OSCAR E
Han slet nervös i sin slips, rättade till den för fjärde gången. Malin såg på honom, log. Tog hans hand. Hon hade sett fram emot deras fyraårsdag i månader och berättat exakt hur hon ville ha den. Han hade bokat bord på deras favoritresturang, två månder i förväg. Hon hade köpt en dyr, blå klänning till kvällen till ära. Om han skulle vara ärlig så tyckte han ej att klänningen var något märkvärdigt, han hade tyckt hon varit lika vacker i jeans.
"Du är så stilig i den kostymen."
Han hade bara valt ut en på måfå, hade en vag aning om att hon hade gett den till honom i födelsedagspresent förra året.
Han log mot henne, tog hennes hand. Kysste den.
Dem fick sitt reserverade bord, som var avskilt från resten av restaurangen och hade utsikt över hela staden.
"Det är vackert här."
"Nästan lika vackert som dig."
Han kunde inte hjälpa det, han älskade dem klichiga kommentarerna. Och hon älskade att få dem. Hon log stort mot honom, fnittrade. Servitrisen, en söt tjej i 18årsåldern, kom fram till dem och gav dem menyn, tog samtidigt deras drinkar.
"Två glas rödvin."
Han log stort mot henne, hon var tydligt intresserad. Hon påminde lite om Malin när dem först träffades. Han såg efter när hon gick, efter tagit deras beställning.
"Hon tyckte du om eller?"
Irritationen i Malins röst gick inte att ta miste på. Hon hade alltid varit svartsjuk, och avskydde när han pratade med andra tjejer. Han log bara, tog hennes hand. Bet sig löst i läppen.
"Malin jag.."
Hon sprack upp i ett leende. Han svor inombords, hon trodde helt fel. Hon hade i flera år pratat om hur romantiskt det skulle vara om han friade på deras årsdag. Han tog mod till sig, såg henne i ögonen.
"Malin. Vi måste göra slut."
ESTÁS LEYENDO
Hide and seek // Oscar M & Oscar E
Fanfic"Du vet att jag är straight va?" "Det är jag med." Så lade han händerna på hans höfter, och lät deras läppar mötas.