Lördag 10:23

74 4 1
                                    

OSCAR M
Han vaknade till av att hans hand nuddade det kalla trägolvet. Mycket sakta öppnade han ögonen, som sved så fort solen nådde dem. Försiktigt vände han sig om, såg tjejen han hade delat intimt umgänge med inatt. Intimt umgänge. Det var att överdriva. Han hade varit för full för att ens komma ihåg hennes namn. Något på S. Sanna, nej, något i stil med Sofie. Sofia. Kanske det. Det var nära nog iallafall. Han såg på Sofia, på hennes blottade bröst. Såg sugmärket på det högra, vilket gav honom en klump i halsen. Hade han verkligen gjort det där? Försiktigt, utan att väcka henne, så drog han täcket över henne. Mådde så jävla dåligt över det han gjort. Ångesten fick honom att skaka, vilket försvårade det att ta på sig kläderna tyst. Men han lyckades, kastade en sista blick på den sovande flickan innan han tyst stängde dörren och gick ut.
Han såg ner på sina fötter, skämdes. Att han var så jävla feg som höll på som han gjorde. Med skakiga fingrar tände han en cigarett, placerade den mellan sina läppar när han gick mot huset där hans föräldrar troligtvis varit uppe i timmar. Visste troligtvis att han inte låg i sin säng. Men det var något alla tre inte låtsades om. Efter att ha fimpat cigaretten, så klättrade han upp i trädet bredvid hans fönster. Som yngre hade han gjort det efter att ha varit ute och lekt med grannbarnen, långt efter läggdags. Men det kom till användning nu med. Låset på fönstret hade varit trasigt i år, hade aldrig liksom funnits tid till att laga det. Trots att han ville krypa ner i sängen, så var han tvungen att gå in i badrummet. Knäppte sakta upp sin vita skjorta, bet sig hårt i läppen när han såg sugmärkena hon hade lämnat. Spåren efter hennes läppar. Rivmärkena. Tårarna fyllde hans ögon, men det kom inga. Dem försvann när han blinkade. Han suckade, drog av sig byxorna. Lät dem ligga i en hög på badrumsgolvet, gick in till sitt rum. Kröp ner i sängen. Tog extrakudden som låg bredvid honom, kramade den. Närhet som närhet. Han kände hur ångesten tryckte på bröstkorgen, han orkade inte tänka på andningen. Slöt ögonen, kramade kudden hårdare. Försökte intala sig att det var en människa. En människa, som låg och höll om honom. En människa, som älskade honom.

Hide and seek // Oscar M & Oscar EWhere stories live. Discover now