Tisdag 00:02

60 3 0
                                    

OSCAR E
Dem hade inte sagt så mycket efter det. Vad säger man när en främling berättar att han har försökt ta sitt liv? Dem hade druckit upp flaskan och Oscar hade rökt en till cigarett, innan han hade gått hem. Han hade haft gott om tid att städa undan efter dem, så Malin ej skulle upptäcka något. Han hade i och för sig bara kunnat säga att en gammal klasskompis hade varit på besök, men han ville hålla honom hemlig. Att han skulle vara hans hemlighet.
Nu låg han vaken, och kunde inte sova. Trots att Malin låg i hans famn, vilket var något mycket ovanligt. Hon hade blivit mycket mer tillgiven på sistone, varför visste han inte. Försiktigt reste han sig upp, utan att väcka henne. Han öppnade tyst balkongdörren, gick ut. Rös till så fort den kyliga nattluften nådde hans hud. Han såg ut över den upplysta staden, trots att klockan nu slagit över tolv, så hördes nattlivet enda hit. Hans tankar for tillbaka några år, när han hade varit sjutton. Han hade smugit ut med en kompis, till en fest. Slocknat efter några öl, hans pappa hade varit rasande på honom. Det var första gången hans pappa hade slagit honom, och verkligen menat det. Sedan dess hade han inte smugit ut mer. Han såg ut över staden, tänkte på dem som levde för festerna. Vars vardag bestod av alkohol och sex. Han bet sig i läppen när Oscar kom upp i hans huvud. Tänkte på sugmärkena som hade stuckit upp från hans tröjkrage. Han blev förvånad när han kände den obekanta känslan i bröstkorgen. Svartsjuka. Han tog genast upp mobilen. Skickade ett sms till honom, frågade om han var vaken. Svaret kom nästan genast.
"Såklart. Natten har bara börjat."

Hide and seek // Oscar M & Oscar EHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin