Måndag 11:05

75 4 4
                                    

OSCAR M
Han kämpade med att kväva en gäspning, innan han sträckte sig efter paketet med alvedon. La ner det i den gröna korgen. Det hade blivit för sent igår, för mycket sprit. Igen. Om hans pappa hade vetat det så hade dem aldrig hjälpt honom med lägenheten. Villkoret att dem hade fixat en hyfsad lägenhet till honom, var att han var tvungen att skärpa sig. Han suckade. Han skulle försöka iallafall, men inte denna veckan. Han sneglade på hyllan han hade varit i närheten av hela tiden. Han tyckte alltid att det var jobbigt att köpa kondomer, visste att det var barnsligt att han kände så. Att ingen egentligen brydde sig. Men han kunde inte hjälpa rodnaden som spred sig när han tog ett paket, vände sig hastigt om. Smällde ihop med någon.
"Shit förlåt".
Han var så jävla klumpig. Han såg ner på killen som fallit omkull av den hastiga smällen, vars mössa hade trillat av det blonda rufset.
"Men fan hej".
Oscar såg minst lika chockad ut som han själv, men han sprack upp i ett leende. Tog hans utsträckta hand, lät han hjälpa honom upp. Så han kom alldeles intill honom.
"Um gick det bra?"
Oscar nickade, skrattade lite generat. Tog ett steg bakåt, råkade kliva på något. Böjde sig ner, såg in i hans ögon.
"Var det här ditt?"
Fan fan fan fan fan fan. Han hade tappat kondompaketet. Rodnaden spred sig längs hela hans kropp. Han kunde bara nicka, tog det blå paketet från Oscars hand.
"Det är alltid bra att ha".
Han skrattade lite, uppskattade Oscars försök att rädda situationen. Han böjde sig ner, tog upp den röda mössan. Räckte den mot Oscar, som tacksamt tog emot den.
"Så um bor du i närheten?".
"Jag har precis flyttat in i en lägenhet på andra sidan gatan".
"Fan, jag bor ju bara några kvarter bort härifrån".
Han log stort mot Oscar, hans glädje gick inte att ta miste på.
"Då kommer vi nog ses snart igen".
Han nickade, såg när Oscar vände sig om och började gå. Men vände sig lika snabbt mot honom igen.
"Fan vill du typ följa med mig hem? Så får jag bjuda dig på kaffe, som ursäkt för jag sprang in i dig."
Han kunde inte hjälpa leendet som spred sig längs hans läppar, han nickade som svar.
"Min flickvän jobbar sent så det skulle vara nice med lite sällskap".
Hans leende bleknade genast, han nickade återigen som svar. För att han inte ville visa sin besvikelse.
"Jag ska bara köpa cigg."
Han som skulle försöka sluta. Men inte denna veckan.

Hide and seek // Oscar M & Oscar EDonde viven las historias. Descúbrelo ahora