalah. Ken ada kena mengena. 'ㅅ' ]
.
.
.OK sambung balik.
»»»
Setibanya kau di rumah keluarga angkat kau atau pun Ken.
Kau segera parking di depan rumah dan mencapai beg sling kau lalu keluar dari kereta dan membuka pintu pagar menggunakan kunci kau dan masuk.
"Asalammualaikum.. ." Kau tengok tiada orang, kau pun cari di seluruh ruang tamu. "Omma! Appa!" Kau cari di dapur juga.
Lalu kau naik tangga ke tingkat atas dan ke bilik ibu bapa Ken tapi tiada so kau ke bilik Ken. Dan.... itu dia... ibu Ken, sedang tidur di penjuru katil Ken. Kau tarik nafas lega dan ke arahnya dan duduk sebelah ibu Ken.
Kau merehatkan kepala kau dekat katil Ken berdepan dengan si Ibu-nya Ken. Dan dalam gaya macam ni, kau teringat semula memori kau dengan Ken.
Kalau kau penat, marah atau sedih, Kau selalu rehatkan kepala kau dekat penjuru katil dan Ken selalu dtg dan rehatkan kepalanya berhadapan dengan kau dan bertanya "yaa, Gwenchana?" .
Kau memejam mata dan entah kenapa air mata keluar. "Aidah?" Soal ibu Ken bila dia tiba-tiba terjaga dari tidurnya. Kau tersentak dan buka mata segera.
"Omma... gwenchanayo?" Soal kau tersenyum. "Aigooo... look how beautiful you are." Kata omma dan kau senyum.
"Ken? Dia dah balik?" Soal omma. Dan kau bangun. "Belum lagi. Appa mana?" Soal kau.
"Appa still dekat balai polis. Setiap hari dia pergi sana merayu dekat detective tapi... detective langsung tak kerjasama. Ah, Aidah-shii... omma ada buat tteokboki." Kata omma dan menarik tangan kau turun ke dapur.
Tteokboki adalah favorite Ken dan kau. Kau tahu, omma mesti buat setiap hari sebab menunggu kepulangan anaknya.
»»»
Kau keluar dari kereta dan tarik nafas panjang. Kau sekarang berada di depan Big Hit Ent. Kau masuk dan to be continued~~~ ˊ3ˋ
YOU ARE READING
That Hijab Girl : The Kidnappers.
FanfictionSudah 3 bulan Jimin berada di hospital gila kerana tiada seorang pun yg percaya akan ceritanya mengenai kehilangan kawannya. Bangtan. Aidah is your name in this story. Aidah seorang peminat besar bagi BangtanBoys dan dia memberani kan diri ke hospi...