"Oh. Adik ke? Aku ingat hantu lah tadi. Ku semangat! Ku semangat!" Kata kau dan bernafas lega.
"Kemana hyung pergi! Omma dan Appa risau tahu!" Kata JiHyun seolah-olah nak nangis.
"Mianhei....!" Kata Jimin.
"Oh! Itu.... isteri hyung?" soal JiHyun.
"Oh.. nae. Cantikkan?" Kata Jimin tersengih.
"Nae... ." Balas JiHyun.
"Okay, I got a go from this room.!" Balas Kau dengan muka seposen padahal malu.
.
.
.Jimin dan JiHyun keluar dari bilik bersama dan nampak kau tgh makan keropok terakhir dari snek yg korang beli. Kau tak perasan diorang tengok kau.
"Aa... baegopa?" Soal Jihyun.
"Huh?" Soal kau sambil melihat mereka.
.
.Jihyun sedang mengoreng telur dan Jimin dengan kau sedang tunggu makanan dekat meja makan.
"JiHyun-aa, mianhei.. ." Ujar kau pada adik Jimin.
"Gwenchana, lagipun Hyung lapar juga." Balas JiHyun cool sambil melambung-lambung telur goreng tu.
"Woah!.... *dekatkan muka dengan Jimin tapi mata masih kat Jihyun* Tak pernah tengok org masak telur melambung-lambung." Kata kau perlahan.
"Hahaha. Jihyun-aa, Gwenchana. Buat mcm biasa je, she already be mine. No need to show your skills." Kata Jimin.
"Yah." Kata kau perlahan sambil pukul bahu Jimin perlahan.
"Haha, betul juga." Kata JiHyun tersenyum mata sepet. Then kau tersentak terkejut.
"Woah... daebak. Muka korang.... sama." Kata kau perlahan.
"Dah siap." Kata JiHyun sambil meletakkan makanan atas meja.
"Terima kasih." Kata kau.
"Mian.... ini je yg kami ad--." Ayat Jimin dipotong kau.
"Aii, cukuplah ni. Lepas ni kita nak gerak dah. Mana sempat nak habiskan banyak-banyak." Kata kau sambil ambil sekeping roti dan letakkan telur goreng special khas dibuat oleh Adik Jimin.
"Huh? Hyung dengan nuna nak pergi mana?" Soal JiHyun.
"Oh kami nak ca--" ayat Jimin dipotong kau.
Kau tendang kaki Jimin perlahan. Then kau bisik kat dia.
"Bukan ke... ia terlalu bahaya kalau adik awak tahu." Kata kau.
"Aih.. dia takkan ikut punyalah. Dia nak tengok Doraemon aje." Kata Jimin dan kau pun angguk.
"Kami nak cari ahli group hyung. Ingat lagi tak, hari terakhir hyung call JiHyun. Kami.......... ani... Bangtansonyeondan.... kena culik. Hyung.... satu-satunya dapat lari dan sekarang.... hyung nak selamatkan diorang." Jelas Jimin panjang sampai mata JiHyun jadi besar.
Selama beberapa saat, Jihyun memandang abangnya dengan mata besarnya.
"Hyung....... . Nak ikut." Kata JiHyun.
"HUH!" Kau dan Jimin terkejut.
"I told you!!" Kata kau perlahan hanya Jimin je dengar.
Jimin pandang kau dengan risau. Lalu pandang semula adiknya.
"Macam mana dengan university?" Soal Jimin.
"Hyung.... sekarang kan cuti." Kata adiknya.
"Oh... yeke.. . Omma appa tak ada kat rumah, jadi... JiHyun seorang je kat rumah. Duit yg appa bagi buat beli makanan pun, tak sentuh lagi. Semua kawan pergi bercuti dengan girlfriend. Tapi JiHyun... ." Kata JiHyun beremosi.
YOU ARE READING
That Hijab Girl : The Kidnappers.
FanfictionSudah 3 bulan Jimin berada di hospital gila kerana tiada seorang pun yg percaya akan ceritanya mengenai kehilangan kawannya. Bangtan. Aidah is your name in this story. Aidah seorang peminat besar bagi BangtanBoys dan dia memberani kan diri ke hospi...